O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

11

Στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας "Αγαπώ τον εαυτό μου, τρέφομαι υγιεινά", που έχει αναλάβει η σχολική νοσηλεύτρια του σχολείου μας Γεωργία Ιωακείμ, αποφασίσαμε να φτιάξουμε με τους μαθητές μας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, με στόχο να εμπεδώσουν οι μαθητές μας, παίζοντας, βασικές καθημερινές συνήθειες που εξασφαλίζουν υγεία, ενέργεια και ευεξία

0102

 

Οι Παιδαγωγικοί-Εκπαιδευτικοί στόχοι του παιχνιδιού ήταν:

  • Να εμπεδώσουν καθημερινές συνήθειες υγιεινής ζωής.
  • Να τηρούν τους κανόνες του παιχνιδιού.
  • Όσοι έχουν κατακτήσει το μηχανισμό της ανάγνωσης, να εξασκήσουν την αναγνωστική τους ικανότητα
  • Να περιμένει ο καθένας τη σειρά του και να θυμούνται ποιος παίζει πριν και ποιος μετά.
  • Να ασκηθούν στους αριθμούς από το 1 ως το 60.

040507

Δραστηριότητες που έγιναν από τους μαθητές:

- Έκοψαν από διαφημιστικά φυλλάδια διάφορα είδη τροφίμων (υγιεινά και ανθυγιεινά).

- Τα κόλλησαν στα τετράγωνα που είχε σχεδιάσει σε κανσόν χαρτόνι η κα Ιωακείμ.

- Ένας μαθητής της Ανώτερης Βαθμίδας έγραψε στα τετράγωνα τους αριθμούς από το 1 ως το 60.

- Συζητήσαμε όλοι μαζί τους κανόνες του παιχνιδιού.

- Διαβάσαμε πολλές φορές τα κείμενα που είχε γράψει η εκπαιδευτικός στα τετράγωνα.

0309

 

Κανόνες παιχνιδιού

Κάθε μαθητής επιλέγει το πιόνι του και το τοποθετεί στη μακέτα του παιχνιδιού.

Ρίχνει το ζάρι και προχωράει τόσους αριθμούς όσους δηλώνει το ζάρι. Ανάλογα με το τετράγωνο που έχει φθάσει, ή παραμένει στη θέση του ή επιβραβεύεται προχωρώντας περισσότερα τετράγωνα μπροστά γιατί το τετράγωνο αναφέρει μια υγιεινή συνήθεια ή ένα υγιεινό είδος διατροφής, ή οπισθοχωρεί γιατί συνάντησε μια ανθυγιεινή διατροφική συνήθεια. Όποιος φθάσει πρώτος στο τέρμα είναι ο νικητής.

1008

Το παιχνίδι ήταν το επακόλουθο μιας σειράς δραστηριοτήτων που είχαν προηγηθεί και είχαν ως θέμα τη σωστή διατροφή, την καθημερινή υγιεινή του σώματος και την καθημερινή άθληση. Μια από αυτές τις δραστηριότητες ήταν και η κατασκευή της Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής.

PYRAMIDA

Ευχαριστούμε τη σχολική μας νοσηλεύτρια κα Γεωργία που συντονίζει το πρόγραμμα.

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021: Στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας "Αγαπώ τον εαυτό μου, τρέφομαι υγιεινά" και λίγες μέρες μετά την επιστροφή μας από τις διακοπές των Χριστουγέννων, με την έναρξη της νέας χρονιάς, οι μαθητές του σχολείου έφτιαξαν την καθιερωμένη βασιλόπιτα. Για την παρασκευή της χρησιμοποιήσαμε τη συνταγή από την ιστοσελίδα: https://alevri.com/glyka/keik. Οι μαθητές της ανώτερης βαθμίδας αφού διάβασαν τη συνταγή, συγκέντρωσαν όλα τα απαραίτητα υλικά:

