O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

DSC04658a

Με μεγάλη μας χαρά συμμετέχουμε και φέτος στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση, τη μεγαλύτερη διεθνή μαθητική εκστρατεία. Η φετινή εκστρατεία είναι αφιερωμένη στα παιδιά πρόσφυγες και στην πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.

Μελετήσαμε το υλικό που λάβαμε, συζητήσαμε με τα παιδιά, ταξιδέψαμε με τη μουσική και το τραγούδι σε άλλες χώρες, πετάξαμε με το χαρταετό όλου του κόσμου ... νιώσαμε και βιώσαμε τις επιθυμίες και τα όνειρα του Μαχντί. Συνειδητοποιήσαμε ότι οι ανάγκες των παιδιών σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη είναι ίδιες και τα δικαιώματά τους πρέπει να προστατεύονται.

Στην ιστοσελίδα http://education.actionaid.gr/gaw υπάρχει όλο το υλικό. Εξαιρετική δουλειά!!!

Στο διαδίκτυο βρήκαμε και άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Στο τέλος ζωγραφίσαμε, χωρισμένοι σε ομάδες, το δικό μας χαρταετό, με το μήνυμά της η κάθε ομάδα.

Εμείς απολαύσαμε τη διαδικασία μεγάλοι και μικροί. Το παραμύθι ήταν εξαιρετικό!

Ευχαριστούμε την actionaid για την ευκαιρία που μας πρόσφερε.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017 είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Η ξενάγηση που έγινε από τη μουσειοπαιδαγωγό του Μουσείου κινητοποίησε το ενδιαφέρον των παιδιών και τα βοήθησε να ανακαλύψουν νέες οπτικές στον φυσικό κόσμο που μας περιβάλλει.

DSC04664a DSC04665a

 DSC04666a DSC04667a

DSC04668a

DSC04669aDSC04671a

DSC04673a

DSC04675a

DSC04676a

DSC04677a

DSC04680a

DSC04685a 

 Τη Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017 ζωγραφίσαμε το ζώο που μας εντυπωσίασε περισσότερο. Και...για να απαντήσουμε στην περιέργειά σας, σας πληροφορούμε ότι το σχέδιο πάνω αριστερά είναι ένα φίδι που κάποιοι άνθρωποι το μεταφέρουν στο Μουσείο. Το κάτω δεξιά (τελευταίο) είναι ένας ρινόκερος. Στη δεύτερη σειρά, το πρώτο αριστερά είναι ένας παπαγάλος και τα υπόλοιπα 3 είναι η καμηλοπάρδαλη του Μουσείου... Η πλειοψηφία των μαθητών διάλεξε την καμηλοπάρδαλη.  Τα παιδιά, όπως ήταν φυσικό, εντυπωσιάστηκαν από το ύψος της .

DSC04695a1

Στις 18 Ιανουαρίου 2017 επισκεφθήκαμε το Μουσείο Λούλη, στους Μύλους Αγίου Γεωργίου.

00company4

Τα εκθέματα του μουσείου καλύπτουν μια περίοδο 27 αιώνων. Το παλαιότερο είναι του 7ου π.Χ. αιώνα και το νεώτερο του 20ου μ.Χ. αώνα.  Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δούν από κοντά εργαλεία που χρησιμοποιούνταν σε παλαιότερες εποχές για την επεξεργασία του σιταριού και την παρασκευή του αλευριού και του άρτου. Με τη βοήθεια της μουσειοπαιδαγωγού, κας Μοσχάνθης Χαβαλέ, μυήθηκαν στις εργασίες  της σποράς, του οργώματος, του θερισμού, του αλωνίσματος, του λιχνίσματος, του κοσκινίσματος...

 DSC04466a DSC04469a 

Το πρόγραμμα όμως δεν περιοριζόταν μόνο σε αυτά. Έβαλαν ποδιές, έφτιαξαν ζύμη, ζύμωσαν ψωμάκια, φούρνισαν,... μύρισαν και γεύτηκαν τα έργα των χειρών τους.

