O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

Ο Αμερικανός συγγραφέας Oliver W. Holmes έλεγε ότι "Οι άνθρωποι δεν σταματούν να παίζουν επειδή γερνούν. Γερνούν επειδή σταματούν να παίζουν." Γι' αυτό κι εμείς φροντίζουμε η μάθηση να είναι παιχνίδι. Από τις 10 Οκτωβρίου είχαμε ξεκινήσει την προετοιμασία για την επίσκεψή μας στο Μουσείο Παιχνιδιών.

DSC00220aDSC00219aDSC00221a

Οι μουσειοπαιδαγωγοί του Μουσείου Μπενάκη μας είχε στείλει δύο φωτογραφίες και ένα μικρό κείμενο, που αποτέλεσαν την αφόρμηση για το ταξίδι μας στο βασίλειο των παιχνιδιών. Φτάνοντας στο Μουσείο εντυπωσιαστήκαμε από το κτήριο... πύργοι, μαρμάρινα τζάκια, κήποι, ξύλινες γυριστές σκάλες, ζωγραφικό διάκοσμο στις οροφές... κτήριο εκλεκτικιστικό, αληθινό παλάτι. Με συνοδοιπόρους στο ταξίδι μας τις μουσειοπαιδαγωγούς Αναστασία και Φωτεινή και το φίλο μας Αρκούδο, γνωρίσαμε την καθημερινή ζωή του μικρού αρκούδου μέσα από τον κόσμο των παιχνιδιών που μας περιτριγύριζε - παιχνιδιών χειροποίητων, παραδοσιακών, πανηγυριώτικων, εμπορικών, επιτραπέζιων, αστικών και λαϊκών

DSC00226aDSC00228aDSC00233a

Μπαίνοντας στο σπίτι των παιχνιδιών, από τη φασαρία που κάναμε, ξυπνήσαμε τον αρκούδο. Αφού συστηθήκαμε, του δώσαμε πρωινό με όμορφα τσίγκινα ποτηράκια και τον ντύσαμε με γούνινο, άσπρο κασκώλ.

 DSC00247aDSC00249aDSC00252aDSC00253a

Τον συνοδεύσαμε με διάφορα μεταφορικά μέσα στο σχολείο του (με αεροπλάνο, τρένο, αμάξι...).

DSC00257aDSC00272a

Καθίσαμε μαζί του στο θρανίο, είδαμε τη δερμάτινη σάκα του, την πλάκα γραφής και το κονδύλι του, το μελανοδοχείο του. Μετρήσαμε μαζί του στο αριθμητήριο της τάξης του. Παρατηρήσαμε τους χάρτες με τις εποχές που υπήρχαν στην τάξη του. Γίναμε για λίγο συμμαθητές του. Και ... ακολουθώντας το νέο σύστημα, αφήσαμε την σάκα  στο σχολείο.

DSC00276aDSC00278a

DSC00282aDSC00291a

Μετά το τέλος του μαθήματος, επιστρέψαμε στο σπίτι του. Μας έδειξε τα παιχνίδια του, που τα είχε φυλαγμένα μέσα σε μια παλιά δερμάτινη βαλίτσαπάνινα τόπιαπάνινες κούκλες, ξύλινες και μεταλλικές σβούρεςγιο-γιοκουρδιστό κουνελάκι. Είδαμε και όλα τα παιχνίδια που είχε στο δωμάτιό του.

DSC00303aDSC00306aDSC00311aDSC00313aDSC00314aDSC00315aDSC00318aDSC00319aDSC00324aDSC00327aDSC00331a

Έφτασε η ώρα για το μεσημεριανό του φαγητό. Πήγαμε μαζί του στην κουζίνα και αφού είδαμε τα μαγειρικά σκεύη, με την παρότρυνση της κυρίας Αναστασίας, ζωγράφισε ο καθένας ένα γεύμα για τον αρκούδο, ζωγραφίζοντας δίπλα στο πιάτο, τα μαχαιροπήρουνα που χρειάζεται. Οι μαθητές μας, για το φίλο τους, έκαναν τα πάντα με πολλή προθυμία.

