O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015, μετά τον αγιασμό, είχαμε και την 1η επικοινωνία με τους γονείς. Συζητήσαμε:

  • τις βαθμίδες που θα λειτουργήσουν και τα κριτήρια βάσει των οποίων τοποθετήθηκαν οι μαθητές σε κάθε βαθμίδα,
  • τον τρόπο που δουλεύουμε με τα παιδιά,
  • τις αξιώσεις που έχουμε από τους γονείς και
  • τις αρχές που πρέπει να διέπουν τη συνεργασία μας.

Αναλύσαμε τα προβλήματα που υπάρχουν λόγω έλλειψης προσωπικού και μεταφορικού μέσου και μεθοδεύσαμε τρόπους λειτουργίας του σχολείου, προκειμένου να επωφεληθούν όλοι οι μαθητές από την μαθησιακή διαδικασία.

Διαπίστωσαν ιδίοις όμμασι την ανανέωση που υπάρχει στο σχολικό περιβάλλον, μετά την ανακαίνιση του σχολείου, που έγινε στη διάρκεια του καλοκαιριού και έμειναν κατενθουσιασμένοι.

Ευχηθήκαμε Καλή Σχολική Χρονιά με την ελπίδα όλα τα υπάρχοντα προβλήματα να λυθούν σύντομα.

 

275783-big

ISBN: 9789606775161

Συγγραφέας: Fannie Campeau, Francis Bri?re

Εκδότης: Εκδοτικός Οργανισμός Π. Κυριακίδη

Το "Προετοιμάζω το παιδί μου για το σχολείο" είναι ένας πρακτικός και ενημερωτικός οδηγός που απευθύνεται στους γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ο αναγνώστης θα βρει την απάντηση σε πολλά ερωτήματα που αφορούν στο ξεκίνημα του σχολείου, μια σημαντική φάση στη ζωή του κάθε ανθρώπου. Οι συγγραφείς του βιβλίου ακολουθούν, με απλότητα και σαφήνεια, τα διάφορα στάδια της ανάπτυξης του παιδιού, από την ώρα που γεννιέται μέχρι τη στιγμή που θα πάει νηπιαγωγείο. Η εμπιστοσύνη, η προσκόλληση, η ανάπτυξη της αυτονομίας, η εκπαίδευση για το πώς να χρησιμοποιεί το παιδί την τουαλέτα, η καθιέρωση ενός προγράμματος, η ένταξη στους κανόνες της κοινωνικής ζωής, η απόκτηση γνώσεων και βασικών δεξιοτήτων αποτελούν, σύμφωνα με τους συγγραφείς, τη βάση μιας επιτυχημένης αρχής στο σχολείο.

- Καταλαβαίνω τις φάσεις της ανάπτυξης της νηπιακής ηλικίας
- Γνωρίζω τη διαδικασία του αναγκαίου πλαισίου για να αποκτήσει το παιδί αυτονομία.
- Ανακαλύπτω σε τι συνίσταται το πέρασμα στο νηπιαγωγείο: οι διάφορες προκλήσεις, ο ρόλος του σχολείου και οι αλλαγές που βιώνουν τα παιδιά.

Παραθέτουμε το άρθρο της ψυχολόγου Μαργαρίτας Ορφανίδου, "Σχολείο. Πώς προετοιμάζουμε το παιδί για το δημοτικό σχολείο", το οποίο βρήκαμε στην ιστοσελίδα "http://www.paidiatros.com/paidi/mathisi-sxoleio/preparing-primary-school"

"Η προετοιμασία ενός παιδιού για το σχολείοπεριλαμβάνει την ανάπτυξη διαφορετικών δεξιοτήτων, που μπορείτε να ενθαρρύνετε από τη βρεφική ηλικία, όπως τη νοητική πλευρά του παιδιού, την κοινωνική (παιχνίδι με συνομήλικα άτομα), τη συναισθηματική (θετική ενθάρρυνση στο παιδί) και τη γλώσσα / ομιλία. Για να μπορέσει ένας γονιός να προετοιμάσει το παιδί του για το σχολείο καλό θα ήταν να εστιαστεί σε αυτούς τους τομείς όσο πιο νωρίς γίνεται ακόμη και από την πρώτη μέρα ζωής του παιδιού.


