O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

26 Φεβρουαρίου 2020: Στο θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206) παρακολουθήσαμε την παράσταση "Θησέας και Μινώταυρος" της Κάρμεν Ρουγγέρη. 

DSC00896aDSC00905a

Ο μύθος είναι λίγο-πολύ γνωστός σε όλους. Η παράσταση πετυχαίνει να εξευγενίσει ένα μύθο αιμοχαρή και σκληρό για την παιδική ηλικία, προβάλλοντας τη σημασία των ανθρωπίνων σχέσεων, μετατρέποντας τους ληστές σε αριστοφανικούς χαρακτήρες, τονίζοντας ιδιαίτερα το ήθος και το χαρακτήρα του ήρωα, όπως το σεβασμό που είχε ο Θησέας στους γονείς του, το αίσθημα αυτοθυσίας, το σεβασμό στους μεγαλύτερους κ.λ.π. Δημιουργεί στα παιδιά θετικά συναισθήματα και δίνει πληροφορίες, διατηρώντας την επιστημονική ακρίβεια των ιστορικών πηγών. Το έργο χωρίζεται σε δύο μέρη.

Το πρώτο μέρος, αναφέρεται:

- στον Αιγέα και στο χρησμό που πήρε από το Μαντείο των Δελφών

-στην πορεία και στα κατορθώματα του Θησέα από την Τροιζήνα στην Αθήνα.

Το δεύτερο μέρος, περιλαμβάνει:

-Το ταξίδι του Θησέα προς την Κρήτη, που αποδίδεται εικαστικά με εντυπωσιακό τρόπο,

-Το παλάτι του Μίνωα με τον λαβύρινθο, μέσα στον οποίο ο Θησέας σκοτώνει το Μινώταυρο και με το μίτο της Αριάδνης, βγαίνει ζωντανός,

-Την επιστροφή του ήρωα στην Αθήνα και τον τρόπο που διοίκησε την πόλη των Αθηνών.


Η παραδοσιακή κρητική μουσική, οι μαντινάδες, η αφήγηση σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο που θυμίζει Ερωτόκριτο, τα κουστούμια των νέων που συνόδευαν το Θησέα με το χαρακτηριστικό αντρικό μαύρο κρουσσάτο κεφαλομάντηλο, οι χοροί… μας μετέφεραν στην Κρήτη και στις Κυκλάδες. Η μουσική μάς ταξίδεψε και έκανε τους μαθητές μας να χειροκροτούν με την καρδιά τους. 
Μάθαμε ένα μύθο από την ελληνική μυθολογία διασκεδάζοντας.

DSC00911a

Την παράσταση απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι. Ένα καλό θεατρικό έργο κρατάει το ενδιαφέρον όλων και όλοι το απολαμβάνουν. Η συμπεριφορά των μαθητών ήταν εξαιρετική.

Την επόμενη μέρα 27/02/2020, θυμηθήκαμε το θεατρικό έργο και το μύθο του Θησέα και ζωγράφισε ο καθένας ό,τι τον εντυπωσίασε.

DSC00919DSC00920DSC00921

Ευχαριστούμε:

-όλους τους συντελεστές της παράστασης και ιδιαιτέρως την κυρία Κάρμεν Ρουγγέρη,

-το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για την προσφορά του,

-τις ταξιθέτριες και τους ταξιθέτες για την ευγένειά τους. 

-τον κ. Νίκο, τον οδηγό του σχολικού μας και

-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος. 

DSC00892aDSC00893a

19 Φεβρουαρίου 2020:  Αφορμή, για τη σημερινή συνάντηση με το 9ο Νηπιαγωγείο Περάματος, έγινε το βιβλίο "Ο Έλμερ κι ο αγώνας δρόμου". Αφηγηθήκαμε στους μαθητές το παραμύθι, δραματοποιώντας το ταυτόχρονα. Κάναμε δηλαδή όλες τις εκφράσεις και τις φωνητικές αντιδράσεις που έκαναν τα ζώα στη διάρκεια του αγώνα. Τους δείχνουμε τις εικόνες του βιβλίου, αξιοποιώντας τις εικόνες με τους ελέφαντες για να κάναμε μια επανάληψη στα χρώματα.

