Με μεγάλη μας χαρά συμμετέχουμε και φέτος στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση, τη μεγαλύτερη διεθνή μαθητική εκστρατεία. Η φετινή εκστρατεία είναι αφιερωμένη στα παιδιά πρόσφυγες και στην πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.
Μελετήσαμε το υλικό που λάβαμε, συζητήσαμε με τα παιδιά, ταξιδέψαμε με τη μουσική και το τραγούδι σε άλλες χώρες, πετάξαμε με το χαρταετό όλου του κόσμου, ... νιώσαμε και βιώσαμε τις επιθυμίες και τα όνειρα του Μαχντί. Συνειδητοποιήσαμε ότι οι ανάγκες των παιδιών σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη είναι ίδιες και τα δικαιώματά τους πρέπει να προστατεύονται.
Στην ιστοσελίδα http://education.actionaid.gr/gaw υπάρχει όλο το υλικό. Εξαιρετική δουλειά!!!
Στο διαδίκτυο βρήκαμε και άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Στο τέλος ζωγραφίσαμε, χωρισμένοι σε ομάδες, το δικό μας χαρταετό, με το μήνυμά της η κάθε ομάδα.
Εμείς απολαύσαμε τη διαδικασία μεγάλοι και μικροί. Το παραμύθι ήταν εξαιρετικό!
Ευχαριστούμε την actionaid για την ευκαιρία που μας πρόσφερε.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017 είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Η ξενάγηση που έγινε από τη μουσειοπαιδαγωγό του Μουσείου κινητοποίησε το ενδιαφέρον των παιδιών και τα βοήθησε να ανακαλύψουν νέες οπτικές στον φυσικό κόσμο που μας περιβάλλει.
Τη Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017 ζωγραφίσαμε το ζώο που μας εντυπωσίασε περισσότερο. Και...για να απαντήσουμε στην περιέργειά σας, σας πληροφορούμε ότι το σχέδιο πάνω αριστερά είναι ένα φίδι που κάποιοι άνθρωποι το μεταφέρουν στο Μουσείο. Το κάτω δεξιά (τελευταίο) είναι ένας ρινόκερος. Στη δεύτερη σειρά, το πρώτο αριστερά είναι ένας παπαγάλος και τα υπόλοιπα 3 είναι η καμηλοπάρδαλη του Μουσείου... Η πλειοψηφία των μαθητών διάλεξε την καμηλοπάρδαλη. Τα παιδιά, όπως ήταν φυσικό, εντυπωσιάστηκαν από το ύψος της .
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Στις 18 Ιανουαρίου 2017 επισκεφθήκαμε το Μουσείο Λούλη, στους Μύλους Αγίου Γεωργίου.
Τα εκθέματα του μουσείου καλύπτουν μια περίοδο 27 αιώνων. Το παλαιότερο είναι του 7ου π.Χ. αιώνα και το νεώτερο του 20ου μ.Χ. αώνα. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δούν από κοντά εργαλεία που χρησιμοποιούνταν σε παλαιότερες εποχές για την επεξεργασία του σιταριού και την παρασκευή του αλευριού και του άρτου. Με τη βοήθεια της μουσειοπαιδαγωγού, κας Μοσχάνθης Χαβαλέ, μυήθηκαν στις εργασίες της σποράς, του οργώματος, του θερισμού, του αλωνίσματος, του λιχνίσματος, του κοσκινίσματος...
Το πρόγραμμα όμως δεν περιοριζόταν μόνο σε αυτά. Έβαλαν ποδιές, έφτιαξαν ζύμη, ζύμωσαν ψωμάκια, φούρνισαν,... μύρισαν και γεύτηκαν τα έργα των χειρών τους.
Είδαν τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν στο εργοστάσιο τον προηγούμενο αιώνα και παρατήρησαν πώς λειτουργούσαν.
Μπήκαν στο εργοστάσιο και είδαν τους χώρους εργασίας του προσωπικού, το χώρο που γίνεται ο έλεγχος του προϊόντος και παρατήρησαν τα σύγχρονα μηχανήματα.
Στο μεταξύ είχαν ψηθεί τα ψωμάκια μας και ... δοκιμάσαμε τα έργα μας. Και βέβαια πήραμε και τα δώρο μας. Στο σχολείο θα δοκιμάσουμε μια μέρα να φτιάξουμε μια δική μας συνταγή με αλεύρι.
Την επόμενη μέρα στο σχολείο, ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση. Κυρίαρχο θέμα στις ζωγραφιές των μαθητών ήταν τα μηχανήματα.
Η επίσκεψη στο Μουσείο Λούλη, μας έδωσε έμπνευση και ιδέες για νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο σχολείο.... Και το ταξίδι δεν έχει τέλος....
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Οι Απόκριες είναι γιορτή χαράς και ξεφαντώματος. Αδράξαμε κι εμείς την ευκαιρία για να συνδιασκεδάσουμε και να συνδημιουργήσουμε με μαθητές του 1ου Δ.Σ. Περάματος και του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος. Την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017, καλέσαμε τους μαθητές της Β΄τάξης με τη δασκάλα τους κα Βαρβάρα και φτιάξαμε μάσκες. Τα παιδιά δημιούργησαν αριστουργήματα και περάσαμε πολύ όμορφα.