 DSC04479a1 DSC04481a

 DSC04486a DSC04488a 

DSC04519a

Είδαν τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν στο εργοστάσιο τον προηγούμενο αιώνα και παρατήρησαν πώς λειτουργούσαν.

 DSC04489a DSC04484a 

Μπήκαν στο εργοστάσιο και είδαν τους χώρους εργασίας του προσωπικού, το χώρο που γίνεται ο έλεγχος του προϊόντος και παρατήρησαν τα σύγχρονα μηχανήματα.

DSC04526a1 DSC04527a

DSC04530a DSC04532a

Στο μεταξύ είχαν ψηθεί τα ψωμάκια μας και ... δοκιμάσαμε τα έργα μας. Και βέβαια πήραμε και τα δώρο μας. Στο σχολείο θα δοκιμάσουμε μια μέρα να φτιάξουμε μια δική μας συνταγή με αλεύρι.

DSC04533a  DSC04535a

Την επόμενη μέρα στο σχολείο, ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση. Κυρίαρχο θέμα στις ζωγραφιές των μαθητών ήταν τα μηχανήματα.

DSC04538 DSC04539

 DSC04541

Η επίσκεψη στο Μουσείο Λούλη, μας έδωσε έμπνευση και ιδέες για νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο σχολείο.... Και το ταξίδι δεν έχει τέλος....

 

 

Οι Απόκριες είναι γιορτή χαράς και ξεφαντώματος. Αδράξαμε κι εμείς την ευκαιρία για να συνδιασκεδάσουμε και να συνδημιουργήσουμε με μαθητές του 1ου Δ.Σ. Περάματος και του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος. Την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017, καλέσαμε τους μαθητές της Β΄τάξης με τη δασκάλα τους κα Βαρβάρα και φτιάξαμε μάσκες. Τα  παιδιά δημιούργησαν αριστουργήματα και περάσαμε πολύ όμορφα. 

 

 DSC04600 DSC04616

DSC04607DSC04597

DSC04609DSC04622

 Την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου καλέσαμε την Έκτη τάξη (Στ2) με τη δασκάλα τους την κα Φανή. Είναι η τάξη στην οποία παρακολουθεί μαθήματα, ένας δικός μας μαθητής. Χορέψαμε μαζί διάφορα αποκριάτικα παραδοσιακά χοροτράγουδα: το γαϊτανάκι, τη σκούπα, πώς το τρίβουν το πιπέρι.... 

DSC04624aDSC04625a

DSC04628aDSC04635a

DSC04637aDSC04639a

DSC04641a

 Την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν στα αποκριάτικα δρώμενα του 9ου Νηπιαγωγείου. Έφτιαξαν μάσκες, έπαιξαν με τη μύτη του κλόουν, έπλεξαν το γαϊτανάκι, έτριψαν το πιπέρι,  χόρεψαν και διασκέδασαν...

Nipiagogeio1Nipiagogeio2

Να 'μαστε καλά και του χρόνου... 

Οι μαθητές και από τα τρία σχολεία εξέφρασαν την επιθυμία να συναντιόμαστε τακτικότερα. Σχεδιάζουμε λοιπόν να οργανώσουμε περισσότερες κοινές εκπαιδευτικές δράσεις στο μέλλον.

Φέτος 3 Δεκεμβρίου έπεσε ημέρα Σάββατο. Έτσι απoφασίσαμε να αφιερώσουμε την προηγούμενη μέρα, Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου, στα άτομα με αναπηρία. Καλέσαμε στο σχολείο μας τους μαθητές του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος και κάναμε μαζί κάποιες δραστηριότητες. Στόχος μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές στις ανάγκες των ΑμΕΑ και στη σημασία της αλληλοαποδοχής.

Έφτασαν χαρούμενοι στο σχολείο μας, φέρνοντάς μας ως δώρο μια πανέμορφη κάρτα που την είχαν ζωγραφίσει μόνοι τους και είχαν γράψει τα ονόματά τους.