DSC00858aDSC00862a

Μιλάμε για τη διαφορετικότητα και πόσο ωραίο είναι που ο καθένας είναι διαφορετικός και μοναδικός. Τονίζουμε την αξία που έχει η συμμετοχή στον αγώνα και η τήρηση των κανόνων.

DSC00863a

Χωρισμένοι σε ομάδες ζωγραφίζουμε μάσκες με τη μορφή ελέφαντα και τις στερεώσαμε στο κεφάλι μας.

DSC00870aDSC00871a

DSC00872aDSC00873aDSC00875a

Καιρός για παιχνίδι... Βγαίνουμε στην αυλή και χωρισμένοι σε ομάδες των πέντε μαθητών, κάνουμε αγώνα δρόμου.

DSC00877aDSC00878aDSC00879aDSC00880a

Νικητές; ΟΛΟΙ.

 Ρωτάμε τα παιδιά αν θέλουν να μάθουν να ζωγραφίζουν ελέφαντες με πολύ εύκολο τρόπο. Όλα απαντούν θετικά. Οπότε ξαναμπαίνουμε στην τάξη και με τη βοήθεια ενός βιβλίου, δείχνουμε στους μαθητές βήμα-βήμα τη διαδικασία...

DSC00888aDSC00890a

Η ώρα περνάει πολύ γρήγορα, όταν περνάμε καλά...

katastima2aDSC00664a

Στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και αυτόνομης διαβίωσης, αποφασίσαμε να εντάξουμε την αγορά υποδημάτων. Κάθε χρόνο, ένα ποσό από τις δωρεές που δίνονται στο σχολείο, προορίζεται για την αγορά ενός ή δύο ζευγαριών παπουτσιών για τους μαθητές. Φέτος αποφασίσαμε να εντάξουμε αυτή τη διαδικασία στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου, αναλύοντας κάθε βήμα. Στην απόφαση αυτή είχαμε και τη συγκατάθεση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.  Ονομάσαμε το πρόγραμμα "αγορά χειμωνιάτικων παπουτσιών" και για εκπαιδευτικούς λόγους το χωρίσαμε σε τέσσερα στάδια:

1ο στάδιο-προετοιμασία:

  • προετοιμασία πριν πάμε στο κατάστημα (καθαριότητα ποδιών, καλτσών και παπουτσιών),
  • εμπλουτισμός λεξιλογίου (εκπτώσεις, παπούτσια-υποδήματα, είδη υποδημάτων ανάλογα με την εποχή, τη χρήση, την ποιότητα)
  • υποθετικοί διάλογοι με την πωλήτρια,
  • κριτήρια επιλογής των παπουτσιών (ποιότητα, άνεση, σωστό νούμερο, κατάλληλο για βροχές και χιόνια, λογική τιμή και βέβαια... να είναι του γούστου μας. Η αλήθεια είναι ότι στο τελευταίο, η δική μας γνώμη μέσω της πειθούς, μέτρησε αρκετά).

2ο στάδιο-επιλογή καταστήματος, χρονικής περιόδου-μέρας:

  • Επιλογή καταστήματος υποδημάτων με ανδρικά και γυναικεία παπούτσια, για όλες τις ηλικίες των μαθητών, κοντά στο σχολείο για να μπορούμε να πάμε με τα πόδια. (Επιλέξαμε συνειδητά κατάστημα του Περάματος για ενίσχυση της τοπικής αγοράς).
  • Επιλογή της περιόδου των εκπτώσεων (επιλέξαμε μάλιστα τις πρώτες μέρες ώστε να υπάρχουν  νούμερα). Τη λέξη "εκπτώσεις" και τη σημασία της οικονομίαςτη συζητήσαμε με κάποιους μαθητές της ανώτερης βαθμίδας.
  • Ορισμός ημερομηνιών (15-16 Ιανουαρίου 2020) (απόφαση συλλόγου διδασκόντων 23η/09-01-2020).

3ο στάδιο-Εφαρμογή σχεδίου:

  • Επίσκεψη στο κατάστημα (δύο μαθητές ή 1 μαθητής κάθε φορά με συνοδεία δύο μελών του προσωπικού),
  • Αγορά παπουτσιών, τηρώντας τους κανόνες συμπεριφοράς και τα κριτήρια επιλογής (χαιρετισμός, συνεργασία με τις πωλήτριες, δοκιμή παπουτσιών, αγορά).

DSC00667aDSC00668aDSC00673aDSC00677aDSC00679aDSC00680aDSC00693a

4ο στάδιο-Επιστροφή στο σχολείο-ανατροφοδότηση (εκπαιδευτική αξιοποίηση)

  • Διαπίστωση της ανάγκης εκμάθησης δεσίματος κορδονιών και άσκηση στη απόκτηση της συγκεκριμένης δεξιότητας (τα καινούργια παπούτσια είναι ένα πολύ ισχυρό κίνητρο)
  • ανάκληση στη μνήμη και αφήγηση στους συμμαθητές μας (τι κάναμε στο κατάστημα υποδημάτων). 
  • επίλυση προβλημάτων πρόσθεσης-αφαίρεσης σχετικά με την τιμή των παπουτσιών {(ι) κόστος Χ, τι χαρτονομίσματα ή κέρματα πρέπει να δώσω- (ιι) έχω μόνο Χ, πόσα χρήματα χρειάζομαι ακόμα, (ιιι) αν δώσω Χ, πόσα ρέστα θα πάρω / όπου Χ ακέραιος αριθμός από 5-50)} 
  • ζωγραφική (ζωγραφίζουμε τα καινούρια μας παπούτσια).

 Όλοι οι μαθητές ζωγράφισαν από μνήμης τα παπούτσια. Εκείνο που πραγματικά μας εντυπωσίασε ήταν τα σχόλια κάποιων μαθητών σχετικά με τις ζωγραφιές τους. Ο Γιάννης είπε: Τα χριτς-χράτς (βέλκρο) είναι γκρι, ίδιο χρώμα με τα παπούτσια, αλλά τα έκανα άσπρα για να φαίνονται. Προσπάθησαν με το δικό τους τρόπο να αποδώσουν τις λεπτομέρειες (γουνάκι στο πάνω μέρος, κορδόνια, χοντρή σόλα).  Κάποιος έγραψε στο σχέδιό του και το νούμερο των παπουτσιών και ένας άλλος την τιμή. Τη θυμόταν από τα προβλήματα που είχε κάνει με τη δασκάλα του.

DSC00696aaDSC00697

DSC00699Για τα δικά μας παιδιά, που δεν έχουν λόγο ή δυσκολεύονται στην έκφραση, η ζωγραφική είναι η πιο ζωντανή έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων, η δική τους γλώσσα.

Τα στάδια, που αναφέραμε παραπάνω, σχεδιάστηκαν για όλους τους μαθητές αλλά εφαρμόστηκαν με διαφορετικό τρόπο σε κάθε μαθητή ώστε κάθε παιδί να αποκομίσει το μέγιστο δυνατό από την όλη διαδικασία. Το σημαντικό είναι ότι όλοι χάρηκαν και απόλαυσαν την αγορά των κανούργιων παπουτσιών.

Στις 11 Μαρτίου, πάμε Πάρνηθα και βέβαια, θα πάμε φορώντας τα καινούργια μας χειμωνιάτικα παπούτσια.

Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν άμεσα ή έμμεσα στην υλοποίηση του προγράμματος.

27 Ιανουαρίου 2020: σήμερα πραγματοποιήθηκε η πρώτη ψυχαγωγική επίσκεψη για τη νέα χρονιά. Στο θέατρο ΚΙΒΩΤΟΣ (Πειραιώς 115) παρακολουθήσαμε την παράσταση "Ο τσάρος με τη μακριά γενειάδα" της Κάρμεν Ρουγγέρη.

DSC00790aDSC00792aDSC00794aDSC00789a

Κάθε όμορφη θεατρική παράταση είναι ένα ταξίδι σκέψεων και συναισθημάτων. «Ο Τσάρος με τη μακριά γενειάδα» μας ταξιδεύει νοερά στη μακρινή Ρωσία, στη χώρα των τσάρων.

Με τα παιδιά είχαμε διαβάσει την υπόθεση και πριν την παράσταση είχαμε εξηγήσει κάποιες λέξεις (απογραφή, προξενήτρα, τσάρος, τσαρίνα κ.ά). Αυτό βοήθησε να παρακολουθήσουν την παράσταση με μεγαλύτερο ενδιαφέρον και να είναι προϊδεασμένα για την πλοκή και την εξέλιξη του έργου.

Tα σκηνικά και τα κουστούμια είναι εντυπωσιακά. Τα στοιχεία της ρωσικής παράδοσης και του πολιτισμού αναδύονται σε κάθε σκηνή του έργου. Παλάτια με τους χαρακτηριστικούς «κρεμμυδόσχημους» πυργίσκους κυριαρχούν στη σκηνογραφία. Ο τσάρος, η τσαρίνα, υπασπιστές, συμβουλάτορες, υπηρέτες… όλος ο μαγικός κόσμος του παλατιού, με κοκόσνικ, βάλενκι, ουσάνκες, χρυσοκέντητα καφτάνια και υπέροχα χρωματιστά μαντήλια δημιουργούν μια φαντασμαγορία χρωμάτων που σαγηνεύει το θεατή. Ιππόκαμποι, αστερίες, θαλάσσιες ανεμώνες, τσούχτρες, μέδουσες αποκτούν ανθρώπινη λαλιά και ανθρώπινα αισθήματα και με τα λευκά και θαλασσί κουστούμια τους μετατρέπουν τη σκηνή σε βυθό θάλασσας.

DSC00801aDSC00807aDSC00808a

Οι ήρωες του παραμυθιού κινούνται, χορεύουν, αστειεύονται, προβληματίζονται, υποφέρουν, λυτρώνονται στους ρυθμούς και τις μελωδίες τεσσάρων γνωστών ρώσων συνθετών (Α.ΜποροντίνΜ. ΜουσόργκσκιΠ. ΤσαϊκόφσκιΝ. Ρίμσκι-Κόρσακοφ), (που έδρασαν στο πλαίσιο της εθνικής ρωσικής μουσικής σχολής του 19ου αιώνα).

Η υπόθεση βασίζεται σε ένα ρωσικό παραμύθι. Η ιστορία ξεκινά με μια απογραφή αλλά ο μίτος της πλοκής αρχίζει με το πέταμα ενός μήλου, στα νερά ενός πηγαδιού (λίμνης). Το βασίλειο των ανθρώπων και αυτό των νερών και των θαλάσσιων όντων μπερδεύονται, συγκρούονται, και τελικά σμίγουν αρμονικά. Την υπόθεση θα τη βρείτε σε πολλές ιστοσελίδες. Δε θα σας την αποκαλύψουμε εμείς.

Από παιδαγωγική άποψη πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο που το συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Αξίες και μηνύματα ήθους περνούν σε όλη την πλοκή και την εξέλιξη του έργου χωρίς το έργο να γίνεται ηθικοδιδακτικό. Ταυτιζόμενοι με τους ήρωες συνειδητοποιούμε πόσο λάθος είναι να πετάς τα σκουπίδια σου οπουδήποτε, να είσαι απαιτητικός και αγενής, να σκέφτεσαι μόνο τον εαυτό σου, να δίνεις σημασία μόνο στην εξωτερική εμφάνιση, να είσαι ωραιοπαθής, να μην κρατάς τις υποσχέσεις που δίνεις, να φορτώνεις σε άλλους τις δικές σου ευθύνες, να είσαι τεμπέλης και να θέλεις να σε υπηρετούν… Πόσο όμορφο είναι να αγωνίζεσαι για το δίκαιο, ακόμα κι αν αυτό απαιτεί ατομικές  θυσίες, να σέβεσαι τους άλλους και να μιλάς ευγενικά, να ανατρέφεις το παιδί σου με κανόνες και όρια και να μην του κάνεις όλα τα χατίρια, να μη λες ψέματα, να ερωτεύεσαι ακολουθώντας την καρδιά και όχι το συμφέρον, να βοηθάς από αγάπη, να συμπάσχεις και να συμπονάς…. Πίσω από την απλοϊκή ιστορία, μέσα στους συμβολισμούς, κρύβει αλήθειες ζωής. Είναι τόσα πολλά τα μηνύματα που μπορεί να πάρει ένα παιδί από το έργο, που θα χρειαζόμασταν πολλές σελίδες για να τα αναλύσουμε.

Βασίλεια της στεριάς και της θάλασσας, ζωντανεύουν και μας νουθετούν. Τελικά βγαίνοντας από το θέατρο, ίσως είμαστε λίγο καλύτεροι ή τουλάχιστον προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι.

