Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας. Η πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η εκπαίδευση των νέων ανθρώπων προκείμενου να αποκτήσουν σωστή και τυπική οδική συμπεριφορά.
Ένας από τους βασικότερους τομείς του ΠΑΠΕΑ (αναλυτικού προγράμματος ειδικής αγωγής) είναι η αυτόνομη διαβίωση των μαθητών. Μεταξύ όλων των άλλων (καθαριότητα, σίτιση, ντύσιμο…), προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές και στους κανόνες ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς, ώστε σιγά-σιγά να ανεξαρτητοποιούνται και να κυκλοφορούν μόνοι τους. Η κυκλοφοριακή εκπαίδευση λοιπόν είναι μέρος του αναλυτικού μας πρόγραμμα. Για το σκοπό αυτό έχουμε προγραμματίσει επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ελευσίνας, στις 20 Φεβρουαρίου 2019. Ένα μήνα πριν την επίσκεψη, ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τους παρακάτω τομείς:
- Τα μέσα μεταφοράς, με έμφαση στις αστικές συγκοινωνίες,
- Τη σημαντικότητα της ζώνης ασφαλείας,
- Τη συμπεριφορά μας ως πεζοί και ως επιβάτες οχήματος,
- Το ρόλο της τροχαίας για τη σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά πεζών και οδηγών,
- Τα σήματα οδικής κυκλοφορίας (πινακίδες ρυθμιστικές, πληροφοριακές και αναγγελίας κινδύνου).
Κάθε βαθμίδα δούλεψε με διαφορετικό τρόπο τους παραπάνω τομείς. Η Κατώτερη βαθμίδα έφτιαξε φωτεινούς σηματοδότες και τα σήματα κυκλοφοριακής αγωγής, χρησιμοποιώντας τις συσκευασίες από το καθημερινό πρόγευμα (το πνεύμα της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών είναι κυρίαρχο στη σχολική μας καθημερινότητα).
Η
Η Μέση και Ανώτερη βαθμίδα χρησιμοποίησαν το διαδραστικό πίνακα και μέσα από διάφορες ιστοσελίδες, πήραν πληροφορίες, έπαιξαν σχετικά παιχνίδια και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας.
Όλοι μαζί, μια μέρα πριν την επίσκεψη, μετατρέψαμε το κλειστό γυμναστήριο του σχολείου σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής. Οι καρέκλες με τα ροδάκια έγιναν αυτοκίνητα, τα κάγκελα πάρκου, σιδηροδρομικές γραμμές, κάποιος έκανε το φωτεινό σηματοδότη, κρατώντας τον και φωνάζοντας το χρώμα..., η γυμνάστρια φόρεσε γιλέκο σχολικής τροχονόμου και έπαιξε το ρόλο της (οι απόκριες βλέπετε ξεκίνησαν), βάλαμε τα σήματα που έφτιαξαν οι μικροί μαθητές και ξεκινήσαμε το ...παιχνίδι.
Ευτυχώς, λόγω του ό,τι είμαστε λίγοι, δεν έγινε ατύχημα και δεν είχαμε μποτιλιάρισμα.