Ένας Αγγλοαμερικάνος ποιητής, ο Τόμας Στερνς Eliot είχε πει: «Είναι υπέροχο το φθινόπωρο! Ας ήμουνα πουλί να πετούσα γύρω-γύρω τη γη ψάχνοντας για συνεχόμενα φθινόπωρα». Κάθε μέρα από την αρχή της σχολικής χρονιάς μιλάμε για το φθινόπωρο. Ποια εποχή προηγείται, ποια έπεται, ποια τα χαρακτηριστικά του, ποιοι μήνες είναι παιδιά του... Φτιάξαμε το δέντρο με τα πεσμένα φύλλα, τα σύννεφα με τις σταγόνες της βροχής... Καιρός να μιλήσουμε για την ετυμολογία του...
- φθινόπωρο < αρχαία ελληνική φθίνω (=λιγοστεύω) + οπώρα (=φρούτο)
- Πρόκειται λοιπόν για την εποχή που λιγοστεύουν σταδιακά τα φρούτα, καθώς πλησιάζει ο χειμώνας. Και αφού η λέξη έχει μέσα "φρούτα", αποφασίσαμε να φτιάξουμε με κολάζ τα φρούτα του φθινοπώρου. Ευκαιρία να ασκήσουμε τον οπτικοκινητικό συντονισμό και τη λεπτή κινητικότητα. Σχεδιάσαμε τα φρούτα, τα κόψαμε, τα κολλήσαμε, τα ζωγραφίσαμε, μάθαμε να γράφουμε σωστά τα ονόματα τους και τονίσαμε τη διατροφική τους αξία.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Η λαϊκή αγορά, που κάθε Πέμπτη βρίσκεται έξω από το σχολείο μας, έδωσε την έμπνευση για να κάνουμε ένα μάθημα πρακτικής εφαρμογής του πολλαπλασιασμού με 2 μαθητές της ανώτερης βαθμίδας.
Αγοράσαμε νάιλον τραπεζομάντηλο που χρειαζόμασταν για το τραπέζι της τάξης μας. καθότι το προηγούμενο είχε φθαρεί. Πριν και μετά τη λαϊκή, για ένα διδακτικό δίωρο περίπου ασχοληθήκαμε με το ερώτημα: το 1μ. κοστίζει 2 ευρώ, τα 5μ πόσο; Επίσης συζητήσαμε για το μέτρο.
Η έξοδος από το χώρο του σχολείου, είναι κάτι που αρέσει πολύ στα παιδιά και βοηθάει στο να κάνουμε τη μάθηση, πράξη (εμπέδωση γνώσης). Αποφασίσαμε λοιπόν να το κάνουμε τακτικότερα.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Στις 13 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2016-17. Ευχαριστούμε όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους. Συγχαρητήρια στα παιδιά μας και καλή σταδιοδρομία στους αποφοίτους μας.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
"Μάνα!.. Δε βρίσκεται λέξη καμία νάχει στον ήχο της τόση αρμονία..."
"Μητέρα λέξη μαγική, πολύτιμο πετράδι, ένα στολίδι της ψυχής και της ζωής το χάδι."
Στις 14 Μαΐου φέτος, δηλ. τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου εορτάζεται η γιορτή της μητέρας προς τιμήν της μητέρας και της μητρότητας. Στο πλαίσιο αυτής της γιορτής κάθε χρόνο προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας και μεταξύ άλλων φτιάχνουμε κάρτες ευχητήριες ώστε να εκφράσουν την αγάπη τους σε αυτό το πρόσωπο, το σημαντικότερο της ζωής τους.
Η γιορτή της μητέρας καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών. Η Αμερικανίδα Ann Maria Reeves Jarvis διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings, κατά τις οποίες οι μητέρες αντάλλασσαν απόψεις και εμπειρίες. Το 1870 η Julia Ward Howe διοργάνωσε μια εκδήλωση φιλειρηνικής συγκέντρωσης μητέρων με το σλόγκαν peace and motherhood με σκοπό, τα παιδιά να μην στέλνονται στον πόλεμο.
Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου). Τότε η ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον 40ήμερο Ιησού στο Ναό για ευλογία. Να "σαραντίσει", με σύγχρονη ορολογία. Μια κίνηση που ακόμα σήμερα κάνουν οι χριστιανές μητέρες (Σαραντισμός). Ο παράλληλος εορτασμός της μητέρας ξεκίνησε το 1929 με προφανή τον συμβολισμό. Όμως κατά την δεκαετία του 1960, ο εορτασμός ατόνησε και ενισχύθηκε η δυτικόφερτη συνήθεια εορτασμού της 2ης Κυριακής του Μαΐου."
(πηγή: http://www.cnn.gr/news/ellada/story/80522/hmera-tis-miteras-2017-pote-peftei-fetos)
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)