DSC00351aDSC00352aDSC00355aDSC00357aDSC00376a

Η ώρα πέρασε πολύ γρήγορα και ο αρκούδος έπρεπε να πάει να κοιμηθεί για να σηκωθεί την άλλη μέρα για το σχολείο. Το βάλαμε στην κρεμαστή, ξύλινη κούνια του και του τραγουδήσαμε ένα νανούρισμα.

DSC00377aDSC00379aDSC00381aDSC00383a

Οι μεγάλοι ξαναγίναμε παιδιά και οι πιο-πιο μεγάλοι, σαν και μένα... ξαναθυμηθήκαμε τα παιδικά μας χρόνια.

Τα παιδιά πριν φύγουμε ρωτούσαν πότε θα ξαναπάμε. Δε χρειαζόταν να ρωτήσουμε αν πέρασαν όμορφα. Η ερώτησή τους τα έλεγε όλα.

DSC00390a

Περάσαμε υπέροχα. Καιρός να γυρίσουμε στο παρόν. Το εκπαιδευτικό, μουσειακό πρόγραμμα τελείωσε. Δεν τελείωσε όμως το ταξίδι. Την επομένη μέρα στο σχολείο συζητήσαμε τις εντυπώσεις μας και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε περισσότερο εντύπωση. Τα παιδιά μας κατέπληξαν. Ο Ανδρέας ζωγράφισε ένα πολεμικό πλοίο, ο Γιάννης τον αρκούδο στην κούνια του, ο Στέλιος το σπίτι, ένα αεροπλανάκι, τα παιχνίδια στην προθήκη και τον αρκούδο, ο Θεολόγος τον αρκούδο μόνο του, η Τσέλη αφηρημένη τέχνη και ο άλλος Στέλιος τις γυριστές σκάλεςένα αυτοκινητάκι και τη βαλίτσα με τα παιχνίδια του αρκούδου.

DSC00419aDSC00420aDSC00421aDSC00422aDSC00423aDSC00424a

 Ευχαριστούμε από καρδιάς το Μουσείο Μπενάκη και τις μουσειοπαιδαγωγούς Αναστασία και Φωτεινή, που μας γνώρισαν τον μαγικό κόσμο των παιχνιδιών του παρελθόντος, χρησιμοποιώντας το παιχνίδι, τη δραματοποίηση και την πολυαισθητηριακή προσέγγιση. Με τη μεθοδολογία που χρησιμοποίησαν, κινητοποίησαν το συναίσθημα των μαθητών και βοήθησαν να γίνει η γνώση βίωμα.

Ευχαριστούμε το ΓΕΝ για την προσφορά του οχήματος και τον οδηγό του σχολικού μας τον κ. Στράτο για την υπομονή του. Χωρίς όχημα και οδηγό δεν θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε αυτή την επίσκεψη.

Συμμετέχουμε και εμείς στη μαθητική εβδομάδα δράσης της ACTIONAID, 8-12 Απριλίου 2019, για βιώσιμες πόλεις και κοινότητες. Περπατήσαμε γύρω από το σχολείο και στους γειτονικούς δρόμους, εντοπίζοντας σημεία που πρέπει να αλλάξουν και τις όμορφες γωνιές που πρέπει να διατηρήσουμε καθαρές. Περπατήσαμε 5 χιλιόμετρα δηλώνοντας ότι θέλουμε να ζούμε σε μια πόλη καλαίσθητη και βιώσιμη, με προσβασιμότητα για ΑμΕΑ σε όλους τους χώρους.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε στιγμιότυπα από τις δράσεις μας  στο διάστημα αυτής της εβδομάδας.