  • 500γρ αλεύρι φαρίνα που φουσκώνει μόνο του
  • 250γρ βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου 
  • 250γρ γάλα 
  • 1 βανίλια
  • 400γρ ζάχαρη 
  • 4 αυγά
  • 1 κουταλιά σούπας μαστίχα, μαχλεπι και μοσχοκάρυδο
  • ζάχαρη άχνη και σταφίδες για τη διακόσμηση.
Οι μαθητές της ανώτερης και μέσης βαθμίδας ζύγισαν τα υλικά που χρειαζόμασταν και της Κατώτερης βαθμίδας έριξαν όλα τα υλικά σε μπωλ και ανακάτεψαν με τη βοήθεια του προσωπικού.
02a07a03a10a11a14a16a17a20a21a
 
Όλα τα παιδιά ανακάτεψαν με το μίξερ, κάτι που, για πολλά, ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία και το χάρηκαν.
 
01a06a05a
Στη συνέχεια έριξαν το μείγμα στο ταψί, έβαλαν το φλουρί και έβαλαν το ταψί σε προθερμασμένο φούρνο στους 180o C, για 50λεπτά. Αφού ψήθηκε, την πασπάλισαν με άχνη ζάχαρη και σχημάτισαν το έτος 2021 με σταφίδες.
21b24a
Μαζευτήκαμε όλοι στη μεγάλη αίθουσα του σχολείου για να την κόψουμε. Πρώτο κομμάτι ήταν του σχολείου, του Χριστού, της Παναγίας και του αγίου Βασιλείου.
22a
Τα υπόλοιπα κομμάτια τα κόψαμε κατά αλφαβητική σειρά, με βάση το μικρό όνομα. Η αγωνία μας μεγάλη. Τελικά το φλουρί έπεσε στον Αντρέα,  μαθητή της ανώτερης βαθμίδας, που φέτος αποφοιτά από το σχολείο μας. Και το δώρο ήταν βιβλίο και mp3 player.
 
Και του χρόνου να είμαστε καλά να ξανακόψουμεΚαλή χρονιά και ευλογημένη! Με υγεία, αισιοδοξία και γαλήνη

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020: Στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας "Αγαπώ τον εαυτό μου-τρέφομαι υγιεινά"  συνεχίζουμε το αφιέρωμα στην ελιά με την παρασκευή λιόψωμου, ενός πολύ υγιεινού και νόστιμου άρτου. Στις 23 Νοεμβρίου ψάξαμε με τους μαθητές και βρήκαμε τη συνταγή στο διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα https://akispetretzikis.com/el/categories/pswmia-zymes/eliopswmo.

00a

Έτσι στις 24 του μηνός έχουμε έτοιμα όλα τα απαραίτητα υλικά.

  • 8 γρ. μαγιά ξηρή
  • 1 πρέζα ζάχαρη κρυσταλλική
  • 300 γρ. νερό
  • 500 γρ. αλεύρι γ.ο.χ.
  • 1 κ.σ. ρίγανη, ξερή
  • 1 κ.γ. αλάτι
  • 4 κ.σ. ελαιόλαδο
  • 150 γρ. φέτα
  • 100 γρ. ελιές, ψιλοκομμένες

Μαθητές της ανώτερης βαθμίδαςδιαβάζουν τη συνταγή. Διακρίνουν τα υλικά και μετρούν τις ποσότητες που είναι απαραίτητες για τη συνταγή.

13a10a14a07a04a05a03a

Οι μαθητές  της μέσης και κατώτερης βαθμίδας ανακατεύουν, ζυμώνουν, πλάθουν με τη βοήθεια του προσωπικού. 

06a09a12a

Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί για μισή ώρα και ταυτόχρονα ψιλοκόβουμε τις ελιές. Ανακατεύουμε τις ελιές με τη ζύμη και την αφήνουμε να φουσκώσει σε προθερμασμένο φούρνο.

08a

Μόλις φουσκώσει, κάθε μαθητής πλάθει το δικό του λιόψωμο.

01a02a11a

Τα βάζουμε στο φούρνο και σε λίγο το σχολείο μυρίζει … ψημένο ελαιόψωμο, δίνοντας αίσθηση σπιτιού, ζεστασιά, οικογένειας.