 DSC04237 1

DSC04236 1

Αρχικά επιλέξαμε να δούμε την ταινία μικρού μήκους «Cuerdas» (Σκοινάκια), του Ισπανού σκηνοθέτη Pedro Solis, η οποία απέσπασε βραβείο «Goya» ως καλύτερη μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων για το 2014.

Cuerdas Chordes icon7 Cuerdas Chordes icon9

DSC04192 1DSC04194 1

Πρόκειται για μια αληθινή ιστορία που προβληματίζει. Η ταινία  πραγματεύεται την τρυφερότητα και τη φιλία ανάμεσα σε δύο παιδιά, ένα εκ των οποίων το ένα πάσχει από εγκεφαλική παράλυση. Ένα αγόρι με αναπηρία, ένα αγόρι «αλλιώτικο» από τα άλλα, έρχεται στο σχολείο. Η μικρή Μαρία ενθουσιάζεται μαζί του και του χαρίζει τη φιλία της. Στο τέλος της ιστορίας το αγόρι «φεύγει» και τότε η μικρή Μαρία αποφασίζει τι θα γίνει όταν μεγαλώσει! Η αθώα ψυχή ενός παιδιού μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη όχι μόνο για όλη τη ζωή του αλλά και για τη ζωή των γύρω του. Η ευαισθησία, η αυταπάρνηση, η άγνοια της ιδιοτέλειας, διδάσκουν δύναμη και όχι αδυναμία.Ο πόνος της απώλειας στην τρυφερή παιδική ηλικία, μπορεί να μας σημαδέψει για πάντα και να καθορίσει τις επιλογές μας, όχι μόνο στον επαγγελματικό τομέα αλλά και στην προσωπική μας ζωή. Η δύναμη της εικόνας είναι τόσο μεγάλη που παρόλο που το βίντεο είναι στα ισπανικά, δεν είχαμε κανένα πρόβλημα να το κατανοήσουμε.

Cuerdas Chordes icon1

Στη συνέχεια φτιάξαμε όλοι μαζί στολίδια για το Χριστουγεννιάτικο δέντρο εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων. Το υλικό που χρησιμοποιήσαμε ήταν ζυμάρι φτιαγμένο από αλεύρι, νερό και αλάτι. Για να το χρωματίσουμε βάλαμε χρώμα τέμπερας.

DSC04202 1 DSC04207 1 

DSC04208 1 DSC04210 1

  DSC04224 1 DSC04225 1

Τα χέρια των παιδιών, χρησιμοποιώντας κουπάτ ποικίλων σχεδίων, έφτιαξαν πολύ όμορφα στολίδια.

DSC04226 1

 

Στη συνέχεια βγήκαμε στον κήπο του σχολείου μας. Εκεί μας περίμενε μια έκπληξη. Ένα από τα χελωνάκια μας, το μικρότερο, είχε ξεχάσει να πέσει σε χειμερία νάρκη. Είχε ξεγελαστεί μάλλον από τον ήλιο που είχε προβάλλει τούτο το χειμωνιάτικο πρωινό. Τα παιδιά το παρατήρησαν με προσοχή και έκαναν τα σχόλιά τους. Παίξαμε όλοι μαζί και στο τέλος βγάλαμε και μια αναμνηστική φωτογραφία.

DSC04233 1

Τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου θα πάμε εμείς στο δικό τους το χώρο για να συνεχίσουμε τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές? και να τους δώσουμε τα στολίδια, που στο μεταξύ θα έχουν στεγνώσει και θα μπορούν να τα κρεμάσουν στο χριστουγεννιάτικο δέντρο τους. Περάσαμε υπέροχα με τους φίλους μας από το Νηπιαγωγείο. Θα πρέπει να βρούμε χρόνο να συναντιόμαστε συχνότερα. Μπορούμε να κάνουμε πολύ όμορφα πράγματα μαζί...