Ευχόμαστε συην ACTIONAID καλή επιτυχία στο έργο της και την ευχαριστούμε που μας εμπνέει σε όμορφες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

DSC04823a

Τετάρτη 10 Απριλίου 2019μέσα σε μια ώρα, στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, ταξιδέψαμε στην ελληνική ιστορία - στη μνήμη, το χρόνο και τον Πολιτισμό της πατρίδας μας. Το ταξίδι στο παρελθόν είναι ίσως από τα πιο συναρπαστικά. Με τη βοήθεια της ξεναγού, κας Σοφίας Κόντη, περιηγηθήκαμε στους αιώνες. Από τον άνθρωπο της παλαιολιθικής εποχής, πήγαμε στο Σέσκλο και το Διμήνι, στις Κυκλάδες, την Κρήτη και τις Μυκήνες. Είδαμε εργαλεία, όπλα, τείχη, τοιχογραφίες, αγγεία και αγάλματα. Διανύσαμε την γεωμετρική, την αρχαϊκή και την κλασική περίοδο, σταθμεύοντας κάθε φορά σε ένα - δύο εκθέματα.

DSC04767aDSC04768aDSC04757aDSC04770a

Συναντήσαμε το Μέγα Aλέξανδρο με το Βουκεφάλα, τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο... Aναγνωρίσαμε πρόσωπα από την επανάσταση του '21: Κολοκοτρώνη, Καραϊσκάκη, Μπουμπουλίνα, Μαντώ Μαυρογένους. Εδώ τα πήγαμε θαυμάσια. Λόγω του πρόσφατου εορτασμού της επετείου του'21, κάτι θυμόμασταν. Περιηγηθήκαμε στις ένδοξες σελίδες της ελληνικής ιστορίας, φτάνοντας μέχρι το οχυρό Ρούπελ. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τα αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίαςπολυβόλα, που ήταν στον προαύλιο χώρο του Μουσείου

DSC04774aDSC04781aDSC04782aDSC04804aDSC04806a

 

Διαπιστώσαμε με λύπη ότι έχει χυθεί πολύ αίμα για τη λευτεριά, σε τούτο τον τόπο.

DSC04816aDSC04821aDSC04822a

Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν στην υλοποίηση της επίσκεψης στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών:

-την ξεναγό του Μουσείου κα Σοφία Κόντη,

όλους τους υπαλλήλους του Μουσείου, που έσπευσαν να μας εξυπηρετήσουν και έδειξαν υπομονή και ανοχή μαζί μας,

-τον κ. Στράτο, τον οδηγό του σχολικού μας και

-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος.

 

00 DSC04899aDSC04890a

17 Απριλίου 2019. Είμαστε στην καρδιά της Άνοιξης και τι πιο ευχάριστο αυτή την εποχή από ένα περίπατο στη φύση. Επιλέξαμε να πάμε στο Βοτανικό Κήπο Ιουλίας και Αλέξανδρου Ν. Διομήδους (Ιερά Οδός 403), στο Χαϊδάρι. Ένας πραγματικός παράδεισος, μόλις 8 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας  και πολύ κοντά στο Πέραμα. Ο καιρός υπέροχος!!!

 Μας γοήτευσε το αδιατάρακτο, φυσικό δασικό οικοσύστημα αλλά και οι χώροι αναψυχής για παιδιά και ενήλικες, κατασκευασμένοι από φυσικά υλικά. Παίξαμε στην παιδική χαρά και απολαύσαμε το δεκατιανό μας αναπνέοντας καθαρό αέρα.

DSC04888aDSC04889aDSC04894a

Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γνωριμία με τα αρπακτικά πτηνά». Με τη βοήθεια των εκπαιδευτών, Βασίλη, Σπύρου και Σταύρου, πήραμε μια ιδέα για τον κόσμο των ημερόβιων και νυχτόβιων αρπακτικών πτηνών.

