14 Δεκεμβρίου 2018: επισκεφθήκαμε το Μεγαλύτερο Χριστουγεννιάτικο Πάρκο της Αθήνας, στο MEC Παιανίας, το Santa Claus Kingdom. Για τους μαθητές μας ήταν μια εμπειρία μοναδική. Τα μάτια τους έλαμπαν, τα πρόσωπα χαμογελούσαν. Έπαιξαν χιονοπόλεμο στο "Παγωμένο Βασίλειο". Ανέβηκαν στο τρενάκι του δράκου, στο καρουσέλ με τα αλογάκια, στις κούνιες που στροβιλίζονταν. Έπαιξαν .... Survivor. Μπήκαν στα φουσκωτά και στα συγκρουόμενα αυτοκινητάκια. Επισκέφτηκαν με το τρενάκι το χωριό του Άη-Βασίλη και έβγαλαν μαζί του φωτογραφίες. Τα λόγια δεν μπορούν να περιγράψουν αυτό που έλεγαν τα μάτια τους και αυτό που ζήσαμε. Μικροί και μεγάλοι γίναμε παιδιά, μέσα στην παραμυθένια ατμόσφαιρα του Χριστουγεννιάτικου Πάρκου.
Ζήσαμε για λίγες ώρες τον παραμυθένιο κόσμο των Χριστουγέννων. Παίξαμε, γελάσαμε, χαρήκαμε και πήραμε δύναμη για να συνεχίσουμε πιο αισιόδοξοι την πραγματική ζωή, που απαιτεί αγώνα, δύναμη και χαμόγελο.
Ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν να πραγματοποιήσουμε αυτή την επίσκεψη. Ευχαριστούμε:
-το Γ.Ε.Ν που μας παρέχει το όχημα,
-τον οδηγό του, τον κ. Στράτο για την υπομονή που επέδειξε, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, που ήταν ομολογουμένως αρκετά μακρινή.
-όλο το προσωπικό του MEC Παιανίας για την προσφορά του, την ευγένεια και την κατανόηση που επέδειξε.
Πρέπει να ομολογήσουμε επίσης, ότι και οι μαθητές μας, καθόλη τη διάρκεια της επίσκεψης ήταν εξαιρετικοί. Τη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου, με τη βοήθεια του φωτογραφικού υλικού που έχουμε, θα ανακαλέσουμε μνήμες από την επίσκεψή μας.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Στις 26 Νοεμβρίου 2018 επισκεφθήκαμε, το Κέντρο Προστασίας της θαλάσσιας χελώνας "ΑΡΧΕΛΩΝ". Το Κέντρο αυτό βρίσκεται στην 3η Μαρίνα Γλυφάδας και στεγάζεται σε παλιά βαγόνια τρένου που είναι πολύ όμορφα συντηρημένα. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο Πολιτιστικού προγράμματος που έχει αναλάβει φέτος το σχολείο μας και σχετίζεται με τις χελώνες.
Εκτός από το μόνιμο προσωπικό,στο κέντρο απασχολούνται και πάρα πολλοί εθελοντές από διάφορες χώρες του κόσμου. Η κυρία Άννη, υπεύθυνη του εκπαιδευτικού προγράμματος, μας υποδέχθηκε με εγκαρδιότητα και μας αποκάλυψε τα ...μυστικά του Κέντρου και το πόσο σημαντικό έργο γίνεται εκεί.
Οι χελώνες νοσηλεύονταν σε μεγάλες δεξαμενές με θαλάσσιο νερό, οι οποίες καθαρίζονταν τακτικά. Κατά τον καθαρισμό τους οι χελώνες τοποθετούνταν σε τελάρα, σκεπασμένες με βρεγμένες πετσέτες. Φρόντιζαν να καλύπτουν και το κεφάλι τους, ώστε να μην τρομάζουν από την παρουσία των ανθρώπων.
Οι μαθητές μας, ακόμα και οι πιο ζωηροί, καταλαβαίνοντας ότι ο θόρυβος δεν κάνει καλό στις τραυματισμένες χελώνες, ήταν εξαιρετικά ήσυχοι. Ρώτησαν τα ονόματα των χελωνών και ενδιαφέρθηκαν για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η κάθε χελώνα και πώς είχε τραυματιστεί. Ένα πολύ απλό ντοκυμαντέρ που είδαμε, μας αποκάλυψε τη ζωή των θαλασσιών χελωνών, πόσο μοναχικά πλάσματα είναι, πώς πολλαπλασιάζονται, πού ζουν και από τι κινδυνεύουν.
