Στις 20 Φεβρουαρίου 2019 πήγαμε στην Ελευσίνα, όπου λειτουργεί ένα απ’ τα ωραιότερα και πιο οργανωμένα δημοτικά Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Αττική. Μολονότι χειμώνας, η μέρα ήταν ηλιόλουστη και απολαύσαμε το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής αλλά και το παιχνίδι. Μέσα σ’ έναν υπέροχο και ιδιαίτερα καλαίσθητο χώρο 6 στρεμμάτων, με ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές, πλήρη εξοπλισμό, σήματα και κατάλληλα οχήματα (ποδήλατα – αυτοκίνητα), οι μαθητές μας εκπαιδεύτηκαν, έπαιξαν και έμαθαν να λειτουργούν ως υπεύθυνοι οδηγοί και πολίτες, στο βαθμό που ο καθένας μπορούσε.
Το προσωπικό του πάρκου μάς υποδέχτηκε με θέρμη και ο κ. Παναγιώτης Μπαγδάτογλου, που είχε το ρόλο του εκπαιδευτή, ήταν ιδιαίτερα υπομονετικός με τους μαθητές μας, αφήνοντάς τους να απολαύσουν τις διαδρομές με τα... τροχοφόρα πολύ περισσότερο απ' ό,τι προέβλεπε το πρόγραμμα.
Η εκπαίδευση περιλάμβανε παρουσίαση των κανόνων κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας και πρακτική τους εξάσκηση. Οι μαθητές έβαλαν κράνη και οδήγησαν οχήματα στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο - σε μια διαδρομή με τα βασικά σήματα της τροχαίας. Εφάρμοσαν κανόνες σωστής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς ως πεζοί αλλά και ως οδηγοί. Έμαθαν τι σημαίνει κυκλοφοριακή αγωγή βιωματικά, παίζοντας και περνώντας υπέροχα. Φυσικά μαζί με τους μαθητές, εκπαιδευτήκαμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί.
Μετά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, απολαύσαμε το παιχνίδι στις κούνιες που υπήρχαν στον ίδιο χώρο.
Την επόμενη μέρα, 21 Φεβρουαρίου, αποτυπώσαμε τις εντυπώσεις μας, ζωγραφίζοντας ό,τι μας εντυπωσίασε από το πάρκο. Ο Γιώργος έγραψε και ένα μικρό κειμενάκι.
Ευχαριστούμε:
-όλους όσοι βοήθησαν στην υλοποίηση της επίσκεψης στο Πάρκο Κυκλοφοριακής αγωγής Ελευσίνας,
-τον εκπαιδευτή κ. Παναγιώτη και το προσωπικό του Πάρκου,
-τον κ. Στράτο, τον οδηγό του σχολικού μας και
-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας. Η πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η εκπαίδευση των νέων ανθρώπων προκείμενου να αποκτήσουν σωστή και τυπική οδική συμπεριφορά.
Ένας από τους βασικότερους τομείς του ΠΑΠΕΑ (αναλυτικού προγράμματος ειδικής αγωγής) είναι η αυτόνομη διαβίωση των μαθητών. Μεταξύ όλων των άλλων (καθαριότητα, σίτιση, ντύσιμο…), προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές και στους κανόνες ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς, ώστε σιγά-σιγά να ανεξαρτητοποιούνται και να κυκλοφορούν μόνοι τους. Η κυκλοφοριακή εκπαίδευση λοιπόν είναι μέρος του αναλυτικού μας πρόγραμμα. Για το σκοπό αυτό έχουμε προγραμματίσει επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ελευσίνας, στις 20 Φεβρουαρίου 2019. Ένα μήνα πριν την επίσκεψη, ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τους παρακάτω τομείς:
- Τα μέσα μεταφοράς, με έμφαση στις αστικές συγκοινωνίες,
- Τη σημαντικότητα της ζώνης ασφαλείας,
- Τη συμπεριφορά μας ως πεζοί και ως επιβάτες οχήματος,
- Το ρόλο της τροχαίας για τη σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά πεζών και οδηγών,
- Τα σήματα οδικής κυκλοφορίας (πινακίδες ρυθμιστικές, πληροφοριακές και αναγγελίας κινδύνου).
Κάθε βαθμίδα δούλεψε με διαφορετικό τρόπο τους παραπάνω τομείς. Η Κατώτερη βαθμίδα έφτιαξε φωτεινούς σηματοδότες και τα σήματα κυκλοφοριακής αγωγής, χρησιμοποιώντας τις συσκευασίες από το καθημερινό πρόγευμα (το πνεύμα της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών είναι κυρίαρχο στη σχολική μας καθημερινότητα).
Η
Η Μέση και Ανώτερη βαθμίδα χρησιμοποίησαν το διαδραστικό πίνακα και μέσα από διάφορες ιστοσελίδες, πήραν πληροφορίες, έπαιξαν σχετικά παιχνίδια και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας.