Στο τέλος της παράστασης συναντήσαμε τη σκηνοθέτη - κειμενογράφο του έργου κυρία Κάρμεν Ρουγγέρη. Μας πλησίασε και μίλησε με τους μαθητές μας.

TELIKH1a

Η συμπεριφορά των παιδιών μας ήταν εξαιρετική. Έχουν μάθει πως να συμπεριφέρονται στο θέατρο. Σέβονται το χώρο και τους υπόλοιπους θεατές. Νιώθουμε, ως προσωπικό του σχολείου, ότι έχουμε βάλει κι εμείς ένα λιθαράκι σε αυτό.

Ευχαριστούμε:

-όλους τους συντελεστές της παράστασης και ιδιαιτέρως την κυρία Κάρμεν Ρουγγέρη,

-τον κ. Μιχάλη, τον οδηγό του σχολικού μας και

-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος.

Την επόμενη μέρα στο σχολείο συζητήσαμε με τους μαθητές την παράσταση. Θυμόντουσαν πάρα πολλές λεπτομέρειες και προσπάθησαν να τις αποτυπώσουν ζωγραφικά.

DSC00814

Ο τσάρος Γιεριμέι με την μακριά γενειάδα

DSC00815

Ο τσάρος Γιεριμέι με την τσαρίνα Λαρίσα και το μωρό ανάμεσά τους.

DSC00816

Αυτό μέσα στο μπλε τετράγωνο είναι ο τσάρος ρίχνει το μήλο στο νερό του πηγαδιού. Ψηλά πάνω είναι ο τσάρος που ψαρεύει στη λίμνη.

DSC00818

Ο γιος του ψαρά, ντυμένος με χρυσά ρούχα παίρνει το άλογο και τρέχει μες στο θέατρο.

DSC00819

Οι δύο κόρες του βασιλιά της θάλασσας (μέδουσες) με την κούκλα που είναι μαγική.

18 Δεκεμβρίου 2019: Μια έυχάριστη έκπληξη μας περίμενε σήμερα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη ΠεράματοςΟ χώρος της βιβλιόθηκης ήταν πολύ όμορφα στολισμένος, χριστουγεννιάτικαΜας υποδέχτηκαν, όπως πάντα η κυρία Έφη, η υπεύθυνη της βιβλιόθηκης και οι κυρίες Γιαννούλα, Στέλλα και Σοφία που συντόνιζαν το πρόγραμμα. Είχαμε κλείσει, εδώ και αρκετό καιρό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις Όρνιθες του Αριστοφάνη. Οι εμψυχώτριες  όμως του προγράμματος, σκέφτηκαν κάτι πιο επίκαιρο  και ταιριαστό με τις εορταστικές μέρες των Χριστουγέννων, το παραμύθι "Φρικαντέλα: Η Μάγισσα που μισούσε τα Κάλαντα" του εφευρετικότατου συγγραφέα Ευγένιου Τριβιζά.

DSC00653aDSC00645aDSC00648a

Μοιράστηκαν μουσικά όργανα στα παιδιά και το κουβάρι της ιστορίας άρχισε να ξετυλίγεται.... "Ήτανε κάποτε μια μάγισσα που τη λέγανε Φρικαντέλα Ζαρζουέλα Σαλμονέλα Στρυφνίνη. Η Φρικαντέλα ήταν κακιά, πολύ κακιά, πάρα πολύ κακιά. Τόσο κακιά ήταν που μισούσε αφάνταστα όλα τα καλά. Αλλά πιο πολύ απ' όλα η μάγισσα Φρικαντέλα μισούσε τα κάλαντα....

 DSC00647aDSC00655aDSC00649a

Ακούσαμε την ιστορία, ζήσαμε την αγωνία των παιδιών να ξαναβρούν τις φωνές, εξερευνήσαμε μαζί τους το παλάτι της μάγισσας και στο τέλος τραγουδώντας τα κάλαντα από διάφορες περιοχές, καταφέραμε να κάνουμε τη Φρικαντέλα να αγαπήσει τα κάλαντα και όλα εκείνα τα πράγματα που έχουν μέσα τους τη λέξη ..καλά... Πήραμε και δώρο ο καθένας από ένα τριγωνάκι για να πούμε τα κάλαντα τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Φώτα.

DSC00654aDSC00658a

Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν στη δημιουργία αυτού του προγράμματος. Περάσαμε πολύ όμορφα