Επιδράσεις και ερεθίσματα από το περιβάλλον μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ανάπτυξη ενός παιδιού, να τη διακόψουν ή και να την δυσκολέψουν. Επίσης, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του παιδιού, στην κοινωνικότητα του και στην προσωπικότητα του. Αυτοί είναι τομείς, που όταν αρχίσουν να αναπτύσσονται θα βοηθήσουν την προσαρμοστικότητα του παιδιού στο καινούριο σχολικό περιβάλλον και θα διευκολύνουν τη λειτουργικότητα του και τη διαδικασία μάθησης.


Μου φαίνεται δύσκολο να κατανοήσω ότι από τη βρεφική ηλικία μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να ετοιμαστεί για το σχολείο αφού ούτε καν μιλά και δεν κάνει τίποτα άλλο εκτός από το να τρώει και να κοιμάται. Τι ακριβώς μπορώ να κάνω για το παιδί μου σε αυτή την ηλικία; 

Έχει αποδειχτεί ότι από πολύ νωρίς το βρέφος αντιλαμβάνεται πολλά και είναι ικανό να μαζεύει πληροφορίες από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται. Σίγουρα είναι αβοήθητο όχι όμως παθητικό. Έχει συναισθήματα και κίνητρα, άρα από την πρώτη μέρα μπορείτε να κάνετε αρκετά πράγματα που θα καθορίσουν την ανάπτυξη του βρέφους σας όπως για παράδειγμα:


- Τρυφερή επικοινωνία και ανταπόκριση
- Αμοιβαιότητα
- Ευχαρίστηση στις συναλλαγές και στις σχέσεις με το βρέφος
- Το καθρέπτισμα (mirroring)
- H οπτική επαφή
- Ο συναισθηματικός συντονισμός κλπ.


Όλα αυτά έχουν μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη του συναισθηματικού τομέα του παιδιού και μπορεί να επηρεάσουν το πώς τα παιδιά θα προσαρμοστούν στο σχολείο. Το πώς ανταποκρίνεστε στις ανάγκες του βρέφους και με ποια διαθεσιμότητα παίζουν ρόλο στην ανάπτυξη και στη διαμόρφωση των μετέπειτα σχέσεων που θα δημιουργήσει π.χ. η κατάθλιψη μιας μητέρας μετά τη γέννα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επικοινωνία που έχει με το βρέφος της και μπορεί ακόμη να έχει επιπτώσεις στην ικανότητα του για μάθηση. Για να αρχίσει ένα βρέφος να διερευνά ενεργά τον κόσμο χρειάζεται να αισθάνεται ασφαλές για να προχωρήσει.

 

Τι ρόλο μπορεί να παίξει ο συναισθηματικός κόσμος στο σχολείο;
Τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες που ενθαρρύνουν, που συναισθηματικά στηρίζουν, που ενισχύουν τις προσπάθειες των παιδιών και αποδέχονται τις αποτυχίες τους, είναι συνήθως καλύτερα προετοιμασμένα να ανταποκριθούν σε ότι έχει να προσφέρει το σχολείο. Παιδιά με συναισθηματικές δυσκολίες μπορούν να παρουσιάσουν άγχος αποχωρισμού από τους γονείς τους, σχολική άρνηση, φοβία, αργούς ρυθμούς μάθησης και κοινωνικές δυσκολίες. Ένα παιδί που συναισθηματικά είναι πίσω δε θα μπορέσει να λειτουργήσει επαρκώς στο σχολείο και τις πρώτες βάσεις τις κτίζετε εσείς από πολύ νωρίς. Μια υγιής συναισθηματική συναλλαγή και επικοινωνία μεταξύ του μικρού παιδιού και των γονέων παίζει ρόλο στη γνωστική ανάπτυξη.


Έχω ακούσει ότι η κίνηση του παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του. Πώς μπορώ να μάθω αν ο γιος μου κινείται φυσιολογικά και τι μπορώ να κάνω εγώ;
Η κινητικότητα του παιδιού θα το βοηθήσει να αποκτήσει έλεγχο στο περιβάλλον του και μπορεί να αναπτύξει τη διάθεση του για έρευνα και μάθηση. Υπάρχουν χρονοδιαγράμματα που υποδεικνύουν αν υπάρχει καθυστέρηση στην απόκτηση κάποιων αναπτυξιακών σταδίων τα οποία μπορούν να ακολουθούν οι γονείς. Ο ρόλος των γονιών σε αυτά τα αρχικά στάδια είναι να δίνουν τα κατάλληλα ερεθίσματα στα βρέφη ώστε να μπορέσουν να τους δώσουν κίνητρα για μάθηση.

 

Τι είναι η σχολική ετοιμότητα;
Η σχολική ετοιμότητα βασικά μας λέει αν ένα παιδί είναι έτοιμο και ικανό να προσαρμοστεί στις κοινωνικές και στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις του σχολείου. Με άλλα λόγια αν έχει αναπτύξει κάποιο βαθμό ανεξαρτησίας και κοινωνικοποίησης όπως:
- Να δουλεύει και να κάνει κάτι μόνος του
- Να ακούει και να προσέχει όταν κάποιος μιλά
- Να μπορεί να συναναστρέφεται και να συνεργάζεται με συνομήλικα παιδιά π.χ. να παίζει μαζί τους, να περιμένει τη σειρά του
- Να μπορεί να συμμετέχει σε δομημένα πλαίσια όπως το παιχνίδι και να παρακολουθεί την ώρα τουπαραμυθιού
- Να έχει την ικανότητα να μένει μόνο του μακριά από τους γονείς . Θέματα αποχωρισμού, αν δηλαδή ο αποχωρισμός του προκαλεί άγχος, μπορούν να παρεμποδίσουν τη λειτουργία του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον και στην τάξη.


Πώς μπορώ να προετοιμάσω το παιδί μου για το σχολείο; 

Ο γονιός θεωρείται ότι είναι ο πρώτος δάσκαλος του παιδιού και το σπίτι σαν το πρώτο του σχολείο. Για να βοηθήσετε τη γνωστική εξέλιξη και να ενθαρρύνετε την περιέργεια του παιδιού συστήνετε η ύπαρξη παιχνιδιών στο χώρο για εμπλουτισμό των νοητικών δεξιοτήτων. Μπορείτε να ενισχύσετε την επιθυμία του παιδιού για μάθηση κάνοντας την εκπαίδευση διασκεδαστική χρησιμοποιώντας παιχνίδια με αριθμούς, γράμματα, σχήματα, χρώματα, παιδικά τραγουδάκια, παραμύθια, παζλ, ζωγραφική κ.α. Η μάθηση στο σπίτι και η εμπλοκή σας παίζει σημαντικό ρόλο.

 

Για την ανάπτυξη των κοινωνικών σχέσεων και για την εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων μπορείτε να ενθαρρύνετε το παιδί να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες και να το διδάξετε πώς να περιμένει τη σειρά του και πώς να μοιράζεται τα πράγματα του. Γενικά, να του βάζετε όρια τα οποία θα πρέπει να γνωρίζει.

 

Μπορείτε ακόμη να του δείξετε πώς να οργανώνει το χώρο του π.χ. πώς να συγυρίζει τα παιχνίδια ή τα ρούχα του. Άλλη δραστηριότητα, που θεωρείται χρήσιμη στην ανάπτυξη της ομιλίας είναι το διάβασμαπαραμυθιών, κάτι που βοηθά στη συγκέντρωση. Αυτές είναι σημαντικές δεξιότητες, που πρέπει ο γονιός να διδάξει και να εξασκήσει στο σπίτι.


Καλό θα ήταν να του αναθέτετε ευθύνες στο σπίτι και πρωτοβουλίες π.χ. τι ρούχα θα φορέσει, επιλογή μεταξύ φαγητών. Αν από νωρίς δείξετε στο παιδί ότι μπορείτε να το εμπιστευτείτε (ηλικιακή καταλληλότητα κρίσιμη), αυτό θα κάνει το παίδι να αποκτήσει ανεξαρτησία και αυτοεκτίμηση. Στη συνέχεια θα αποκτήσειαυτοπεποίθηση για να μπορεί να αντιμετωπίσει τυχόν άγχη και δυσκολίες.

 

Πόσο σημαντικό είναι το θέμα της πειθαρχίας και τι μπορώ να κάνω στο σπίτι;
Τα όρια στη συμπεριφορά προετοιμάζουν τα παιδιά για το μέλλον σε θέματα κοινωνικοποίησης. Βοηθώντας το παιδί να αναπτύξει υγιείς σχέσεις ενθαρρύνεται η ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας και εδραιώνεται η συναισθηματική επικοινωνία. Στο σπίτι πρέπει να υπάρχει πειθαρχία, δεν πρέπει να είστε υπερβολικά ανεκτικοί ούτε αυστηρά περιοριστικοί. Όμως τα παιδιά χρειάζονται σταθερά όρια στο σπίτι και χρειάζεται να μπορούν να υπακούν κανόνες. Η οριοθέτηση της συμπεριφοράς πρέπει να αρχίσει από τους γονείς και αυτό θα βοηθήσει το παιδί να καταλάβει και να αποδεχτεί τους κανόνες στην τάξη πράγμα που θα βοηθήσει στην προσαρμογή. Χρειάζεται:


? Να επαινείτε τη συνεργασία
? Να ενθαρρύνετε τα παιδιά
? Να αποδέχεστε τις αδυναμίες των παιδιών και να τους δίνετε χρόνο
? Να δίνετε σαφείς οδηγίες και εντολές
? Να θέτετε λογικούς και κατάλληλους κανόνες


Σταθερά όρια επίσης βοηθούν τα παιδιά να έχουν περισσότερη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση. Θετική πειθαρχία, που είναι αποτελεσματική, επηρεάζει τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού επειδή η υπακοή στους κανόνες από νωρίς θεωρείται αναγκαία για την κοινωνική επιβίωση στο σχολείο και γενικά στην ζωή. Έλλειψη ορίων, δηλαδή, όταν τα παιδιά αφήνονται ανεξέλεγκτα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή παραβατικότητα και σοβαρές δυσκολίες στο σχολείο. Οι γονείς δεν πρέπει να είναι υπερβολικά καταπιεστικοί, αυταρχικοί ή τιμωρητικοί αλλά να έχουν μια στάση αποδοχής.


Ανησυχώ ότι το παιδί μου δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις όταν θα πάει σχολείο. Μπορείτε να εισηγηθείτε συγκεκριμένες δραστηριότητες που θα μπορούσα να κάνω με το παιδί μου στο σπίτι για να τον προετοιμάσω καλύτερα;
Υπάρχει μια τάση στους γονείς να δίνουν περισσότερη έμφαση στην απόκτηση βασικών μαθησιακών ικανοτήτων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και δεν δίνουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων όπως τις κοινωνικές δεξιότητες, τις επικοινωνιακές και τις δημιουργικές. Μπορείτε στο σπίτι να αναπτύξετε την ικανότητα του παιδιού για συγκέντρωση, την ικανότητα του να επιλύει προβλήματα και να ενθαρρύνετε την περιέργεια τους να αναπτυχθεί. Θα μπορούσατε να διαβάζετε παραμύθια, ιστορίες, ποιήματα και να βλέπετε μαζί εικόνες σε καθημερινή βάση. Έστω και αν τα πολύ μικρά παιδία δεν κατανοούν αυτά που τους λέτε, μαθαίνουν αρκετά για τη γλώσσα, αρκεί που ακούν τη φωνή σας. Θα μπορούσατε επίσης, να συζητάτε με το παιδί σας διάφορα θέματα που σας ενδιαφέρουν, να ρωτάτε τι ενδιαφέροντα έχει το παιδί και γιατί και προσπαθήστε να ανοίξετε διάλογο μαζί του. Τα παιδιά που κατέχουν πιο ανεπτυγμένο λεξιλόγιο στο σχολείο μπορούν να χειρίζονται με περισσότερη ευκολία καινούριες πληροφορίες.
 

Να παρέχετε άνετο χώρο να πειραματιστούν και κατάλληλα υλικά στα παιδιά για ζωγραφική για να αναπτυχθεί ο οπτικο-κινητικός συντονισμός τους για να καταφέρουν σταδιακά να σχηματίζουν γράμματα και αριθμούς.
Να τους δείξετε τον κόσμο με επισκέψεις στην τράπεζα, σε εστιατόρια, σε θέατρα και στη γειτονιά, για να επεκτείνετε τις γνώσεις τους πέραν του σπιτιού. Να τους εξηγείτε με απλό τρόπο πώς λειτουργούν κάποια πράγματα και να ενθαρρύνετε το παιδί να σας κάνει ερωτήσεις.

 

Πώς μπορεί το παιχνίδι να βοηθήσει στην ετοιμότητα του παιδιού μου για το σχολείο;
Όταν ένα παιδί αρχίσει σχολείο αναμένεται να μπορεί να επικοινωνεί, να κατέχει κάποιες βασικές γνώσεις, να μπορεί να κοινωνικοποιείται και να δείχνει μια κατάλληλη για την ηλικία του ανεξαρτησία. Η εμπειρία τουπαιχνιδιού σε μικρά παιδιά μπορεί να βοηθήσει στην προετοιμασία τους για το σχολείο και μέσω του παιχνιδιού να αναπτυχθούν οι μαθησιακές δεξιότητες. Επειδή εσείς είστε οι πρώτοι σύντροφοι του παιδιού στο παιχνίδι είναι σημαντικό να αφιερώνετε χρόνο για παιχνίδι και για προσποίηση (pretend play). Το παιδί θα μαθαίνει από τα παραδείγματα που του προσφέρετε και θα σας έχει κοντά του όταν μαθαίνει για διάφορους κανόνες, όταν δοκιμάζει κάτι καινούριο, όταν μαθαίνει για τα συναισθήματα των άλλων (από παραμύθια), όταν εκνευρίζετε στη ματαίωση και όταν επιλύει προβλήματα. Όταν εισέρχεστε στον κόσμου του παιχνιδιού του παιδιού σας, θα βοηθήσετε το παιδί να εισαχθεί στο σχολείο με αυτοπεποίθηση.


Μέσω του παιχνιδιού μπορείτε να προσφέρετε ευκαιρίες για ανάπτυξη της αυτό-εξυπηρέτησης του. Για παράδειγμα μπορείτε να συμπεριλάβετε ρούχα στο παιχνίδι όπου το παιδί θα προσπαθεί να ντύνεται μόνο του, να κουμπώνει και να ξεκουμπώνει, να χειρίζεται φερμουάρ, ζώνες, κορδόνια, βέλκρο κτλ. Στόχος είναι να κάνει πράγματα από μόνο του και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση να δοκιμάζει καινούριες προκλήσεις στο σχολείο. Η επιτυχία που θα αισθάνεται όταν μαθαίνει καινούριες δεξιότητες μέσω του παιχνιδιού θα ενθαρρύνει το παιδί να επιτύχει σε άλλους τομείς της μάθησης. Μπορείτε ακόμη να παίζετε με το γραπτό και τον προφορικό λόγο μέσω παραμυθιού και τραγουδιού για να αποκτήσει διαλεκτικές δεξιότητες. Επίσης, να εξασκείτε τη μνήμη του παιδιού με ερωτήσεις, με αποστήθιση αγαπημένων ποιημάτων κτλ. Συνιστώνται παιχνίδια με νερό, κουτιά, πλαστελίνη, μαξιλάρια, κουβάδες, κούκλες και απλά κοινά αντικείμενα του σπιτιού για να διεγείρετε τη φαντασία του παιδιού.

Επίσης παραθέτουμε το άρθρο της Έφης Νικολοπούλου (Ψυχολόγου), η οποία εργάζεται στο Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων Δούκα και το οποίο βρήκαμε στην ιστοσελίδα των εκπαιδευτηρίων Δούκα: "http://www.doukas.gr/Articles/tips_nea_sxoliki_xronia"

"Προετοιμάζω το Παιδί για το Σχολείο

Το σχολείο αρχίζει και τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά αγωνιούν για την ένταξη. Μικρές και χρήσιμες συμβουλές βοηθούν προκειμένου να μειωθεί η αγωνία των πρώτων ημερών.

.

 Προετοιμασία για το σχολείο

  • Επισκεφθείτε μαζί με το παιδί σας το σχολείο. Τα παιδιά αισθάνονται ασφάλεια όταν γνωρίσουν το χώρο και τους ανθρώπους που το απαρτίζουν.
  • Αν υπάρχει κάποιος γνωστός συμμαθητής  φροντίστε να έρθει σε επαφή με το παιδί σας.

  • Μιλήστε στο παιδί σας για το σχολείο, τις δραστηριότητες μέσα σε αυτό, για τους δασκάλους και αναφέρετε κάποια παραδείγματα από τα δικά σας σχολικά χρόνια.

  • Δημιουργήστε θετικές σκέψεις και ρεαλιστικές προσδοκίες για το σχολείο.

  • Γράψτε μια λίστα με τα σχολικά εφόδια και κάντε μαζί με το παιδί σας τις απαραίτητες αγορές για τα σχολικά είδη.

  • Συζητήστε  για τη χρήση των αντικειμένων και την υπευθυνότητα που πρέπει να επιδείξει για να μη χαθούν ή καταστραφούν.

  • Συζητήστε μαζί του για το φαγητό και τι θα επιθυμούσε το ίδιο να έχει μαζί του ως σνακ για το πρόγευμα. Πολλές φορές τα παιδιά επιλέγουν τρόφιμα που θα μπορούσαν να μοιραστούν με τους συμμαθητές τους γεγονός που ενισχύει την αυτοπεποίθηση.

  • Επιλέξτε βιβλία με τα παιδιά που πραγματεύονται την ένταξη των παιδιών στο σχολείο και επεξεργαστείτε το μαζί με το παιδί. Το σχολικό, οι ώρες παραμονής στο σχολείο, η έλλειψη του γονέα είναι από τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τα παιδιά.

  • Αφήστε το παιδί να δημιουργήσει τη δική του ζωγραφιά για το πώς φαντάζεται το σχολείο του και αν θέλει να την πάρει μαζί του στην έναρξη.


Προετοιμασία για την αλλαγή του ωραρίου

  • Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη τα παιδιά μπορούν σιγά σιγά να προσαρμόζονται στο πρωινό ξύπνημα. Καλό θα ήταν, να μην συνδέσουν την αυτόματη αλλαγή του ωραρίου με την έναρξη του σχολείου, αλλά με την αλλαγή των εποχών και τη διάρκεια της ημέρας.

  • Προετοιμάστε το παιδί σας να τρώει μόνο του και συναποφασίστε υγιεινές τροφές που θα παίρνει για κολατσιό. Επιλέγοντας το ίδιο, μειώνεται ο κίνδυνος του να αρνείται να τρώει στο σχολείο.

  • Iδιαίτερα αποδοτικό  θα ήταν να υποδυθείτε «Μια μέρα στο σχολείο» ακολουθώντας όλη την διαδικασία με δραστηριότητες, διάλειμμα για φαγητό, παιχνίδια, τραγούδια και προετοιμασία για την επιστροφή στο σπίτι (φοράω μπουφάν, ετοιμάζω την τσάντα μου). Το παιδί έτσι κατανοεί όλη τη σχολική διαδικασία και την οικειοποιείται χωρίς άγχος και ανησυχία.