Όλοι μαζί, μια μέρα πριν την επίσκεψη, μετατρέψαμε το κλειστό γυμναστήριο του σχολείου σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής. Οι καρέκλες με τα ροδάκια έγιναν αυτοκίνητα, τα κάγκελα πάρκου, σιδηροδρομικές γραμμές, κάποιος έκανε το φωτεινό σηματοδότη, κρατώντας τον και φωνάζοντας το χρώμα..., η γυμνάστρια φόρεσε γιλέκο σχολικής τροχονόμου και έπαιξε το ρόλο της (οι απόκριες βλέπετε ξεκίνησαν), βάλαμε τα σήματα που έφτιαξαν οι μικροί μαθητές και ξεκινήσαμε το ...παιχνίδι.
Ευτυχώς, λόγω του ό,τι είμαστε λίγοι, δεν έγινε ατύχημα και δεν είχαμε μποτιλιάρισμα.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
24 Ιανουαρίου 2019: την επόμενη μέρα από την παρακολούθηση της παράστασης "Αργοναυτική Εκστρατεία" στο θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης συζητήσαμε τις εντυπώσεις μας και ζωγραφίσαμε. Ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν αμείωτος.
"Αυτοί είναι δεμένοι με κόκκινες κλωστές". Πρόκειται για τη σκηνή που οι Αργοναύτες μυούνται στη Σαμοθράκη στα Καβείρια μυστήρια και χορεύουν δεμένοι με κόκκινες κορδέλες.
Στ.Κ.: "Είναι τα πουλιά που παίρνουν το φαγητό του παππού. Το τραπέζι με τα πιάτα...". Αναφέρεται στις Άρπιυες που άρπαζαν το φαγητό του Φινέα.
"Οι πολεμιστές χορεύουν με τις γυναίκες. Είναι χαρούμενοι."
Γ.Π.: "Είναι η σκηνή. Πάνω το πορτοκαλί είναι τα φώτα. Είναι δύο γυναίκες και ένας άντρας."
"Εκεί που παίζουν θέατρο" (Η σκηνή του θεάτρου)
"Οι Αργοναύτες πολεμούν"
"Η θάλασσα έχει τρικυμία και το καράβι πάει πάνω-κάτω"
Η κατώτερη βαθμίδα του σχολείου με τη βοήθεια του προσωπικού (του δασκάλου τους κ. Αργύρη, της Μελίνας, εκπαιδευτικής νοσηλεύτριας και της Έλλης, ειδικής βοηθού), έκανε κολλάζ, που παριστάνει την Αργώ να περνάει ανάμεσα στις Συμπληγάδες Πέτρες.
Η θεατρική παράσταση "Αργοναυτική Εκστρατεία" άφησε το αποτύπωμά της στην καρδιά και στη μνήμη μικρών και μεγάλων. Η τέχνη μιλά με τον τρόπο της, στον καθένα μας και ο καθένας την αντιλαμβάνεται, χρησιμοποιώντας τα δικά του αντιληπτικά μονοπάτια και τα δικά του εκφραστικά μέσα.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Σε όλους μας, μικρούς και μεγάλους, αρέσουν πολύ τα παραμύθια. Είναι όμως ακόμα πιο εντυπωσιακό, να βλέπεις παραμύθια να ζωντανεύουν στη σκηνή ενός θεάτρου. Την 1η Φεβρουαρίου 2019, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα εξαιρετικό θέαμα, «Το βαλς με τα παραμύθια», σε σκηνοθεσία της Κάρμεν Ρουγγέρη, στο θέατρο ΚΙΒΩΤΟΣ.
Έξι παραμύθια συνοδευόμενα από τη μουσική του Γιόχαν Στράους, του «Βασιλιά του Βαλς», ταξίδεψαν τους μαθητές μας στον κόσμο της φαντασίας και του ονείρου. Εκεί που όλα είναι δυνατά, πιθανά, πέρα από λογικούς περιορισμούς και φυσικούς νόμους. Εκεί που τα πρόσωπα και οι καταστάσεις έχουν ακραίες διαστάσεις: όλα είναι πολύ μεγάλα ή πολύ μικρά, πολύ ωραία ή πολύ άσχημα και οι ήρωες πολύ καλοί ή πολύ κακοί, θεόρατοι ή μικροσκοπικοί. Εκεί που δεν υπάρχει ορισμένος τόπος και χρόνος και κινούνται όλα σε μια πλασματική ατμόσφαιρα. Τα ζώα μιλούν ανθρώπινα και διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Οι βάτραχοι μεταμορφώνονται σε βασιλόπουλα. Οι βασιλοπούλες παίρνουν το μάθημά τους και αλλάζουν συμπεριφορά. Οι τίμιοι, οι εργατικοί και ενάρετοι αμείβονται πλουσιοπάροχα.
