Πριν από δύο μέρες, μας τηλεφώνησαν από το φυτώριο του Δήμου Περάματος, για να μας δώσουν φυτά. Το γεγονός μας έδωσε πολλή χαρά. Θα αντικαταστήσαμε τα φυτά που έχουν ξεραθεί και θα δώσουμε νέα ζωή στον κήπο μας. Όταν έφτασαν τα φυτά, οι μαθητές βάλθηκαν οι ίδιοι, να βοηθήσουν στη μεταφορά τους ... Βλέποντάς τους, να κινούνται με τόση ενέργεια, καταλαβαίνουμε γιατί το κάθισμα της τάξης, τούς είναι μαρτύριο. Ο προαύλιος χώρος γέμισε γλάστρες, μικρές και μεγάλες και φυτά που έπρεπε να φυτευτούν.
Συνδυάσαμε τη φύτευση με κομποστοποίηση. Στην κατάψυξη υπήρχαν αρκετά υπολείμματα φρούτων, που έπρεπε να γίνουν λίπασμα. Δουλέψαμε κατά ομάδες ... Άλλος έσκαβε για να φυτεύσει και άλλος για να κομποστοποιήσει. Τα λόγια περιττεύουν. Τα πρόσωπα των παιδιών μιλούν από μόνα τους. Φυτέψαμε μόνο τα τζίνια και τα σκυλάκια (φυτά που ήταν χωρίς γλάστρα).
Υπήρχαν ακόμα πολλά φυτά σε γλάστρες, βιγκόνιες άσπρες και ροζ, γεράνια, ορτανσία, τηλέγραφος, βασιλικός, φτέρη, μαργαρίτες... Κάποια από αυτά σχεδιάζουμε να τα μεταφυτέψουμε στον κήπο. Αρκετή δουλειά λοιπόν για τις επόμενες μέρες και οι μαθητές... άλλο που δε θέλουν... Ευχαριστούμε όσους βοήθησαν να γεμίσει ο κήπος μας λουλούδια και ιδιαιτέρως τις κυρίες Σακελλαρίου Κατερίνα και Κόλλια Σταυρούλα που εργάζονται στο φυτώριο του Δήμου Περάματος.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
RESTART 2018: Οι μαθήτριες & μαθητές γράφουν και παίζουν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Τα γλυπτά του Γεωργίου Καστριώτη, όπως και ο ίδιος ο γλύπτης, μέσω των μαθητών μας, πήραν σάρκα, οστά κια φωνή πάνω στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Οι μαθητές μας κατάφεραν για μια ακόμα φορά να συγκινήσουν.
Η συνάδελφος Ελένη Θεοδοσίου, μας έστειλε βίντεο από την παράσταση. Την ευχαριστούμε πολύ.
Έπαιξαν με τόσο αυθορμητισμό, ειλικρίνεια και απλότητα, που τους θαυμάσαμε ακόμα και εμείς, οι εκπαιδευτικοί τους. Δεν περιμέναμε να αποδώσουν το ρόλο τους με τόση σοβαρότητα. Φαινόντουσαν τόσο εξοικειωμένα με τη σκηνή του θεάτρου, σα να είχαν κάνει πρόβες πάνω σε αυτή τη σκηνή. Τους άξιζε πραγματικά το χειροκρότημα που έλαβαν.
Ο Γεώργιος Καστριώτης, από εκεί που βρίσκεται, θα πήρε μεγάλη χαρά βλέποντας τα παιδιά του Ειδικού Δ.Σ. Περάματος να εμπνέονται από τα γλυπτά του και να αποδίδουν τόσο καλά το ρόλο τους στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στη σκηνή ενός από τα ωραιότερα θέατρα της Ευρώπης.
Ευχαριστούμε από καρδιάς:
-την υπεύθυνη Πολιτιστικών θεμάτων κα Βάσω Αρβανιταντώνη και το Δ/ντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά κ. Νίκο Διαμαντή για την ευκαιρία που μας έδωσαν,
-την υπεύθυνη σκηνής κα Σταματίου και όλο το προσωπικό του θεάτρου για την υποστήριξη που μας παρείχε,
-όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους και όσους ήθελαν να έρθουν και δεν μπόρεσαν,
-όσους (έμμεσα και σιωπηλά) βοήθησαν στην υλοποίηση αυτής της παράστασης,
-τους γονείς που συνόδεψαν τα παιδιά τους στο Θέατρο και που μας τα εμπιστεύονται καθημερινά.
Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε το προσωπικό του σχολείου. Φέτος είναι λιγότεροι από κάθε άλλη χρονιά. Λίγοι αλλά άνθρωποι με ψυχή, μεράκι και αγάπη γι’ αυτό που κάνουν. Έδωσαν όλο τους τον εαυτό και το αποτέλεσμα φάνηκε στη σκηνή.
