"Την άνοιξη αν δεν τη βρεις τη φτιάχνεις..." Ελύτης. Κι εμείς αποφασίσαμε να τη φτιάξουμε.
Αν μπορείς να φτιάξεις την Άνοιξη, γιατί να μην μπορείς να φτιάξεις και την Πασχαλιά, όταν μάλιστα η ψυχή σου και η μνήμη σου είναι γεμάτη από τις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας και το Αναστάσιμο Φως αρκετών ετών;
Μπορεί η κυρά Σαρακοστή να έμεινε στον τοίχο του σχολείου με όλα σχεδόν τα πόδια της αλλά ...
η χαρά του Πάσχα θα διαβεί και φέτος το κατώφλι των σπιτιών των μαθητών του σχολείου μας. Με τη βοήθεια των φίλων του σχολείου θα λάβουν οι μαθητές τα δώρα τους και το πασχαλινό τραπέζι θα είναι φέτος ακόμα πιο πλούσιο.
Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν σε αυτό.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Δραστηριότητες
Αποφασίσαμε να συμμετέχουμε και εμείς στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, γνωστή ως code-week 5-20 Οκτωβρίου.
Σε συνεργασία με το 9ο Νηπιαγωγείο χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα QUIVER για να δουν οι μαθητές πώς λειτουργούν εικόνες με κώδικες. Στο πλαίσιο του προγράμματος ζωγράφισαν εικόνες με ζώα. Κάθε σελίδα είχε τυπωμένο πάνω ένα κώδικα.
Χρησιμοποιώντας το tablet του Νηπιαγωγείου σκανάραμε την εικόνα που είχε ζωγραφίσει κάθε μαθητής και το πρόγραμμα ζωντάνευε την εικόνα.
Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι η εικόνα με τον κώδικα έχει κρυμμένο ένα σύνολο από εντολές που δίνουν κίνηση στο ζωγραφισμένο ζώο. Στο σχολείο προσπαθήσαμε να καταλάβουμε ζωγραφίζοντας το δυαδικό σύστημα λειτουργίας των υπολογιστών (0/1).
Χρησιμοποιώντας τα πλακάκια του σχολείου, φτιάξαμε διαδρομές και σειρά εντολών που έπρεπε να ακολουθήσουν τα ζωάκια για να βρουν την τροφή τους (η κότα το σκουληκάκι, το κουνέλι το καρότο, ο σκίουρος το βελανίδι, η γάτα το ψάρι, ο σκύλος το κρέας).
Συναντηθήκαμε ξανά με τους φίλους μας από το 9ο Νηπιαγωγείο και με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού, κας Μανοπούλου Σοφίας δουλέψαμε με το πλέγμα και τις διαδρομές την τροφική αλυσίδα.
(Λαβύρινθοι) Οι μαθητές βρίσκουν τις διαδρομές για να βοηθήσουν ένα σκίουρο να βρει βελανίδια και ένα βάτραχο να βρει μύγες. Κάθε κίνηση στο λαβύρινθο είναι μια εντολή (προχωρώ μπροστά, στρίβω δεξιά, στρίβω αριστερά). Η δραστηριότητα έγινε και στο διαδραστικό πίνακα του σχολείου, φωνάζοντας όλοι μαζί την εντολή που έπρεπε να δώσουμε στο σκίουρο ή στο βάτραχο. Στο σκίουρο δυσκολευτήκαμε ιδιαίτερα, αλλά με δοκιμή και πλάνη, φτάσαμε στο στόχο μας.
Έτσι με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού δουλέψαμε δύο θεματικές: "Προγραμματισμός και Παιχνίδι" και "Βοηθάω τα ζώα να βρουν τροφή".
Στο τέλος λάβαμε και τα πιστοποιητικά μας.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Δραστηριότητες
Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου του Εκπαιδευτικού Οργανισμού "ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ", στις 27 Μαρτίου, επισκέφθηκαν το σχολείο μας, συνοδευόμενοι από το Γυμναστή, κ. Γιάννη Τσουμπρή, το Θεολόγο, κ. Θεοχάρη Κατσή και τη διευθύντρια του σχολείου κυρία Αλεξάνδρα Παυλάκη.
Ο κ. Γιάννης Τσουμπρής, προπονητής μπάσκετ, είναι διοργανωτής Τζάμπολ Αγάπης για παιδιά με ειδικές ανάγκες και κυρίως για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Πριν από δύο μήνες, σε έναν αγώνα που είχε οργανώσει, ήταν προσκεκλημένοι και οι μαθητές μας. Ο κ. Τσουμπρής επικοινώνησε μαζί μας στα μέσα Μαρτίου και μας πρότεινε να επισκεφθούν οι μαθητές του το σχολείο μας. Δεχτήκαμε την πρόταση με μεγάλη μας χαρά. Δύο μικρά σχολικά λεωφορεία σταμάτησαν μπροστά στο σχολείο μας. Όταν άρχισαν να κατεβαίνουν οι μαθητές, αναρωτιόμασταν πού θα χωρούσαμε. Τελικά χωρέσαμε όλοι στο κλειστό Γυμναστήριο του Σχολείου. Καθόλου τυχαίο ...όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια.
Τα παιδιά του Γυμνασίου έθεσαν ερωτήσεις στους εκπαιδευτικούς σχετικά με την ειδική αγωγή: τα αναλυτικό μας πρόγραμμα, τα κριτήρια χωρισμού των μαθητών σε τάξεις-βαθμίδες, τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, τα αθλήματα με τα οποία ασχολούνται οι μαθητές μας. Εντυπωσιαστήκαμε από την ωριμότητά τους, το ενδιαφέρον και την ευαισθησία που έδειχναν για την ειδική εκπαίδευση. Στα πρόσωπα κάποιων παιδιών θα μπορούσε να δει κανείς το μελλοντικό ειδικό παιδαγωγό. Κάποιοι μαθητές μας με αυτισμό, πλησίασαν τα παιδιά και επιδίωξαν να δημιουργήσουν δικό τους κανάλι επικοινωνίας. Τα παιδιά φάνηκαν δεχτικά και ήρεμα σε αυτές τις προσκλήσεις, γεγονός που φανερώνει ότι ήταν ενημερωμένα από τους εκπαιδευτικούς τους και καλά προετοιμασμένα για την επίσκεψη.
Για καλή μας τύχη, έτυχε μέρα που είχαμε στο σχολείο και το μουσικό μας, κ. Αργυρόπουλο. Έτσι τραγουδήσαμε όλοι μαζί με συνοδεία κιθάρας.
Το πιο ευχάριστο έμεινε για το τέλος... Όλοι οι μαθητές μαζί έπαιξαν μπάσκετ στο Γυμναστήριο του σχολείο μας.
Η κυρία Αλεξάνδρα Παυλάκη πρόσφερε στο σχολείο μας ένα χρηματικό ποσό, που συγκεντρώθηκε από την Πασχαλινή δωροέκθεση που είχε κάνει το σχολείο της. Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές του Εκπαιδευτικού Οργανισμού "ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ", τους γονείς των μαθητών και τους εκπαιδευτικούς. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για όλους μας. Ευχόμαστε και ευελπιστούμε η συνεργασία αυτή να συνεχιστεί και στο μέλλον...
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Δραστηριότητες