Μόλις ολοκληρώνεται το ψήσιμο, περιμένουμε με ανυπομονησία να κρυώσουν… Νοστιμότατα!!! 

Ευχαριστούμε τη νοσηλεύτριά μας, κυρία Γεωργία, που ως υπεύθυνη του προγράμματος, είχε την ιδέα της παρασκευής του.

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020: Στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας "Αγαπώ τον εαυτό μου-τρέφομαι υγιεινά"  και εν όψει των Χριστουγέννωνοι μαθητές του σχολείου έφτιαξαν τα καθιερωμένα μελομακάρονα. Για την παρασκευή τους επέλεξαν μια πιο υγιεινή συνταγή. Οι μαθητές αναγνώρισαν και ονομάτισαν ένα-ένα τα υλικά.

Για τα μελομακάρονα:

  • ·         220γρ σιμιγδάλι χοντρό,
  • ·         280γρ αλεύρι ολικής άλεσης,
  • ·         100γρ καρύδι αλεσμένο,
  • ·         140γρ ελαιόλαδο,
  • ·         180γρ χυμό πορτοκάλι,
  • ·         1/2 κουταλάκι του γλυκού σόδα
  • ·         1 κουταλάκι του γλυκού μπέικιν-πάουντερ,
  • ·         2 κουταλάκια του γλυκού κανέλα,
  • ·         1 κουταλάκι του γλυκού γαρύφαλλο και μοσχοκάρυδο.

Για το σιρόπι:

  • ·         320 γραμ.  μέλι
  • ·         320 γραμ. νερό
  • ·         Ξύλο κανέλας,
  • ·         Φλούδες πορτοκαλιού.

 Οι μαθητές της ανώτερης βαθμίδας διάβασαν τη συνταγή, ζύγισαν τα υλικά που χρειαζόταν.

01a07a09a11a

Οι μαθητές της μέσης και κατώτερης βαθμίδας έριξαν όλα τα υλικά και ανακάτεψαν με τη βοήθεια του προσωπικού.

03a04a06a08a10a12a

Στη συνέχεια όλοι μαζί έπλασαν τα μελομακάρονα.

14a13a15a

Οι μαθητές της ανώτερης βαθμίδας τα έβαλαν σε προθερμασμένο φούρνο στους 180οC για 30 λεπτά.

16a

 Όταν ήταν έτοιμα, έφτιαξαν το σιρόπι, το έβρασαν και έριξαν σε αυτό τα μελομακάρονα.

17a

Το σχολείο μύρισε Χριστούγεννα! Στο τέλος έριξαν από πάνω τριμμένο καρύδι και έτοιμα!!!

18a

Καλά Χριστούγεννα με τα σπιτικά σας γεμάτα παραδοσιακά γλυκίσματα και ... αγάπη!

Γυρίζοντας από τις διακοπές του καλοκαιριού διαπιστώσαμε με μεγάλη μας χαρά ότι τα σταφύλια στην κληματαριά του σχολείου είχαν ωριμάσει και κανείς δεν τα είχε πειράξει. Ήταν πράγματι βιολογικά: αψέκαστα και χωρίς καθόλου λίπασμα. Το μόνο που κάναμε ήταν κομποστοποίηση κοντά στη ρίζα του κλήματος. Νόστιμα όσο δε φαντάζεστε!!! 

DSC00002DSC00003DSC00004DSC00005

Τα τρυγήσαμε  και τα πλύνουμε για να τα φάμε. Αλλά επειδή είχαν κουκούτσια, σκεφτήκαμε να τα περάσουμε από τον αποχυμωτή και να αξιοποιήσουμε εκπαιδευτικά το μούστοΣτο διάστημα της πρώτης εβδομάδας μετά το άνοιγμα του σχολείου, με αφορμή την κληματαριά, κάθε τμήμα ασχολήθηκε με το αμπέλι (κλήμα -σταφύλι). Η κυρίια Νάντια με τους μαθητές της κατώτερης βαθμίδας έφτιοξαν και χρωμάτισαν σταφύλια.