Την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου καλέσαμε την Έκτη τάξη (Στ2) με τη δασκάλα τους την κα Φανή. Είναι η τάξη στην οποία παρακολουθεί μαθήματα, ένας δικός μας μαθητής. Χορέψαμε μαζί διάφορα αποκριάτικα παραδοσιακά χοροτράγουδα: το γαϊτανάκι, τη σκούπα, πώς το τρίβουν το πιπέρι....
Την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν στα αποκριάτικα δρώμενα του 9ου Νηπιαγωγείου. Έφτιαξαν μάσκες, έπαιξαν με τη μύτη του κλόουν, έπλεξαν το γαϊτανάκι, έτριψαν το πιπέρι, χόρεψαν και διασκέδασαν...
Να 'μαστε καλά και του χρόνου...
Οι μαθητές και από τα τρία σχολεία εξέφρασαν την επιθυμία να συναντιόμαστε τακτικότερα. Σχεδιάζουμε λοιπόν να οργανώσουμε περισσότερες κοινές εκπαιδευτικές δράσεις στο μέλλον.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)
Φέτος 3 Δεκεμβρίου έπεσε ημέρα Σάββατο. Έτσι απoφασίσαμε να αφιερώσουμε την προηγούμενη μέρα, Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου, στα άτομα με αναπηρία. Καλέσαμε στο σχολείο μας τους μαθητές του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος και κάναμε μαζί κάποιες δραστηριότητες. Στόχος μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές στις ανάγκες των ΑμΕΑ και στη σημασία της αλληλοαποδοχής.
Έφτασαν χαρούμενοι στο σχολείο μας, φέρνοντάς μας ως δώρο μια πανέμορφη κάρτα που την είχαν ζωγραφίσει μόνοι τους και είχαν γράψει τα ονόματά τους.
Αρχικά επιλέξαμε να δούμε την ταινία μικρού μήκους «Cuerdas» (Σκοινάκια), του Ισπανού σκηνοθέτη Pedro Solis, η οποία απέσπασε βραβείο «Goya» ως καλύτερη μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων για το 2014.
Πρόκειται για μια αληθινή ιστορία που προβληματίζει. Η ταινία πραγματεύεται την τρυφερότητα και τη φιλία ανάμεσα σε δύο παιδιά, ένα εκ των οποίων το ένα πάσχει από εγκεφαλική παράλυση. Ένα αγόρι με αναπηρία, ένα αγόρι «αλλιώτικο» από τα άλλα, έρχεται στο σχολείο. Η μικρή Μαρία ενθουσιάζεται μαζί του και του χαρίζει τη φιλία της. Στο τέλος της ιστορίας το αγόρι «φεύγει» και τότε η μικρή Μαρία αποφασίζει τι θα γίνει όταν μεγαλώσει! Η αθώα ψυχή ενός παιδιού μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη όχι μόνο για όλη τη ζωή του αλλά και για τη ζωή των γύρω του. Η ευαισθησία, η αυταπάρνηση, η άγνοια της ιδιοτέλειας, διδάσκουν δύναμη και όχι αδυναμία.Ο πόνος της απώλειας στην τρυφερή παιδική ηλικία, μπορεί να μας σημαδέψει για πάντα και να καθορίσει τις επιλογές μας, όχι μόνο στον επαγγελματικό τομέα αλλά και στην προσωπική μας ζωή. Η δύναμη της εικόνας είναι τόσο μεγάλη που παρόλο που το βίντεο είναι στα ισπανικά, δεν είχαμε κανένα πρόβλημα να το κατανοήσουμε.
Στη συνέχεια φτιάξαμε όλοι μαζί στολίδια για το Χριστουγεννιάτικο δέντρο εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων. Το υλικό που χρησιμοποιήσαμε ήταν ζυμάρι φτιαγμένο από αλεύρι, νερό και αλάτι. Για να το χρωματίσουμε βάλαμε χρώμα τέμπερας.
Τα χέρια των παιδιών, χρησιμοποιώντας κουπάτ ποικίλων σχεδίων, έφτιαξαν πολύ όμορφα στολίδια.
Στη συνέχεια βγήκαμε στον κήπο του σχολείου μας. Εκεί μας περίμενε μια έκπληξη. Ένα από τα χελωνάκια μας, το μικρότερο, είχε ξεχάσει να πέσει σε χειμερία νάρκη. Είχε ξεγελαστεί μάλλον από τον ήλιο που είχε προβάλλει τούτο το χειμωνιάτικο πρωινό. Τα παιδιά το παρατήρησαν με προσοχή και έκαναν τα σχόλιά τους. Παίξαμε όλοι μαζί και στο τέλος βγάλαμε και μια αναμνηστική φωτογραφία.
Τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου θα πάμε εμείς στο δικό τους το χώρο για να συνεχίσουμε τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές? και να τους δώσουμε τα στολίδια, που στο μεταξύ θα έχουν στεγνώσει και θα μπορούν να τα κρεμάσουν στο χριστουγεννιάτικο δέντρο τους. Περάσαμε υπέροχα με τους φίλους μας από το Νηπιαγωγείο. Θα πρέπει να βρούμε χρόνο να συναντιόμαστε συχνότερα. Μπορούμε να κάνουμε πολύ όμορφα πράγματα μαζί...
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Κατηγορία: Εκπαιδευτικές Δράσεις (Ενδοσχολικές-Εξωσχολικές)