Αποφασίσαμε να συμμετέχουμε και εμείς στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, γνωστή ως code-week 5-20 Οκτωβρίου.
Σε συνεργασία με το 9ο Νηπιαγωγείο χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα QUIVER για να δουν οι μαθητές πώς λειτουργούν εικόνες με κώδικες. Στο πλαίσιο του προγράμματος ζωγράφισαν εικόνες με ζώα. Κάθε σελίδα είχε τυπωμένο πάνω ένα κώδικα.
Χρησιμοποιώντας το tablet του Νηπιαγωγείου σκανάραμε την εικόνα που είχε ζωγραφίσει κάθε μαθητής και το πρόγραμμα ζωντάνευε την εικόνα.
Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι η εικόνα με τον κώδικα έχει κρυμμένο ένα σύνολο από εντολές που δίνουν κίνηση στο ζωγραφισμένο ζώο. Στο σχολείο προσπαθήσαμε να καταλάβουμε ζωγραφίζοντας το δυαδικό σύστημα λειτουργίας των υπολογιστών (0/1).
Χρησιμοποιώντας τα πλακάκια του σχολείου, φτιάξαμε διαδρομές και σειρά εντολών που έπρεπε να ακολουθήσουν τα ζωάκια για να βρουν την τροφή τους (η κότα το σκουληκάκι, το κουνέλι το καρότο, ο σκίουρος το βελανίδι, η γάτα το ψάρι, ο σκύλος το κρέας).
Συναντηθήκαμε ξανά με τους φίλους μας από το 9ο Νηπιαγωγείο και με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού, κας Μανοπούλου Σοφίας δουλέψαμε με το πλέγμα και τις διαδρομές την τροφική αλυσίδα.
(Λαβύρινθοι) Οι μαθητές βρίσκουν τις διαδρομές για να βοηθήσουν ένα σκίουρο να βρει βελανίδια και ένα βάτραχο να βρει μύγες. Κάθε κίνηση στο λαβύρινθο είναι μια εντολή (προχωρώ μπροστά, στρίβω δεξιά, στρίβω αριστερά). Η δραστηριότητα έγινε και στο διαδραστικό πίνακα του σχολείου, φωνάζοντας όλοι μαζί την εντολή που έπρεπε να δώσουμε στο σκίουρο ή στο βάτραχο. Στο σκίουρο δυσκολευτήκαμε ιδιαίτερα, αλλά με δοκιμή και πλάνη, φτάσαμε στο στόχο μας.
Έτσι με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού δουλέψαμε δύο θεματικές: "Προγραμματισμός και Παιχνίδι" και "Βοηθάω τα ζώα να βρουν τροφή".
Στο τέλος λάβαμε και τα πιστοποιητικά μας.