DSC04938aDSC04952aDSC04960aDSC04969a

Γνωρίσαμε από κοντά τα υπέροχα αυτά πλάσματα, βλέποντάς τα να πετούν δίπλα μας με εκπληκτική ταχύτητα. Μάθαμε για την υψηλή νοητική τους ικανότητα και τις αισθητηριακές τους ικανότητες. Γνωρίσαμε την Άρτεμη (θηλυκό γεράκι που ανήκει στο είδος Χάρις Χοκ), τον Κούκου (κουκουβάγια που ανήκει στο είδος Τίτο Άλμπα, γνωστό σε μας ως ανθρωποπούλι), τον Ερμή (γεράκι πετρίτης)… Κάποια τα χαϊδέψαμε κιόλας.

DSC04979aDSC04981aDSC04982aDSC04997aDSC05024aDSC05029aDSC05038aDSC05044a

Μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε όταν συναντήσουμε κάποιο αρπακτικό πτηνό τραυματισμένο.

DSC04988a

Περιηγηθήκαμε στον Κήπο και γνωρίσαμε αιωνόβια δέντρα και φυτά με φαρμακευτικές ιδιότητες. Απολαύσαμε τα αρώματα και την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος.

DSC04910aDSC04912aDSC04916aDSC04919aDSC04999aDSC04930aDSC05005aDSC05007aDSC05020a

Περπατήσαμε αρκετή ώρα και κανένα παιδί δεν διαμαρτυρήθηκε ότι κουράστηκε. Αντίθετα τους φάνηκε ότι η ώρα πέρασε πολύ γρήγορα. Ακόμα και για το προσωπικό, ήταν από τις πιο όμορφες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. 

Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν στην υλοποίηση της επίσκεψης στο Βοτανικό Κήπο Ιουλίας και Αλέξανδρου Διομήδους:

-όλο το προσωπικό του Βοτανικού Κήπου που φροντίζει το χώρο και μπορούμε εμείς να απολαμβάνουμε αυτή την ομορφιά,

- τους εκπαιδευτές αρπακτικών πτηνών, Βασίλη, Σαύρο και Σπύρο, για το πρόγραμμα που μας παρουσίασαν

-τον κ. Στράτο, τον οδηγό του σχολικού μας και

-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος.

 

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019: ο καιρός υπέροχος και εμείς τυχεροί, καθότι έχουμε προγραμματίσει εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Δραπετσώνας, για το πρόγραμμα «Στον πηγαιμό για τους Δημόσιους Χώρους... Μου προσφέρουν, τους προσέχω;»

 AFISA1

Στο σχολείο είχαμε προσπαθήσει να διακρίνουμε τους δημόσιους από τους ιδιωτικούς χώρους, αλλά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ μας βοήθησε να καταλάβουμε καλύτερα τις έννοιες, χρησιμοποιώντας ποικίλα μονοπάτια και ενεργοποιώντας όλες μας τις αισθήσεις. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές μαθαίνουν: «Τι σημαίνει ιδιωτικό και τι δημόσιο, ποιοι είναι οι ελεύθεροι δημόσιοι κοινόχρηστοι χώροι, ποιοι τους χρησιμοποιούν, τι προσφέρουν στους ανθρώπους και τα ζώα, τι θα συνέβαινε αν δεν τους είχαμε στην κοινωνία, την οικονομία το περιβάλλον, πώς πρέπει να τους φερόμαστε και γιατί.»

Η υποδοχή στο χώρο ήταν εξαιρετική. Η κυρία Θεολογία Αβδελλή και η κυρία Ιωάννα Φώκου είχαν ετοιμάσει ένα υπέροχο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Με τη βοήθεια φωτογραφιών ταξινομήσουμε αντικείμενα και χώρους σε δύο κατηγορίες: αυτά που ανήκουν σε όλους και αυτά που ανήκουν σε ιδιώτες. Στη συνέχεια αφαιρέσαμε τα αντικείμενα και τους κλειστούς χώρους και αφήσαμε μόνο τους ανοικτούς δημόσιους χώρους.