Τα εντυπωσιακά σκηνικά, δημιουργημένα με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας, τα υπέροχα, πολύχρωμα, καλαίσθητα κουστούμια και οι γοητευτικές μελωδίες του Γιόχαν Στράους μας καθήλωσαν και δεν καταλάβαμε πώς πέρασε η ώρα. Η θεατρική απόδοση των παραμυθιών με τα φανταστικά, απίθανα, αδύνατα και υπερφυσικά τους στοιχεία μάς διασκέδασε και ταυτόχρονα μάς δίδαξε ηθικά και αισθητικά τονίζοντας την υπεροχή του καλού πάνω στο κακό, με βάση τη διαλεκτική φιλοσοφία των αντιθέσεων. Αξίες που δίνουν ποιότητα και νόημα στη ζωή μας και δημιουργούν έναν καλύτερο κόσμο, όπως η αγάπη, η αλληλοκατανόηση, η αλληλεγγύη, η ευγνωμοσύνη, ο σεβασμός στο συνάνθρωπο, η τιμιότητα, η συνέπεια, η φιλαλήθεια, η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η καλοσύνη, ο σεβασμός της περιουσίας του άλλου αναδεικνύονται σε όλη τη διάρκεια του έργου και διδάσκουν, ψυχαγωγώντας ταυτόχρονα τους μαθητές. Οι μαθητές μας, άλλοι σε μικρότερο και άλλη σε μεγαλύτερο βαθμό ένιωσαν τα μηνύματα του έργου.
Τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου, ζωγραφίσαμε ό,τι μας εντυπωσίασε από τη θεατρική παράσταση και αφηγηθήκαμε ξανά τα έξι παραμύθια.
Η κουκουβάγια μιλάει στον Πινγκ και την Πονγκ
Η σκηνή με τα φώτα και το παλάτι
Πήγαν να κλέψουν τη χρυσή χήνα και κόλλησαν
Ο Στράους παίζει βιολί πάνω στη σκηνή
Η βασιλοπούλα και ο βασιλιάς (από τη συζήτηση καταλάβαμε ότι εννοεί το βασιλιά Κοκκινοτρίχη)
Οι μουσικοί της Βρέμης (ένας ελέφαντας, μια μαϊμού, μια καμηλοπάρδαλη)
Δύο μικρότεροι μαθητές, ο Βαγγέλης και ο Θεολόγος, χρωμάτισαν τις ζωγραφιές που τους έφτιαξε ο δάσκαλός τους
Η παράσταση για μας τους εκπαιδευτικούς έγινε αφορμή για περαιτέρω ενδοσχολική δράση. Θα αναζητήσουμε τα παραμύθια στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Περάματος για να τα διαβάσουμε ακούγοντας μουσικά κομμάτια του Γιόχαν Στράους
Ευχαριστούμε:
-όλους τους συντελεστές της παράστασης και ιδιαιτέρως την κυρία Κάρμεν Ρουγγέρη, για την προσφορά της,
-το Θέατρο "Κιβωτός",
-τις ταξιθέτριες και τους ταξιθέτες για την ευγένειά τους.
-τον κ. Νίκο, τον οδηγό του σχολικού μας και
-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
23 Ιανουαρίου 2019: σήμερα πραγματοποιήθηκε η πρώτη ψυχαγωγική επίσκεψη για τη νέα χρονιά. Στο θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206) παρακολουθήσαμε την παράσταση "Αργοναυτική Εκστρατεία" της Κάρμεν Ρουγγέρη.
Η Αργοναυτική εκστρατεία αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους μύθους της ελληνικής αρχαιότητας. Σκοπός της, σύμφωνα με το μύθο, ήταν να φέρει ο Ιάσονας το Χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα (Αία), στο βασιλιά Πελία . Μάθαμε για το χρυσόμαλλο δέρας, τη ζωή του Ιάσονα, την εκπαίδευσή του, το ταξίδι του, τις περιπέτειές του... Το σημαντικό όμως είναι ότι περάσαμε πολύ ωραία. Ό,τι πληροφορίες πήραμε, μέσω της θεατρικής παράστασης, τις πήραμε με ευχάριστο τρόπο. Όλα ήταν εξαιρετικά: τα κοστούμια, τα σκηνικά, η μουσική, τα τραγούδια... Η μουσική ιδίως μας ταξίδεψε στον Πόντο και τη Μαύρη Θάλασσα.
.
Την παράσταση απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι. Ένα καλό θεατρικό έργο κρατάει το ενδιαφέρον όλων και όλοι το απολαμβάνουν. Η συμπεριφορά των μαθητών ήταν εξαιρετική.
Αύριο θα ζωγραφίσει ο καθένας ό,τι τον εντυπωσίασε και θα συζητήσουμε το έργο.
Ευχαριστούμε:
-όλους τους συντελεστές της παράστασης και ιδιαιτέρως την κυρία Κάρμεν Ρουγγέρη,
-το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για την προσφορά του,
-τις ταξιθέτριες και τους ταξιθέτες για την ευγένειά και την ανοχή τους.
-τον κ. Στράτο, τον οδηγό του σχολικού μας και
-το Γ.Ε.Ν. για την προσφορά του οχήματος.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)