Η κυρία Άννη μας μίλησε για το ρόλο του Κέντρου και πώς γίνεται η φροντίδα και η περιποίηση των χελωνών μέσα στις δεξαμενές και έξω από αυτές. Σας συστήνουμε να επισκεφθείτε κι εσείς το Κέντρο ΑΡΧΕΛΩΝ.
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε το σχέδιο που μας έδωσε η κυρία Άννη. Κάποιοι θέλησαν να ζωγραφίσουν μια θαλάσσια χελώνα που είχε τραυματιστεί.
Ήταν για όλους μας μια ιδιαίτερη εμπειρία, που μας έκανε να νιώσουμε ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Στο σχολείο αύριο, θα ξανασυζητήσουμε τις εμπειρίες μας από την επίσκεψη και ίσως κάνουμε κάποιο κολλάζ.
Ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν να πραγματοποιήσουμε αυτή την επίσκεψη. Ευχαριστούμε:
-το Γ.Ε.Ν που μας παρέχει το όχημα,
-τον οδηγό του, τον κ. Χρήστο για την υπομονή που επέδειξε, παρά την ατυχία που είχαμε να πάθουμε λάστιχο, μόλις φτάσαμε στο Κέντρο.
-όλο το προσωπικό του Κέντρου και ιδιαιτέρως την κυρία Άννη για την κατανόηση και ανοχή που έδειξε στους μαθητές μας, την εξυπηρέτηση και το εκπαιδευτικό υλικό που μας παρείχε.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Τετάρτη 31 Οκτωβρίου-Είχαμε την ιδιαίτερη τιμή να παρακολουθήσουμε τη θεατρική παράσταση «Ο Πρίγκιπας κι ο φτωχός» του Μαρκ Τουαίην, σε σκηνοθεσία Σοφίας Βγενοπούλου στην παιδική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου Αθηνών, (στο Μικρό Εθνικό). Πρόκειται για μια εξαιρετική παράσταση, πλούσια σε μηνύματα και παιγμένη από εξαιρετικούς ηθοποιούς. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στην Αγγλία του 16ου αιώνα. "O πρίγκιπας Εδουάρδος, μελλοντικός βασιλιάς της Αγγλίας, ζει μέσα στον ασφυκτικό κλοιό της αυλικής εθιμοτυπίας και λαχταρά την ανέμελη ζωή των φτωχών παιδιών. Ένα φτωχόπαιδο, που μοιάζει καταπληκτικά στον Εδουάρδο, ονειρεύεται την πλούσια και φαντασμαγορική ζωή του πριγκιπόπουλου. Κάποια μέρα συναντιούνται και το πριγκιπόπουλο του ζητά για αστείο να αλλάξουν ρούχα. Έτσι αρχίζει μια σειρά από περιπέτειες, παρεξηγήσεις και γκάφες, αφού το φτωχόπαιδο δεν έχει ιδέα τι σημαίνει εθιμοτυπία και το πριγκιπόπουλο πώς να αντιμετωπίσει τη φτώχια. O συγγραφέας κατορθώνει να δώσει μέσα από αυτή την ιστορία, που μοιάζει με παραμύθι, την αντίθεση που επικρατούσε ανάμεσα στις διαφορετικές τάξεις της αγγλικής κοινωνίας του 16ου αιώνα με τρόπο ανάλαφρο και γοητευτικό."
Ευχαριστούμε όλους όσους συνέβαλαν στο να απολαύσουμε αυτό το θέαμα.
Οι μαθητές διασκέδασαν ιδιαίτερα βάζοντας το κεφάλι τους στους πίνακες με τον πρίγκιπα και το φτωχό.
Την επόμενη μέρα οι μαθητές ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους...
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Στις 05 Νοεμβρίου 2018 επισκεφθήκαμε, τη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, δίνοντας έμφαση στην αίθουσα του Πάνου Αραβαντινού, καθότι πριν από ένα χρόνο είχαμε ξαναεπισκεφθεί το χώρο της Πινακοθήκης και είχαμε δουλέψει περισσότερο τους πίνακες ζωγραφικής και τα έργα γλυπτικής του Γεωργίου Καστριώτη.