Μας ρώτησαν ποιος είναι ο θεατρολόγος μας …. Στο σχολείο δεν έχουμε καμία ειδικότητα και ο εξαιρετικός μουσικοσυνθέτης - που εργάζεται στο σχολείο μας μόνο δύο φορές τη εβδομάδα- τοποθετήθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου.
Χρειάστηκε πολλή τρέλα για να πάρουμε την απόφαση να συμμετέχουμε σε αυτό το εγχείρημα και ακόμα περισσότερη δουλειά.
Συγχαρητήρια σε όλους και ΜΠΡΑΒΟ στους μαθητές μας. Είναι όλα τους εξαιρετικά παιδιά!!!
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Το Σάββατο του Λαζάρου πλησιάζει. Καιρός να φτιάξουμε λαζαράκια.
Διαβάσαμε τη συνταγή...
Μυρίσαμε και δοκιμάσαμε με την άκρη της γλώσσας τα υλικά....
Μετρήσαμε, ανακατέψαμε, πλάσαμε...
Βάλαμε στη λαμαρίνα και τους βάλαμε μάτια και χέρια...
Τα ψήσαμε και τα βάλαμε σε κουτί.
Πήγαμε στο 3ο ΚΑΠΗ Περάματος. Κεράσαμε τα λαζαράκια μας και είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου. Η δραστηριότητα αυτή ... σε άλλη ανάρτηση.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Φτάσαμε κιόλας στο μήνα Μάιο, τον τελευταίο μήνα της Άνοιξης. Ο χρόνος κυλάει γρήγορα. Καιρός για πρωτομαγιάτικα στεφάνια! Επειδή αγαπάμε την ανακύκλωση και ακόμα πιο πολύ την επαναχρησιμοποίηση, σκεφτήκαμε να πρωτοτυπήσουμε. Πήραμε τα ρολά χαρτί, από χαρτί τουαλέτας και κουζίνας. Τα κόψαμε, τα ζωγραφίσαμε και τα συρράψαμε!
Έτοιμες οι μαργαρίτες μας. Στο τέλος τις ενώσαμε και δημιουργήσαμε ένα μεγάλο στεφάνι και πολλά μικρά, ένα για τον κάθε μαθητή!
Καλή πρωτομαγιά!
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018: στο Πέραμα ψιλοβρέχει και εμείς ετοιμαζόμαστε απτόητοι για επίσκεψη στον Εθνικό Κήπο της Αθήνας. Το κέφι δε μας λείπει και αποφασίζουμε να απολαύσουμε τη βόλτα μας, ό,τι καιρό κι αν κάνει. Φθάνοντας στην Αθήνα διαπιστώνουμε ότι ο ήλιος μάς χαμογελά και η μέρα είναι υπέροχη. Συναντιόμαστε με τις μουσειοπαιδαγωγούς του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου της Αθήνας, στη είσοδο του Εθνικού Κήπου, επί της Λεωφόρου Αμαλίας. Η θέα του Κήπου με τις Ουασιγκτόνιες, τις Γιούκες, τους πανσέδες, τα κρίνα και το ηλιακό ρολόι μας εντυπωσιάζει.
Καθισμένοι σε μαξιλαράκια κάνουμε τη γνωριμία με την κυρία Φανή και την κυρία Δόμνα, υπεύθυνες του προγράμματος.
Παρατηρούμε διάφορα αντικείμενα, ψηλαφώντας τα με τα χέρια μας: ένα ταριχευμένο ψάρι, ένα σφουγγάρι, ένα κάδρο με πεταλούδες, ένα κουκουνάρι, φύλλα, βελανίδια κ.ά. Στη συνέχεια τα ταξινομούμε σε δύο κατηγορίες: σε αυτά που ζουν στο νερό και σε αυτά που ζουν στη στεριά.
Αρκετά καθήσαμε... Καιρός να σηκωθούμε... Ο καθένας μας παίρνει από μια χάρτινη σακούλα. Ξεκινάμε τη βόλτα στον κήπο, φροντίζοντας να γεμίσουμε ο καθένας μας τη σακούλα του με ό,τι όμορφο και αξιόλογο βρει, χωρίς όμως να πειράξει κανένα φύλλο ή λουλούδι από δέντρο, μαζεύοντας δηλαδή μόνο ό,τι βρει στο έδαφος.
Ο περίπατος στον κήπο μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος, ξυπνά τις αισθήσεις μας, καθώς τα αισθητήριά μας βομβαρδίζονται από τα ερεθίσματα που υπάρχουν γύρω μας. Ζώα, φυτά, χρώματα, μυρωδιές, ήχοι, απτικά ερεθίσματα...κατακλύζουν τις αισθήσεις μας και μας κρατούν σε εγρήγορση, ενώ ταυτόχρονα το περιβάλλον αποπνέει μια ηρεμία που μας δημιουργεί ασφάλεια και γαλήνη. Είναι το ιδανικό περιβάλλον για κάθε παιδί, πολύ περισσότερο για τους δικούς μας μαθητές...
Βλέπουμε πολύ ψηλά δέντρα και με το σώμα μας ψηλώνουμε κι εμείς, για να τα ...φτάσουμε. Εντοπίζουμε μικρούς θάμνους και γινόμαστε και εμείς θάμνοι, μαζεύοντας το σώμα μας...
Παρατηρούμε τα γλυπτά που υπήρχαν στον κήπο. Τα ακουμπάμε και νιώθουμε την παγωνιά του μαρμάρου.
Ακουμπάμε με την παλάμη μας το χώμα και τον κορμό των δέντρων και νιώθουμε τη διαφορά από το μάρμαρο.
Σταματάμε ακούνητοι και σιωπηροί για να ακούσαμε το θρόισμα των φύλλων και τη φωνή του αέρα ανάμεσα στα κλαδιά και τα φύλλα των δέντρων. Η κυρία Φανή βάζει στη φούχτα της, ξερά φύλλα, τα σφίγγει δυνατά και αυτά... φωνάζουν καθώς διαλύονταν και γίνονταν μικρά κομμάτια.
Μετράμε την περίμετρο του κορμού ενός μεγάλου δέντρου, κάνοντας κύκλο γύρω του... Χρειάζονται 7 άνθρωποι για να το αγκαλιάσουν. Θα είναι σίγουρα μεγάλης ηλικίας...
Μυρίζουμε τα τριμμένα φύλλα, τη φλούδα κάποιων δέντρων και τους καρπούς τους.
Όλα στον κήπο έχουν ταυτότητα. Κάθε φυτό και δέντρο έχει το δικό του άρωμα, το δικό του χρώμα, τη δική του υφή και βέβαια το δικό του όνομα, γραμμένο, κάπου-κάπου, σε πινακίδα πάνω στον κορμό του αλλά και τη δική του ...προέλευση (τόπο καταγωγής). Όλα μεταξύ τους διαφορετικά αλλά δεμένα και συνταιριασμένα πολύ αρμονικά.
Παρατηρούμε τα ζώα του κήπου: τις νεροχελώνες, τα κουνέλια, τα αγριοκάτσικα, τα παγόνια.... Περπατάμε σαν χελώνες, πηδάμε σαν κουνέλια, τρέχουμε σαν αγριοκάτσικα...
Η φύση μας γοητεύει, μας ...εκπαιδεύει... μας ηρεμεί... Χωρίς να το καταλάβουμε, ο περίπατος στον κήπο φτάνει στο τέλος του, γιατί πρέπει να επιστρέψουμε στο σχολείο.
Παίρνουμε και τα ... δώρα μας..., μια τσαντούλα με πρωτότυπα παιχνίδια για κάθε μαθητή (μια μαράκα, ένα χωνί, ένα μπαλάκι αναπήδησης και ... φαντασία).
Εκτός όμως από τα δώρα, επειδή ο χρόνος δε μας φτάνει για να κάνουμε κατασκευή, παίρνουμε και ... schoolwork. Θα δουλέψουμε στο σχολείο με τους θησαυρούς που μαζέψαμε από τον Κήπο. Με όλους αυτούς τους θησαυρούς είμαστε ήδη.. πάμπλουτοι... σε έμπνευση και ιδέες.
Την επόμενη μέρα στο σχολείο, απλώνουμε τους θησαυρούς μας. Επιστρατεύουμε τη φαντασία μας και φτιάχνουμε το δικό μας δέντρο. Ο Γ.Χ. λέει: "Το δέντρο της αγάπης είναι έτοιμο." Και το κρατάμε ως τίτλο του έργου μας.
Όμως οι θησαυροί μας είναι πολλοί ... Έτσι δημιουργούμε ένα μικρό διακοσμητικό.
Ο Α.Β. έχει μια εξαιρετική ιδέα. "Όσα κομμάτια περισσεύουν, να τα βάλουμε στον κήπο του σχολείου μας." Έτσι τα εντάσσουμε πάλι στο φυσικό τους περιβάλλον. Αυτά θα μας θυμίζουν πάντα την "καταπράσινη βόλτα" μας στον Εθνικό Κήπο.
Ευχαριστούμε το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο για το υπέροχο πρόγραμμα που μας πρόσφερε και τις κυρίες Φανή και Δόμνα.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)