Τρίτη 5 Ιουνίου 2018
Το πρωί μας επισκέφτηκε μια ομάδα μεγάλων παιδιών από το Γ΄ Κ.Α.Π.Η. Περάματος, το οποίο είχαμε επισκεφθεί πριν το Πάσχα. Ήρθαν φορτωμένοι δώρα. Άνθρωποι γεμάτοι ζωή, χαρά και αγάπη, άνθρωποι αγέραστοι. Με τη συνοδεία της κιθάρας του κ. Αργυρόπουλου, τραγουδήσαμε και χορέψαμε. Με τις ζωγραφιές των παιδιών, φτιάξαμε ένα μικρό λεύκωμα, το οποίο προσφέραμε στην κυρία Μαρία Κατηρτζόγλου, πρόεδρο του Κ.Α.Π.Η. μαζί με μια γλάστρα με δυόσμο από τον κήπο μας.
Τους ευχαριστούμε πολύ για την τιμή που μας έκαναν. Περάσαμε υπέροχα... Την επίσκεψη την έχουμε εντάξει στο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: "Συνάνθρωπος, ένα+στη λέξη "ΑΝΘΡΩΠΟΣ": +ΥΠΑΡΧΩ, +ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, +ΕΙΣΦΕΡΩ".
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Αγωγής Υγείας
Σήμερα είχαμε στο σχολείο μας ένα διαφορετικό … μάθημα. Είχαμε προσκεκλημένη την κυρία Ναζού. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Συνάνθρωπος, ένα+στη λέξη "ΑΝΘΡΩΠΟΣ": +ΥΠΑΡΧΩ, +ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, +ΕΙΣΦΕΡΩ» είχαμε προγραμματίσει να καλέσουμε κάποιον πρόσφυγα και να μάθουμε για τη ζωή του. Η κυρία Ναζού ήρθε στο σχολείο μας φορτωμένη με γλυκά.
Οι μαθητές την βομβάρδισαν με τις ερωτήσεις τους (για την προετοιμασία κάποιων ερωτήσεων, είχαμε αφιερώσει την προηγούμενη μέρα ένα διδακτικό δίωρο):
Έτσι μάθαμε ότι η κυρία Ναζού είναι από το Χαλέπι, τη μεγαλύτερη πόλη της Συρίας. Ήρθε στην Ελλάδα όταν ήταν 20 χρονών. Δεν εργάζεται έξω από το σπίτι γιατί με τις δουλειές του σπιτιού και με τρία παιδιά δεν έχει καθόλου χρόνο.
Το μεγάλο της πρόβλημα ήταν η γλώσσα. Συγκεκριμένα είπε: «όταν ήρθα εδώ έκλαψα γιατί ένιωθα τη δική σας τη γλώσσα σαν μια αλυσίδα γύρω από το λαιμό μου, που με έπνιγε. Πρέπει να έχεις πείσμα, να θέλεις κάτι πολύ ...» Προσπάθησε λοιπόν πολύ και έμαθε ελληνικά και μάλιστα χωρίς να πάει σε κάποιο σχολείο, μόνη της ακούγοντας ράδιο και τηλεόραση και επικοινωνώντας με τους γύρω της. Είπε: «». Σε αυτό τη βοήθησε και η προηγούμενη σπιτονοικοκυρά της, όταν έμενε στα Καμίνια. Μας μίλησε για εκείνην με πολύ συγκινητικά λόγια, τονίζοντας πόσο την αγαπούσε. Εμείς διαπιστώσαμε ότι μιλάει πολύ καλά ελληνικά.
Είναι μητέρα τριών παιδιών, που γεννήθηκαν στην Ελλάδα. Γνωρίζει τους μαθητές μας και το σχολείο μας από τότε που τα παιδιά της φοιτούσαν στο 9ο Νηπιαγωγείο Περάματος και συνεργαζόμασταν στο πλαίσιο διαφόρων προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.
Ταξίδεψε με την οικογένειά της στη Συρία πριν 7 χρόνια, θέλοντας να μείνει εκεί αλλά οι συνθήκες δεν της το επέτρεψαν. Της λείπουν πολύ οι δικοί της. Οι γονείς της, τα αδέλφια της, όλοι οι συγγενείς της είναι εκεί. Έχει 11 αδέλφια και η ίδια είναι προτελευταία στη σειρά (συνολικά 12 παιδιά: 4 κορίτσια και 8 αγόρια).
Η μαντήλα είναι μέρος της μουσουλμανικής θρησκείας. Οι άνθρωποι μερικές φορές την κοιτούν επίμονα αλλά δεν την πειράζει πια. Της αρέσει αυτό το ντύσιμο. Εμείς ομολογουμένως βρήκαμε το ντύσιμό της πολύ κομψό.
Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Συρία, όπως ανάμεσα σε όλες τις χώρες. Έφυγε από τη Συρία στην αρχή του πολέμου. Οι πρώτοι νεκροί ήταν από την περιοχή της, το Χαλέπι και μάλιστα σκοτώθηκε και ένας ανιψιός της 17 ετών. Τα προϊόντα είναι πολύ ακριβά, γιατί το νόμισμα έχει υποτιμηθεί. Πολλοί έφυγαν για να γλιτώσουν, για να έχουν καλύτερη ζωή… «Ποιος αφήνει το σπίτι του και φεύγει, αν δεν κινδυνεύει σε αυτό;»
Αν η κατάσταση στη Συρία ήταν καλή, θα της ήταν δύσκολο πια να γυρίσει πίσω. Ήρθε πολύ νέα στην Ελλάδα και μεγάλωσε εδώ. Έχει πια συνηθίσει ... Τα παιδιά της δε θέλουν καθόλου να επιστρέψουν στη Συρία γιατί νιώθουν την Ελλάδα πατρίδα τους.
Μαγειρεύει συριακά και ελληνικά φαγητά και της αρέσει η μαγειρική. Τα συριακά φαγητά έχουν άλλα υλικά. Μας υποσχέθηκε να ετοιμάσει κάποια μέρα ένα συριακό φαγητό και να μας κεράσει.
Η ευγένεια και η γλυκύτητα της… μας κατέκτησε αμέσως. Τα παιδιά είχαν ετοιμάσει μια κάρτα για να την ευχαριστήσουν. Την πήρε στα χέρια της φανερά συγκινημένη.
Η κυρία Ναζού απαντούσε στις ερωτήσεις μας όχι μόνο με λόγια αλλά και με τα μάτια, με ένα βλέμμα γεμάτο γλυκύτητα και ζεστασιά. Την ευχαριστούμε από καρδιάς. Και ευχόμαστε να έχει πάντα όμορφες αναμνήσεις και θετικές εμπειρίες από την Ελλάδα.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Αγωγής Υγείας
Δευτέρα 23 Απριλίου 2018: Επισκεφθήκαμε το Παιδικό Μουσείο της Αθήνας και παρακολουθήσαμε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα: «Το σώμα μου ένας μαγικός κόσμος» και «Μυρωδιές, παιχνίδια, μαγειρέματα». Και τα δύο προγράμματα εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας "Με όχημα την τέχνη, ανακαλύπτω το σώμα μου", που υλοποιεί η κα Φιλιώ Κυπαρισσοπούλου, δασκάλα της κατώτερης βαθμίδας.
Στη διάρκεια του προγράμματος «Το σώμα μου ένας μαγικός κόσμος», οι μαθητές κλήθηκαν, χρησιμοποιώντας μια μικρή ελαστική μπάλα, να ταξιδέψουν στο σώμα τους, από τις πατούσες τους μέχρι τα μαλλιά, κάνοντας με το μπαλάκι το περίγραμμα του σώματός τους και αναφέροντας τα μέρη του σώματος.
Χρησιμοποίησαν πατούσες, φτιαγμένες από διαφορετικά υλικά και μεγέθη, για να αντιληφθούν διαφορές υφής και μεγέθους.
Με τη βοήθεια ενός ζαριού που είχε πάνω μέρη του σώματος κάναμε ασκήσεις με κάθε μέρος του σώματος ξεχωριστά.
Στο τέλος του προγράμματος έφτιαξαν το πρόσωπό τους χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά.
Τα παιδιά έδειχναν ενθουσιασμένα με όλες τις δραστηριότητες και πέρασαν υπέροχα, μαθαίνοντας σημαντικά πράγματα που αφορούν τη σωματογνωσία, έναν βασικό τομέα του αναλυτικού μας προγράμματος.
Για να δείτε το πρόγραμμα "Μυρωδιές, Παιχνίδια, Μαγειρέματα", κάντε κλικ ΕΔΩ
Ευχαριστούμε το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο για το υπέροχο πρόγραμμα που μας πρόσφερε και τις μουσειοπαιδαγωγούς κα Δόμνα και κα Εύη.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Αγωγής Υγείας
ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΞΕΧΝΩ, ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΘΥΜΑΜΑΙ, ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ
Δευτέρα 23 Απριλίου 2018:
Στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο της Αθήνας συμμετέχουμε σε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα: «Το σώμα μου ένας μαγικός κόσμος» και «Μυρωδιές, παιχνίδια, μαγειρέματα». Εδώ θα αναφερθούμε στο δεύτερο από τα δύο προγράμματα. Η εκπαιδευτική αυτή δραστηριότητα υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας "Με όχημα την τέχνη, ανακαλύπτω το σώμα μου", που υλοποιεί η κα Φιλιώ Κυπαρισσοπούλου, δασκάλα της κατώτερης βαθμίδας.
Το πρόγραμμα προσεγγίζει πολυαισθητηριακά τη μάθηση. Στη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές κλήθηκαν να εντοπίσουν μέσα στο χώρο του Μουσείου μαγειρικά σκεύη του παρελθόντος (περιόδου 1940-1960) και σύγχρονα, να πειραματιστούν με τις ιδιότητες τους χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους, να εξοικειωθούν με αυτά, να εντοπίσουν, περιεργάζοντάς τα, διαφορές στην υφή, στο βάρος, στον τρόπο χρήσης τους.