Από τις προηγούμενες μέρες (1 και 2 Νοεμβρίου) είχαμε προετοιμαστεί για την επίσκεψη αυτή. Είχαμε δει στο διαδραστικό πίνακα του σχολείου 6 έργα –σκηνογραφίες του καλλιτέχνη και το πορτραίτο του. Τα έργα που είχαμε δουλέψει ήταν τα ακόλουθα:«Η αλεπού» του Igor Stravinsky, «Η αγάπη για τα τρία πορτοκάλια» του SergeiProkofiev, «Κάρμεν»του Bizet, «Το κουκλοθέατρο του μαστρο-Πέτρου»του Manuel de Falla, «Σαλάτα» του Milhaud, και το «Χειμωνιάτικο Παραμύθι» του WilliamShakespeare και Το πορτραίτο ήταν καλλιτέχνη:
Με τη βοήθεια της ειδικής βοηθού μας, Έλλης Λώλη, είχαμε μετατρέψει τρεις σκηνογραφίες σε παζλ (τα έργα: Η αλεπού Καλόγρια, Κάρμεν και Το κουκλοθέατρο του Μαστρο-Πέτρου) και οι μαθητές είχαν εξασκηθεί στη συναρμολόγησή τους.
Επίσης είχαμε ζωγραφίσει δικά μας κουστούμια για την αλεπού και πιθανά σκηνικά… Το παίξαμε δηλαδή σκηνογράφοι.
Με τη βοήθεια του κουκλοθέατρου που έχουμε στο σχολείο, ζωντανέψαμε το «Κουκλοθέατρο του Μαστρο-Πέτρου» και τον Πάνο Αραβαντινό.
Τον …ακούσαμε να μιλάει ο ίδιος για τη ζωή και το έργο του και να κάνει διάλογο με τα παιδιά. Διαπίστωσε με περηφάνια ότι οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Περάματος ήξεραν πολλά για τη ζωή του και είχαν και γνώσεις γεωγραφίας και θεάτρου. Ήξεραν για παράδειγμα πού βρίσκεται η γενέτειρα του καλλιτέχνη (Κέρκυρα), πού είναι η Αθήνα και πιο συγκεκριμένα το Πολυτεχνείο Αθηνών, πού είναι το Βερολίνο, ο τόπος που έκανε τα περισσότερα έργα του και το Παρίσι, όπου σπούδασε και πέθανε. Οι μαθητές με τη βοήθεια του Αραβαντινού έμαθαν ποια είναι η δουλειά του σκηνογράφου και ποια του σκηνοθέτη και πώς αυτοί οι δύο συνεργάζονται στην παραγωγή ενός θεατρικού έργου. Ανακάλεσαν στη μνήμη το θεατρικό έργο που είχαμε δει πρόσφατα στο Εθνικό Θέατρο και βρήκαμε ποιος ήταν εκεί η σκηνοθέτης και ο σκηνογράφος (σκηνοθεσία: Σοφία Βγενοπούλου, σκηνογραφία: Ελένη Μανωλοπούλου.
Ήταν τόσο καλά προετοιμασμένοι που μόλις μπήκαν στην αίθουσα, πριν προλάβουμε να τους δώσουμε οδηγίες, έτρεξαν μέσα στην αίθουσα και αναζήτησαν τα έργα του Αραβαντινού που είχαμε δουλέψει μέσα στην τάξη. Και τα εντόπισαν όλα…!!!
Στη συνέχεια μπήκαμε στην αίθουσα με τις μακέτες και παίξαμε το παιχνίδι «Μάντεψε ποια μακέτα μου αρέσει περισσότερο».
Τα παιδιά επέλεγαν μια μακέτα και εμείς μετά από ερωτήσεις που τους κάναμε, έπρεπε να μαντέψουμε ποια μακέτα είχαν στο μυαλό τους. Στην αίθουσα αυτή, παίξαμε πάλι με «Το κουκλοθέατρο του Μάστρο-Πέτρου», καθότι είναι κάτι που τους αρέσει πολύ.