DSC00014DSC00015

Ο κύριος Δημήτρης με τους μαθητές της Ανώτερης και Μέσης βαθμίδας με τη βοήθεια του διαδικτύου είδαν σε βίντεο τον τρύγο, το πάτημα των σταφυλιών και μελέτησαν το λεξιλόγιο που σχετίζεται με το αμπέλι. Βρήκαν σύνθετες λέξεις με τη λέξη μούστος και διάλεξαν να φτιάξουν μουστοκούλουρα.  Τη συνταγή τη βρήκαν στο διαδίκτυο (μουστοκούλουρα). Μελέτησαν τα υλικά και τον τρόπο παρασκευής. Όταν όμως μάς το πρότειναν, αντιπροτείναμε μια συνταγή πιο εύκολη και γρήγορη για να μπορούν να συμμετέχουν και οι μαθητές της κατώτερης βαθμίδας. Καταλήξαμε λοιπόν  (πολύ ...δημοκρατικά) στην παρασκευή μουσταλευριάς και μάλιστα παραδοσιακής, με μούστο και όχι με πετιμέζιΤη συνταγή, τη βρήκαμε, όπως πάντα, στο διαδίκτυο (μουσταλευριά παραδοσιακή) Πλύναμε χέρια, βάλαμε στο τραπέζι τα υλικά, μετρήσαμε τη δοσολογία, ανακατέψαμε μαθηματικά και γλώσσα (μισό, ένα, νεροπότηρο: ευκαιρία για σύνθετες λέξεις με δεύτερο συνθετικό τη λέξη ποτήρι... και ό,τι κάνουμε συνήθως ως δάσκαλοι, γιατί το δασκαλιλίκι γίνεται μετά από ένα σημείο τρόπος ζωής).

01b02b03b04b05b

Σε όλο αυτό βοήθησε και ο κ. Γιώργος (Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης του 6ου ΠΕΚΕΣ), που έτυχε να είναι παρών στο σχολείο εκείνη τη μέρα. Μετρούσαμε, ξαναμετρούσαμε... στο τέλος βάλαμε κουτουρού τα υλικά.

06b07b07bb07bbb

Όλοι βοήθησαν: άλλος έβαλε το αλεύρι στο μούστο, άλλος έκοψε κομματάκια τα καρύδια, άλλος ανακάτευε να μη σβωλιάσει το γλυκό, άλλος έβαλε κανέλα στα πιάτα, άλλος έπλυνε τα τσουμπλέκια  και ... όλοι δοκίμασαν.

08b09b

Περιμέναμε να έχει σβώλους και να μην τρώγεται. Αν αναρωτιέστε αν ήταν νόστιμο, για μας ήταν πεντανόστιμο γιατί βάλαμε κόπο και διασκεδάσαμε παίζοντας τους ζαχαροπλάστες. Η εκπαιδευτική διαδικασία όμως δεν τελείωσε εδώ. Μπαίνοντας στην τάξη οι μαθητές της ανώτερης και μέσης βαθμίδας κλήθηκαν να περιγράψουν τι έκαναν στην κουζίνα (άσκηση μνήμης, προφορικού λόγου...). Είναι πιο εύκολο για ένα παιδί να κάνει αναφορά σε ένα προσωπικό βίωμα και μάλιστα πολυαισθητηριακό. Ας μην το ξεχνάμε ποτέ:  "Ακούω και ξεχνώ, βλέπω και θυμάμαι, κάνω και καταλαβαίνω" (Κομφούκιος). Ο Ανδρέας με τη βοήθειά μας έγραψε αυτό που είπε: " Η μουσταλευριά που φτιάξαμε σήμερα ήταν πολύ νόστιμη."

 DSC00012

Ελπίζουμε η κληματαριά μας να είναι γεμάτη και του χρόνου όπως ήταν φέτος και να μας δώσει έμπνευση για καινούριες εκπαιδευτικές δράσεις.

 

Υποκατηγορίες

Αρχειοθέτηση