ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΞΕΧΝΩ, ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΘΥΜΑΜΑΙ, ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ
Δευτέρα 23 Απριλίου 2018:
Στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο της Αθήνας συμμετέχουμε σε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα: «Το σώμα μου ένας μαγικός κόσμος» και «Μυρωδιές, παιχνίδια, μαγειρέματα». Εδώ θα αναφερθούμε στο δεύτερο από τα δύο προγράμματα. Η εκπαιδευτική αυτή δραστηριότητα υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας "Με όχημα την τέχνη, ανακαλύπτω το σώμα μου", που υλοποιεί η κα Φιλιώ Κυπαρισσοπούλου, δασκάλα της κατώτερης βαθμίδας.
Το πρόγραμμα προσεγγίζει πολυαισθητηριακά τη μάθηση. Στη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές κλήθηκαν να εντοπίσουν μέσα στο χώρο του Μουσείου μαγειρικά σκεύη του παρελθόντος (περιόδου 1940-1960) και σύγχρονα, να πειραματιστούν με τις ιδιότητες τους χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους, να εξοικειωθούν με αυτά, να εντοπίσουν, περιεργάζοντάς τα, διαφορές στην υφή, στο βάρος, στον τρόπο χρήσης τους.
Στη συνέχεια, πήγαμε στην κουζίνα, όπου με τη βοήθεια της κυρίας Δόμνας και της κυρίας Εύης, παρασκευάσαμε ψωμί. Όπως κάθε σωστός φούρναρης, φόρεσε ο καθένας μας την ποδιά της κουζίνας, έβαλε το μαγειρικό σκούφο στο κεφάλι και έπλυνε τα χέρια του.
Στη συνέχεια μαζευτήκαμε γύρω από το τραπέζι και συνεργαστήκαμε για την ετοιμασία και το ζύμωμα του ψωμιού. Οι μαθητές διάβασαν τη συνταγή.
Μέτρησαν τη δοσολογία των υλικών χρησιμοποιώντας ως μέσο μέτρησης το ποτήρι και το κουτάλι. Μύρισαν το αλεύρι. Γεύτηκαν τη μαγιά και το αλάτι.
Ανακάτεψαν τα υλικά. Έπαιξαν λεκτικά με τις λέξεις ζύμη και ζυμώνω.
Έπλασαν ο καθένας το δικό του ψωμί και το έβαλαν στη λαμαρίνα.
Τέλος πήραμε ο καθένας μαζί του το ψωμάκι του... όχι βέβαια αυτό που φτιάξαμε, καθότι δεν είχαμε χρόνο να περιμένουμε το ψήσιμό του, αλλά αυτά που είχαν έτοιμα οι κυρίες Δόμνα και Εύη και που ήταν φτιαγμένα με την ίδια συνταγή.
Μάθαμε πολλά πράγματα που αφορούν την υγεία και την καθημερινή ζωή, παίζοντας και περνώντας όμορφα. Το πρόγραμμα συνδεόταν άμεσα με τον τομέα αυτοεξυπηρέτησης του αναλυτικού μας προγράμματος (Π.Α.Π.Ε.Α.) Ανάλογες δραστηριότητες φροντίζουμε να υλοποιούμε συχνά και στο χώρο του σχολείου. Όμως τα παιδιά έχουν ανάγκη να αλλάζουν περιβάλλον και να εκπαιδεύονται στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο μέσα σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Αυτό τα βοηθάει να γενικεύουν τη γνώση και να την εμπεδώνουν.
Ευχαριστούμε το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο για το υπέροχο πρόγραμμα που μας πρόσφερε και ιδιαιτέρως τις κυρίες Δόμνα και Εύη.