O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019: ο καιρός υπέροχος και εμείς τυχεροί, καθότι έχουμε προγραμματίσει εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Δραπετσώνας, για το πρόγραμμα «Στον πηγαιμό για τους Δημόσιους Χώρους... Μου προσφέρουν, τους προσέχω;»

 AFISA1

Στο σχολείο είχαμε προσπαθήσει να διακρίνουμε τους δημόσιους από τους ιδιωτικούς χώρους, αλλά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ μας βοήθησε να καταλάβουμε καλύτερα τις έννοιες, χρησιμοποιώντας ποικίλα μονοπάτια και ενεργοποιώντας όλες μας τις αισθήσεις. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές μαθαίνουν: «Τι σημαίνει ιδιωτικό και τι δημόσιο, ποιοι είναι οι ελεύθεροι δημόσιοι κοινόχρηστοι χώροι, ποιοι τους χρησιμοποιούν, τι προσφέρουν στους ανθρώπους και τα ζώα, τι θα συνέβαινε αν δεν τους είχαμε στην κοινωνία, την οικονομία το περιβάλλον, πώς πρέπει να τους φερόμαστε και γιατί.»

Η υποδοχή στο χώρο ήταν εξαιρετική. Η κυρία Θεολογία Αβδελλή και η κυρία Ιωάννα Φώκου είχαν ετοιμάσει ένα υπέροχο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Με τη βοήθεια φωτογραφιών ταξινομήσουμε αντικείμενα και χώρους σε δύο κατηγορίες: αυτά που ανήκουν σε όλους και αυτά που ανήκουν σε ιδιώτες. Στη συνέχεια αφαιρέσαμε τα αντικείμενα και τους κλειστούς χώρους και αφήσαμε μόνο τους ανοικτούς δημόσιους χώρους.

DSC04515a01aDSC04526a

Βλέποντας ένα βίντεο διαπιστώσαμε ότι ο περιβάλλων χώρος είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες διαμόρφωσης της διάθεσής μας και επιλέξαμε το χώρο που θα προτιμούσαμε να ζούμε. Συμπληρώσαμε εικόνες δημοσίων χώρων με αντικείμενα και επιμέρους εικόνες (πάρκο, παιδική χαρά, δρόμο…). 

DSC04530aDSC04540aDSC04543aDSC04544a

Με τη βοήθεια διαδραστικού πίνακα, επιλέξαμε ποιοι εργάζονται στους δημόσιους χώρους και ποιες δραστηριότητες μπορούν να εκτελεστούν σε κάθε δημόσιο χώρο (με πίνακα διπλής εισόδου).

DSC04545aDSC04546a

Παρατηρώντας εικόνες που απεικόνιζαν δημόσιους χώρους διαπιστώσαμε ότι κάποιοι ενδιαφέρονταν για αυτούς και τους διατηρούσαν όμορφους και κάποιοι άλλοι αδιαφορούσαν και κατέστρεφαν την αισθητική του περιβάλλοντος, παρκάροντας πάνω στα πεζοδρόμια, παραβιάζοντας πινακίδες, μουντζουρώνοντας τοίχους και μνημεία, πετώντας οπουδήποτε σκουπίδια. Τις συνέπειες όλων αυτών των πράξεων υφιστάμεθα όλοι. Εξαρτάται λοιπόν από όλους μας, η αισθητική του δημόσιου και η στάση που θα ακολουθήσουμε αφήνει το αποτύπωμά της στο περιβάλλον.

DSC04550aDSC04551aDSC04552aDSC04554a

Κάναμε ένα ευχάριστο και πολύ γευστικό διάλειμμα, προσφορά και αυτό του ΚΠΕ...

DSC04565a

και συνεχίσαμε με έρευνα πεδίου. Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και γίναμε ερευνητές, παρατηρώντας την περιοχή γύρω από το ΚΠΕ. Περπατήσαμε στον πεζόδρομο καταγράφοντας, όπως μπορούσε ο καθένας, (γράφοντας ή ζωγραφίζοντας) στοιχεία που δείχνουν ότι κάποιοι ενδιαφέρθηκαν για το χώρο και στοιχεία που φανερώνουν αδιαφορία και αμέλεια. Παρατηρήσαμε τον πεζόδρομο, δύο μικρά πάρκα, το δρόμο, το πεζοδρόμιο ...

DSC04570aDSC04581aDSC04582a

DSC04608aDSC04610aDSC04609a

και καταλήξαμε στην παιδική χαρά της περιοχής, πρόσφατα ανακαινισμένη, στην οποία απολαύσαμε παιχνίδι, μικροί και μεγάλοι και χαλαρώσαμε. Ο ανοιξιάτικος καιρός βοήθησε στο να περάσουμε υπέροχα, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που μας παρείχε το πρόγραμμα.

DSC04594aDSC04599aDSC04604a

Πιστεύουμε ότι οι δικοί μας μαθητές θα αγαπούν και θα σέβονται κάθε δημόσιο χώρο, φροντίζοντας για την καθαριότητά του και την καλαισθησία του. Έχουμε εργαστεί μέσω πολλών περιβαλλοντικών προγραμμάτων, θέτοντας  αυτό το στόχο. Την επόμενη μέρα, 28 Μαρτίου, αποτυπώσαν ζωγραφικά τις εντυπώσεις τους.

DSC04611a DSC04615aDSC04616a

Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν στην υλοποίηση της επίσκεψης στο ΚΠΕ Δραπετσώνας:

-τις υπεύθυνες του προγράμματος κα Θεολογία Αβδελλή και κα Ιωάννα Φώκου,

όλα τα στελέχη του ΚΠΕ Δραπετσώνας, που άμεσα ή έμμεσα συνέβαλαν στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος

-τον κ. Στράτο, τον οδηγό του σχολικού μας και

-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος.