O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

katastima2aDSC00664a

Στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και αυτόνομης διαβίωσης, αποφασίσαμε να εντάξουμε την αγορά υποδημάτων. Κάθε χρόνο, ένα ποσό από τις δωρεές που δίνονται στο σχολείο, προορίζεται για την αγορά ενός ή δύο ζευγαριών παπουτσιών για τους μαθητές. Φέτος αποφασίσαμε να εντάξουμε αυτή τη διαδικασία στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου, αναλύοντας κάθε βήμα. Στην απόφαση αυτή είχαμε και τη συγκατάθεση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.  Ονομάσαμε το πρόγραμμα "αγορά χειμωνιάτικων παπουτσιών" και για εκπαιδευτικούς λόγους το χωρίσαμε σε τέσσερα στάδια:

1ο στάδιο-προετοιμασία:

  • προετοιμασία πριν πάμε στο κατάστημα (καθαριότητα ποδιών, καλτσών και παπουτσιών),
  • εμπλουτισμός λεξιλογίου (εκπτώσεις, παπούτσια-υποδήματα, είδη υποδημάτων ανάλογα με την εποχή, τη χρήση, την ποιότητα)
  • υποθετικοί διάλογοι με την πωλήτρια,
  • κριτήρια επιλογής των παπουτσιών (ποιότητα, άνεση, σωστό νούμερο, κατάλληλο για βροχές και χιόνια, λογική τιμή και βέβαια... να είναι του γούστου μας. Η αλήθεια είναι ότι στο τελευταίο, η δική μας γνώμη μέσω της πειθούς, μέτρησε αρκετά).

2ο στάδιο-επιλογή καταστήματος, χρονικής περιόδου-μέρας:

  • Επιλογή καταστήματος υποδημάτων με ανδρικά και γυναικεία παπούτσια, για όλες τις ηλικίες των μαθητών, κοντά στο σχολείο για να μπορούμε να πάμε με τα πόδια. (Επιλέξαμε συνειδητά κατάστημα του Περάματος για ενίσχυση της τοπικής αγοράς).
  • Επιλογή της περιόδου των εκπτώσεων (επιλέξαμε μάλιστα τις πρώτες μέρες ώστε να υπάρχουν  νούμερα). Τη λέξη "εκπτώσεις" και τη σημασία της οικονομίαςτη συζητήσαμε με κάποιους μαθητές της ανώτερης βαθμίδας.
  • Ορισμός ημερομηνιών (15-16 Ιανουαρίου 2020) (απόφαση συλλόγου διδασκόντων 23η/09-01-2020).

3ο στάδιο-Εφαρμογή σχεδίου:

  • Επίσκεψη στο κατάστημα (δύο μαθητές ή 1 μαθητής κάθε φορά με συνοδεία δύο μελών του προσωπικού),
  • Αγορά παπουτσιών, τηρώντας τους κανόνες συμπεριφοράς και τα κριτήρια επιλογής (χαιρετισμός, συνεργασία με τις πωλήτριες, δοκιμή παπουτσιών, αγορά).

DSC00667aDSC00668aDSC00673aDSC00677aDSC00679aDSC00680aDSC00693a

4ο στάδιο-Επιστροφή στο σχολείο-ανατροφοδότηση (εκπαιδευτική αξιοποίηση)

  • Διαπίστωση της ανάγκης εκμάθησης δεσίματος κορδονιών και άσκηση στη απόκτηση της συγκεκριμένης δεξιότητας (τα καινούργια παπούτσια είναι ένα πολύ ισχυρό κίνητρο)
  • ανάκληση στη μνήμη και αφήγηση στους συμμαθητές μας (τι κάναμε στο κατάστημα υποδημάτων). 
  • επίλυση προβλημάτων πρόσθεσης-αφαίρεσης σχετικά με την τιμή των παπουτσιών {(ι) κόστος Χ, τι χαρτονομίσματα ή κέρματα πρέπει να δώσω- (ιι) έχω μόνο Χ, πόσα χρήματα χρειάζομαι ακόμα, (ιιι) αν δώσω Χ, πόσα ρέστα θα πάρω / όπου Χ ακέραιος αριθμός από 5-50)} 
  • ζωγραφική (ζωγραφίζουμε τα καινούρια μας παπούτσια).

 Όλοι οι μαθητές ζωγράφισαν από μνήμης τα παπούτσια. Εκείνο που πραγματικά μας εντυπωσίασε ήταν τα σχόλια κάποιων μαθητών σχετικά με τις ζωγραφιές τους. Ο Γιάννης είπε: Τα χριτς-χράτς (βέλκρο) είναι γκρι, ίδιο χρώμα με τα παπούτσια, αλλά τα έκανα άσπρα για να φαίνονται. Προσπάθησαν με το δικό τους τρόπο να αποδώσουν τις λεπτομέρειες (γουνάκι στο πάνω μέρος, κορδόνια, χοντρή σόλα).  Κάποιος έγραψε στο σχέδιό του και το νούμερο των παπουτσιών και ένας άλλος την τιμή. Τη θυμόταν από τα προβλήματα που είχε κάνει με τη δασκάλα του.

DSC00696aaDSC00697

DSC00699Για τα δικά μας παιδιά, που δεν έχουν λόγο ή δυσκολεύονται στην έκφραση, η ζωγραφική είναι η πιο ζωντανή έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων, η δική τους γλώσσα.

Τα στάδια, που αναφέραμε παραπάνω, σχεδιάστηκαν για όλους τους μαθητές αλλά εφαρμόστηκαν με διαφορετικό τρόπο σε κάθε μαθητή ώστε κάθε παιδί να αποκομίσει το μέγιστο δυνατό από την όλη διαδικασία. Το σημαντικό είναι ότι όλοι χάρηκαν και απόλαυσαν την αγορά των κανούργιων παπουτσιών.

Στις 11 Μαρτίου, πάμε Πάρνηθα και βέβαια, θα πάμε φορώντας τα καινούργια μας χειμωνιάτικα παπούτσια.

Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν άμεσα ή έμμεσα στην υλοποίηση του προγράμματος.

18 Δεκεμβρίου 2019: Μια έυχάριστη έκπληξη μας περίμενε σήμερα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη ΠεράματοςΟ χώρος της βιβλιόθηκης ήταν πολύ όμορφα στολισμένος, χριστουγεννιάτικαΜας υποδέχτηκαν, όπως πάντα η κυρία Έφη, η υπεύθυνη της βιβλιόθηκης και οι κυρίες Γιαννούλα, Στέλλα και Σοφία που συντόνιζαν το πρόγραμμα. Είχαμε κλείσει, εδώ και αρκετό καιρό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις Όρνιθες του Αριστοφάνη. Οι εμψυχώτριες  όμως του προγράμματος, σκέφτηκαν κάτι πιο επίκαιρο  και ταιριαστό με τις εορταστικές μέρες των Χριστουγέννων, το παραμύθι "Φρικαντέλα: Η Μάγισσα που μισούσε τα Κάλαντα" του εφευρετικότατου συγγραφέα Ευγένιου Τριβιζά.

DSC00653aDSC00645aDSC00648a

Μοιράστηκαν μουσικά όργανα στα παιδιά και το κουβάρι της ιστορίας άρχισε να ξετυλίγεται.... "Ήτανε κάποτε μια μάγισσα που τη λέγανε Φρικαντέλα Ζαρζουέλα Σαλμονέλα Στρυφνίνη. Η Φρικαντέλα ήταν κακιά, πολύ κακιά, πάρα πολύ κακιά. Τόσο κακιά ήταν που μισούσε αφάνταστα όλα τα καλά. Αλλά πιο πολύ απ' όλα η μάγισσα Φρικαντέλα μισούσε τα κάλαντα....

 DSC00647aDSC00655aDSC00649a

Ακούσαμε την ιστορία, ζήσαμε την αγωνία των παιδιών να ξαναβρούν τις φωνές, εξερευνήσαμε μαζί τους το παλάτι της μάγισσας και στο τέλος τραγουδώντας τα κάλαντα από διάφορες περιοχές, καταφέραμε να κάνουμε τη Φρικαντέλα να αγαπήσει τα κάλαντα και όλα εκείνα τα πράγματα που έχουν μέσα τους τη λέξη ..καλά... Πήραμε και δώρο ο καθένας από ένα τριγωνάκι για να πούμε τα κάλαντα τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Φώτα.

DSC00654aDSC00658a

Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν στη δημιουργία αυτού του προγράμματος. Περάσαμε πολύ όμορφα

Από τις αρχές Δεκεμβρίου το σχολείο μας έχει μετατραπεί σε χριστουγεννιάτικο εργαστήρι και τα... ξωτικά εργάζονται πυρετωδώς.

 02a04a05a06a13a

Άχρηστα cd, παλιές κορδέλες, χαρτόνια, χαρτονάκια, κουμπιά, γλωσσοπίεστρα, υλικά από συσκευασίες, φελιζόλ... όλα βρήκαν τη θέση τους και αξιοποιήθηκαν κατάλληλα. Δεν έμεινε κανένα παραπονεμένο. Το προσωπικό επιστράτευσε όλη τη φαντασία του και την δημιουργικότητά του. Το μεγαλύτερο  όμως μέρος της παραγωγής έχουν αναλάβει η κυρία Κέλλυ, η εικαστικός μας και η κυρία Χαράη ειδική βοηθός. Με τη βοήθειά τους η μαθητές μας δημιουργούν αριστουργήματα και καταλαβαίνουν ακόμα περισσότερο τις γιορτές των Χριστουγέννων. Τα εργά τους θα εκτεθούν στη δωροέκθεση του σχολείου τη μέρα της Χριστουγεννιάτικης γιορτής μας (Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019).

07a08a09a10a11a03a12a

Σας περιμένουμε να τα δείτε από κοντά.

Στις 3 Δεκεμβρίου, μεταξύ όλων των άλλων δράσεων που διοργανώσαμε για την ημέρα των ατόμων με αναπηρία, είχαμε και μια έκπληξη από μια μαθήτρια της Δ΄τάξης του 1ου Δ.Σ. ΠεράματοςΗ Μαρία μας χάρισε ένα βιβλιαράκι που είχε γράψει και φιλοτεχνήσει η ίδια προς τιμή των μαθητών μας. Ο τίτλος του βιβλίου "Ένα διαφορετικό παιδί και το σκυλί του", μία υπεροχη ιστορία, που αφορούσε τα άτομα με κινητικά προβλήματα και την αξία της φιλίας και της συντροφιάς. Το βιβλίο το αφιέρωσε στο σχολείο μας και είναι διαθέσιμο στη βιβλιοθήκη μας για όλα τα παιδιά. Μπορείτε να το δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: 

https://issuu.com/eidikoperamatos/docs/paramyui_marias/2

 

02

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019: Η 3η Δεκεμβρίου παγκοσμίως, είναι αφιερωμένη στα άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ). Θεσπίστηκε από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992. Εορτάζεται σε όλον τον Πλανήτη προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων αυτώνΟ αριθμός των ατόμων με αναπηρία υπολογίζεται περίπου στο 15% του παγκόσμιου πληθυσμού και στην Ελλάδα ο αριθμός των ΑμεΑ είναι περίπου 1 εκατομμύριο. 

Για μας η σημερινή μέρα ήταν μέρα έμπνευσης, δημιουργικότητας και επικοινωνίας. Κάναμε πολλές-πολλές δραστηριότητες στο Ειδικό Σχολείο και συνδημιουργήσαμε με τους μαθητές του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος:

1.Παίξαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι "Πώς φερόμαστε σε άτομα με αναπηρία". Χωρισμένοι οι μαθητές σε δυάδες, ο ένας είχε κινητική αναπηρία και ό άλλος δεν είχε, εκπαιδεύτηκαν στο να βοηθούν άτομα με κινητικά προβλήματα να κινούνται εύκολα και με ασφάλεια.

01

2.Φτιάξαμε αφίσα με το σύνθημα: "Καθένας μας είναι μοναδικός, υπέροχος. Όλοι μαζί είμαστε ένα...ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ".

3. Σκεφτήκαμε, είπαμε και γράψαμε συνθήματα: "Μπορώ, Μπορείς, Μπορούμε","Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι".

0307

4. Σε συνεργασία με τους μαθητές του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος και την κυρία Σοφία, τη νηπιαγωγό τους, γιορτάσαμε όλοι μαζί και φτιάξαμε αγιοβασιλάκια...

0809111213

060510