Με τη συνοδεία της κας Πάνου Αθηνάς, μουσειοπαιδαγωγού, ξεναγηθήκαμε σε όλους τους χώρους της Πινακοθήκης και ομολογουμένως δείξαμε τον καλύτερο μας εαυτό, σεβόμενοι τα έργα τέχνης και το χώρο της Πινακοθήκης και θαυμάζοντας την ομορφιά που μας περιέβαλλε.
Αφήσαμε το χρόνο να περάσει και θελήσαμε να αξιολογήσουμε τη μακροπρόσθεμη μνήμη των μαθητών. Στις 13 Νοεμβρίου, μια εβδομάδα μετά την επίσκεψη μας, τους ζητήσαμε να μας ζωγραφίσουν τι τους είχε εντυπωσιάσει περισσότερο στην αίθουσα του Πάνου Αραβαντινού. Και να τα αποτελέσματα:
Τελικά οι μαθητές μας συνάντησαν πράγματι τον Πάνο Αραβαντινό και δεν τον ξέχασαν… Ακόμα μια φορά διαπιστώσαμε ότι η τέχνη δεν κάνει διακρίσεις. Είναι για όλα τα άτομα και μιλά με τον τρόπο της στην καρδιά όλων.
Ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν να πραγματοποιήσουμε αυτή την επίσκεψη. Ευχαριστούμε:
-το Γ.Ε.Ν που μας παρέχει το όχημα,
-τον οδηγό του, τον κ. Στράτο για την υπομονή που έχει πάντα μαζί μας, παρότι δε σταματάμε λεπτό να μιλάμε μέσα στο λεωφορείο,
-όλο το προσωπικό της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά για την κατανόηση και ανοχή που έδειξε στους μαθητές μας, την εξυπηρέτηση και το εκπαιδευτικό υλικό που μας παρείχε. Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε την κα Αθηνά Πάνου για όλη τη συνεργασία που είχαμε στο πλαίσιο αυτής της επίσκεψης.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Με την επιστροφή μας από τις πασχαλινές διακοπές, λάβαμε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα σχετικά με τον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό "Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο - 17 Στόχοι για να αλλάξουμε τον κόσμο" Bravo Schools. Ο διαγωνισμός απευθυνόταν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εμείς σκεφτήκαμε ότι στο σκοπό αυτό, στη δημιουργία, δηλαδή, ενός καλύτερου κόσμου, αποβλέπουν όλες οι εκπαιδευτικές μας δράσεις. Συνεπώς συμμετέχουμε!!! Ως Ειδικό Δημοτικό ανήκουμε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση! Έχουμε λοιπόν δικαίωμα συμμετοχής. Δε χρειαζόταν να κάνουμε τίποτα επιπλέον, εκτός από το να συμπληρώσουμε τις φόρμες συμμετοχής. Και αυτό κάναμε. Αποφασίσαμε επίσης να συμμετέχουμε και στις τρεις κατηγορίες: καλές πρακτικές, σχέδιο μαθήματος και μαθητικές δημιουργίες. Μοναδικός στόχος η συμμετοχή και όχι το βραβείο. Οι συνάδελφοι συμφώνησαν όλοι. Το ίδιο και οι μαθητές.
Καλές πρακτικές: Τι να διαλέξουμε από όσα έχουμε εφαρμόσει; Μεγάλο το δίλημμα. Τελικά καταλήγουμε στο πρόγραμμα αγωγής υγείας που εφαρμόσαμε τη φετεινή σχολική χρονιά με θέμα "Συνάνθρωπος, ένα+στη λέξη "ΑΝΘΡΩΠΟΣ": +ΥΠΑΡΧΩ, +ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, +ΕΙΣΦΕΡΩ".
Το βίντεο που ακολουθεί, παρουσιάζει κάποιες από τις δράσεις που έγιναν στο πλαίσιο του προγράμματος.
Στο Σχέδιο μαθήματος επιλέξαμε να συμμετέχουμε με το μάθημα: Η Αγάπη φτιάχνει συνταγές
Στις Μαθηματικές Δημιουργίες συμμετέχουμε με την αφίσα και το τραγούδι "Εμένα με νοιάζει":
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού φτιάξαμε επίσης ένα βίντεο "Όλοι μαζί ένας κόσμος":
Καλή μας Επιτυχία!!!
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)