 
Η πρώτη μέρα στο σχολείο

Πριν την πρώτη μέρα στο σχολείο θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να έχουν επικοινωνήσει πρώτα οι γονείς με τη νηπιαγωγό ή τη ψυχολόγο του σχολείου για χρήσιμες συμβουλές. Κάτι τέτοιο θα διασφάλιζε την ήπια προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον.

  • Οι γονείς θα πρέπει να είναι ήρεμοι και διαθέσιμοι τη συγκεκριμένη μέρα.

  • Αν το παιδί επιστρέφει με σχολικό να το διαβεβαιώσουν ότι το μεσημέρι θα το παραλάβει ένας από τους δύο γονείς και αυτό είναι καλό να τηρηθεί για τις πρώτες μέρες προκειμένου να συνηθίσει σε αυτή την τυπική διαδικασία. Αν ο γονέας παίρνει  το παιδί στο σχόλασμα, το πρωί να του υπενθυμίζει το μεσημεριανό τους ραντεβού.

  • Οι γονείς θα πρέπει να είναι ψύχραιμοι και να συνεργάζονται με τις παιδαγωγούς. Μόλις αποχαιρετήσουν το παιδί θα πρέπει να αποχωρούν αποφασιστικά.  Ο αποχωρισμός είναι απαραίτητος για την ανεξαρτητοποίηση του παιδιού.



Η ουσιαστική προετοιμασία του παιδιού από τους γονείς συνδέεται άμεσα με την ομαλή ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον. Οι δυσκολίες που μπορεί να παρουσιαστούν κατά την προσαρμοστική περίοδο σχετίζονται με την αποδιοργάνωση της σταθερότητας στην καθημερινή ζωή. Συχνά εμφανίζονται περιστατικά με ένταση, ενούρηση, απροσδόκητη προσκόλληση στους γονείς, ανυπακοή, ταραγμένος ύπνος και άρνηση να πάνε πάλι στο σχολείο. Όλα αυτά επιλύονται με τη στήριξη των γονέων και την επίδειξη αποφασιστικότητας. Η προσαρμοστική περίοδος στο σχολικό περιβάλλον διαφέρει από παιδί σε παιδί, συνεπώς χρειάζεται υπομονή και συνεργασία με το σχολείο."

 

Νέο  Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2015-2017

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος, μετά τις αρχαιρεσίες που πραγματοποιήθηκαν στις 25/03/2015 είναι το ακόλουθο:
 
Πρόεδρος:                Κοκκίνη Βασιλική
Αντιπρόεδρος:          Κοκκίνης Γεώργιος                    
Γεν. Γραμματέας:      Καμίτση Γεωργία              
Ταμίας:                    Τσουμπανά Ματίνα        
 

Τους ευχόμαστε εγκάρδια έμπνευση, δημιουργικότητα, καλή δύναμη και επιτυχία στο έργο τους.
 

Αρχειοθέτηση

Πέραμα

4 Σεπτεμβρίου 2015

Η Ειδική Εκπαίδευση

μέσα στη σχολική τάξη

BINTEO HMERIDAS

18 Ιουνίου 2018

"Διαφορετικότητα και Συνεκπαίδευση"

AFISA1

 

 

Επισκεφθείτεsch gr

digital school

edutv

eyliko

etwinning

kpe logo

 

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΕΡΑ

ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

  

 

Let's do it Greece 2016

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά

συντονιζόμαστε

για μια καλύτερη Ελλάδα,

για ένα πιο καλαίσθητο

και ανθρώπινο περιβάλλον

LDIG Banner

Βίντεο Let?s do it Greece 2016

 

DSC00692a

SXEDIAZO GIA OLOUSa

SXEDIAZO GIA OLOUSb

next
prev

Code-Week

CW4

CW1a

CW2

CW3