Στη συνέχεια, πήγαμε στην κουζίνα, όπου με τη βοήθεια της κυρίας Δόμνας και της κυρίας Εύης, παρασκευάσαμε ψωμί. Όπως κάθε σωστός φούρναρης, φόρεσε ο καθένας μας την ποδιά της κουζίνας, έβαλε το μαγειρικό σκούφο στο κεφάλι και έπλυνε τα χέρια του.
Στη συνέχεια μαζευτήκαμε γύρω από το τραπέζι και συνεργαστήκαμε για την ετοιμασία και το ζύμωμα του ψωμιού. Οι μαθητές διάβασαν τη συνταγή.
Μέτρησαν τη δοσολογία των υλικών χρησιμοποιώντας ως μέσο μέτρησης το ποτήρι και το κουτάλι. Μύρισαν το αλεύρι. Γεύτηκαν τη μαγιά και το αλάτι.
Ανακάτεψαν τα υλικά. Έπαιξαν λεκτικά με τις λέξεις ζύμη και ζυμώνω.
Έπλασαν ο καθένας το δικό του ψωμί και το έβαλαν στη λαμαρίνα.
Τέλος πήραμε ο καθένας μαζί του το ψωμάκι του... όχι βέβαια αυτό που φτιάξαμε, καθότι δεν είχαμε χρόνο να περιμένουμε το ψήσιμό του, αλλά αυτά που είχαν έτοιμα οι κυρίες Δόμνα και Εύη και που ήταν φτιαγμένα με την ίδια συνταγή.
Μάθαμε πολλά πράγματα που αφορούν την υγεία και την καθημερινή ζωή, παίζοντας και περνώντας όμορφα. Το πρόγραμμα συνδεόταν άμεσα με τον τομέα αυτοεξυπηρέτησης του αναλυτικού μας προγράμματος (Π.Α.Π.Ε.Α.) Ανάλογες δραστηριότητες φροντίζουμε να υλοποιούμε συχνά και στο χώρο του σχολείου. Όμως τα παιδιά έχουν ανάγκη να αλλάζουν περιβάλλον και να εκπαιδεύονται στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο μέσα σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Αυτό τα βοηθάει να γενικεύουν τη γνώση και να την εμπεδώνουν.
Ευχαριστούμε το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο για το υπέροχο πρόγραμμα που μας πρόσφερε και ιδιαιτέρως τις κυρίες Δόμνα και Εύη.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Αγωγής Υγείας
Πέμπτη 29 Μαρτίου. Σήμερα πραγματοποιήσαμε μια ιδιαίτερη επίσκεψη με τους μαθητές μας. Επισκεφθήκαμε το Γ΄ Κ.Α.Π.Η. Περάματος. Η επίσκεψη αυτή είχε προγραμματιστεί από την αρχή του σχολικού έτους, στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας "Συνάνθρωπος: ένα + στη λέξη ΑΝΘΡΩΠΟΣ", +ΥΠΑΡΧΩ, +ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, +ΕΙΣΦΕΡΩ". Τη σχεδιάζαμε για τις απόκριες, αλλά τελικά την πραγματοποιήσαμε πριν το Πάσχα. Οι μαθητές είχαν φτιάξει την προηγούμενη μέρα λαζαράκια και οι συνάδελφοι κέικ. Τα παιδιά συσκεύασαν τα γλυκά σε κουτιά και έβαλαν και μια πασχαλινή ευχητήρια κάρτα, που είχαν φτιάξει με τη βοήθεια της ειδικής βοηθού μας, της κας Έλλης. Μαθαίνουμε έτσι το τυπικό μιας επίσκεψης. (Στην Ειδική αγωγή τα πάντα είναι μάθηση.)
Οι λεβέντες και οι αρχόντισσες του Κ.Α.Π.Η., με επικεφαλής την κυρία Μαρία, μας υποδέχτηκαν με τόση καλοσύνη και αγάπη που μας συγκίνησαν.
Αρχικά νομίζαμε ότι μπαίνουμε σε Παιδικό Σταθμό και όχι σε Κ.Α.Π.Η., τόσο όμορφη και χαρούμενη ήταν η διακόσμηση.
Τα παιδιά κέρασαν τα λαζαράκια που είχαν φτιάξει και είπαμε όλοι μαζί τα κάλαντα του Λαζάρου. (τα μαθαίναμε από τη Δευτέρα 26 Μαρτίου).
Μας κέρασαν ντόνατς και χυμούς. Μας έδωσαν δώρα.
Μας είπαν αστεία. Παρατηρήσαμε πώς παίζουν τάβλι ... Μας είπαν ότι μία φορά το χρόνο, κάνουν ένα πολυήμερο ταξίδι σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα. Μάθαμε πώς περνούν τη μέρα τους στο Κ.Α.Π.Η. και... πόσος μόχθος και μεράκι χρειάζεται για να το κρατούν ανοικτό και καλαίσθητο. Εμείς περάσαμε πολύ ωραία και υποσχεθήκαμε να ξαναπάμε.
Οι άνθρωποι στο Κ.Α.Π.Η. περνούν υπέροχα, γιατί αγαπούν τη ζωή και την παρέα!!!
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Αγωγής Υγείας