DSC04515a01aDSC04526a

Βλέποντας ένα βίντεο διαπιστώσαμε ότι ο περιβάλλων χώρος είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες διαμόρφωσης της διάθεσής μας και επιλέξαμε το χώρο που θα προτιμούσαμε να ζούμε. Συμπληρώσαμε εικόνες δημοσίων χώρων με αντικείμενα και επιμέρους εικόνες (πάρκο, παιδική χαρά, δρόμο…). 

DSC04530aDSC04540aDSC04543aDSC04544a

Με τη βοήθεια διαδραστικού πίνακα, επιλέξαμε ποιοι εργάζονται στους δημόσιους χώρους και ποιες δραστηριότητες μπορούν να εκτελεστούν σε κάθε δημόσιο χώρο (με πίνακα διπλής εισόδου).

DSC04545aDSC04546a

Παρατηρώντας εικόνες που απεικόνιζαν δημόσιους χώρους διαπιστώσαμε ότι κάποιοι ενδιαφέρονταν για αυτούς και τους διατηρούσαν όμορφους και κάποιοι άλλοι αδιαφορούσαν και κατέστρεφαν την αισθητική του περιβάλλοντος, παρκάροντας πάνω στα πεζοδρόμια, παραβιάζοντας πινακίδες, μουντζουρώνοντας τοίχους και μνημεία, πετώντας οπουδήποτε σκουπίδια. Τις συνέπειες όλων αυτών των πράξεων υφιστάμεθα όλοι. Εξαρτάται λοιπόν από όλους μας, η αισθητική του δημόσιου και η στάση που θα ακολουθήσουμε αφήνει το αποτύπωμά της στο περιβάλλον.

DSC04550aDSC04551aDSC04552aDSC04554a

Κάναμε ένα ευχάριστο και πολύ γευστικό διάλειμμα, προσφορά και αυτό του ΚΠΕ...

DSC04565a

και συνεχίσαμε με έρευνα πεδίου. Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και γίναμε ερευνητές, παρατηρώντας την περιοχή γύρω από το ΚΠΕ. Περπατήσαμε στον πεζόδρομο καταγράφοντας, όπως μπορούσε ο καθένας, (γράφοντας ή ζωγραφίζοντας) στοιχεία που δείχνουν ότι κάποιοι ενδιαφέρθηκαν για το χώρο και στοιχεία που φανερώνουν αδιαφορία και αμέλεια. Παρατηρήσαμε τον πεζόδρομο, δύο μικρά πάρκα, το δρόμο, το πεζοδρόμιο ...

DSC04570aDSC04581aDSC04582a

DSC04608aDSC04610aDSC04609a

και καταλήξαμε στην παιδική χαρά της περιοχής, πρόσφατα ανακαινισμένη, στην οποία απολαύσαμε παιχνίδι, μικροί και μεγάλοι και χαλαρώσαμε. Ο ανοιξιάτικος καιρός βοήθησε στο να περάσουμε υπέροχα, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που μας παρείχε το πρόγραμμα.

DSC04594aDSC04599aDSC04604a

Πιστεύουμε ότι οι δικοί μας μαθητές θα αγαπούν και θα σέβονται κάθε δημόσιο χώρο, φροντίζοντας για την καθαριότητά του και την καλαισθησία του. Έχουμε εργαστεί μέσω πολλών περιβαλλοντικών προγραμμάτων, θέτοντας  αυτό το στόχο. Την επόμενη μέρα, 28 Μαρτίου, αποτυπώσαν ζωγραφικά τις εντυπώσεις τους.

DSC04611a DSC04615aDSC04616a

Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν στην υλοποίηση της επίσκεψης στο ΚΠΕ Δραπετσώνας:

-τις υπεύθυνες του προγράμματος κα Θεολογία Αβδελλή και κα Ιωάννα Φώκου,

όλα τα στελέχη του ΚΠΕ Δραπετσώνας, που άμεσα ή έμμεσα συνέβαλαν στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος

-τον κ. Στράτο, τον οδηγό του σχολικού μας και

-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος.