O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Ταξίδι στη μυθολογία, σε χώρα μυθικών ηρώων?(μέρος 2)

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Προσπαθήσαμε να ανακαλέσουμε στη μνήμη μας ότι είχαμε δει την προηγούμενη μέρα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών (http://dim-eid-peram.att.sch.gr/autosch/web/index.php/drastiriotites/ekpaideftikes-draseis-endosxolikes-eksosxolikes/84-taksidi-sti-mythologia-se-xora-mythikon-iroon). Άλλοι θυμόμασταν περισσότερα και άλλοι λιγότερα. Κάποιοι αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τον Ηρακλή? Ακολουθούν μερικά από τα έργα μας...

HRAKLHS AGALMAa   HRAKLHS ME FIDIAa

Ηρακλής άγαλμα                       Ηρακλής μωρό με φίδια 

 

LERNAIA YDRA FOTHSa    LERNAIA YDRA STELIOSa

                                                  Λερναία Ύδρα                    Ηρακλής  (μπλε ανθρωπάκι) σκοτώνει τη Λερναία Ύδρα   

 

LIONTARI STELIOS

Λιοντάρι και η λεοντή ("στολή" Ηρακλή)

Ταξίδι στη μυθολογία, σε χώρα μυθικών ηρώων?

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016 και η πρώτη μέρα της άνοιξης έκανε αισθητή την παρουσία της σε κάθε πράσινη γωνιά της πόλης μας. Το Αρχαιολογικό Μουσείο μας περίμενε να το εξερευνήσουμε. Πήραμε πρωινό στο αίθριο του Μουσείου.

DSC02396a DSC02397a DSC02398a

Στη συνέχεια διασχίσαμε τις μακρόστενες αίθουσές του ? τα βλέμματα περνούσαν βιαστικά από τα εκθέματα. Οι προθήκες, τα φώτα, οι ψηλοτάβανες αίθουσες? ένας ανεξερεύνητος, άγνωστος κόσμος για μας. Περιμέναμε να δούμε πώς οι αρχαίοι ήρωες, Ηρακλής και Θησέας αναπαρίστανται πάνω στα αρχαία αγγεία. Τη ζωή τους και τα κατορθώματά τους (άθλους) τα είχαμε αφηγηθεί και τα είχαμε δει σε εικόνες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα. Φτάσαμε στο 2ο όροφο, στην αίθουσα όπου θα γινόταν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ολόγυρα προθήκες με κεραμικά. Μαξιλαράκια τοποθετημένα σε κύκλο μας περίμεναν για να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα.

DSC02399a DSC02401a DSC02403a

Η κυρία Γιούλη, η μουσειοπαιδαγωγός, ξεκίνησε μυώντας μας στον κόσμο της αρχαιολογίας. Αρχίσαμε να κάνουμε υποθέσεις σχετικά με το ποιος βρήκε τα αντικείμενα που υπήρχαν γύρω μας, πότε φτιάχτηκαν, από ποιους και πώς. Καινούριες εικόνες και λέξεις βομβάρδιζαν το μυαλουδάκι μας: αγγείο, αρχαιολόγος, ανασκαφή.

Σε λίγο από ένα μικρό κουτί «θησαυρού», έβγαλε ένα σακουλάκι με ένα κομμάτι πηλό. Πιάσαμε όλοι τον πηλό, για να καταλάβουμε ότι πρόκειται για εύπλαστο υλικό, που μετά από κατάλληλη επεξεργασία μετατρέπεται σε διάφορα πήλινα (κεραμικά) αντικείμενα . -Η πλειοψηφία των μαθητών ήταν ήδη εξοικειωμένη με το υλικό καθότι είχε παρακολουθήσει μαθήματα σε εργαστήριο κεραμικής, πριν από δύο χρόνια.-

DSC02404a DSC02405a DSC02406a

Έπειτα, από το μαγικό κουτί, η κα Γιούλη έβγαλε ένα κεραμικό τροχό σε μικρογραφία. Ένα παιδί τον κρατούσε σταθερό, άλλο τον γύριζε με το δάκτυλό του και η κα Γιούλη με τη βοήθειά τους μετέτρεψε το κομμάτι τον πηλό σε ? ποτηράκι. Όλοι το πήραν στα χέρια τους για να νιώσουν την υφή του και να το περιεργαστούν.

DSC02407a DSC02408a DSC02409a

DSC02410a DSC02411a 

Από το ποτηράκι, μετά από συζήτηση φτάσαμε στη... λήκυθο. 

Παρατηρήσαμε το ακριβές αντίγραφο μιας ληκύθου και την περιεργαστήκαμε με τα δάκτυλά μας. Νιώσαμε τη διαφορετική υφή που είχαν δύο διαφορετικές χρωματικές επιφάνειες του αγγείου (με μαύρο και κρεμ χρώμα).

DSC02412a

Ξετυλίγοντας το μίτο της αρχαιολογίας? φτάσαμε στους θεούς και τους ήρωες που είχαν φτιάξει οι αρχαίοι Έλληνες. Κάποιοι μαθητές ανέφεραν τον Αχιλλέα, τον Ηρακλή, τον Οδυσσέα? Ο Θησέας είχε λησμονηθεί και ας είχαμε ασχοληθεί στο σχολείο, με τα κατορθώματά του. Ήταν καιρός να σηκωθούμε από το μαξιλαράκι μας... 

  DSC02418a 

Διασχίσαμε μια αίθουσα με κεραμικά και η κα Γιούλη μας έδειξε μια φωτογραφία με σκηνή Ηρακλή να σκοτώνει το Λιοντάρι της Νεμέας. Μας ζήτησε να την εντοπίσουμε σε αγγείο, σε μια από τις δύο προθήκες που βρίσκονταν μπροστά μας.

DSC02422a DSC02430a

Την εντόπισαν αμέσως. Με ανάλογη εκπαιδευτική διαδικασία εντόπισαν, σε άλλη προθήκη, σκηνή Ηρακλή να σκοτώνει τη Λερναία Ύδρα.

DSC02428a

Στη συνέχεια με τη βοήθεια μιας λεοντής και κάποιων όπλων (ρόπαλο, λόγχη, σπαθί), κάναμε αναπαράσταση των δύο αυτών σκηνών. Πριν την εκτέλεση του άθλου, έπρεπε να επιλέξουμε το κατάλληλο όπλο για την αντιμετώπιση του  θηρίου ή του τέρατος.

DSC02432a DSC02433a DSC02434aDSC02440a

Με ανάλογο τρόπο προσεγγίσαμε και το ήρωα Θησέα. Εντοπίσαμε τη σκηνή της πάλης Θησέα-Μινώταυρου σε αγγείο. Παρατηρήσαμε δύο αγγεία με αγγειογραφίες σχετικές με τον ήρωα. Το ένα παρουσίαζε την πάλη Θησέα - Μινώταυρου ενώ το άλλο είχε τη μια όψη το Θησέα και από την άλλη τον ταύρο του Μαραθώνα.  

DSC02445a DSC02446a DSC02448a

DSC02449aDSC02451a DSC02463a

Αναπαραστήσαμε τη σκηνή της πάλη του ήρωα με το Μινώταυρο, αφού πρώτα επιλέξαμε για όπλο το σπαθί.

  

DSC02458a DSC02460a

Επειδή το όνομα του Οδυσσέα ήρθε αρκετές φορές στο στόμα μερικών, η κα Γιούλη επανήλθε στη λήκυθο, που είχαμε δει αρχικά και μας έδειξε τη σκηνή που είχε ζωγραφίσει ο αγγειογράφος. Μια εξαιρετική αγγειογραφία σειρήνες και τον Οδυσσέα δεμένο στο κατάρτι του πλοίου του. 

 DSC02468a

Με τα κεραμικά τελειώσαμε.  Όμως οι ήρωες της αρχαιότητας, εκτός από τα αγγεία, απεικονίζονται και σε ανάγλυφα. Στο ισόγειο του Μουσείου παρατηρήσαμε με τη βοήθεια της κας Γιούλης, μια σειρά από ανάγλυφα και αγάλματα και κληθήκαμε να βρούμε τους ήρωες που παριστάνονταν σε αυτά.

DSC02472a DSC02475a

Πήγαμε εξαιρετικά? Ο Ηρακλής δε μας διέφευγε με τίποτα. Είχαμε μάθει πια να τον αναγνωρίζουμε. Πριν βγούμε από την αίθουσα, σταθήκαμε να θαυμάσουμε τον «Jockey του Αρτεμισίου» (κέλη ίππο με νεαρό αναβάτη), ένα εξαιρετικό έργο ελληνιστικής τέχνης, γεμάτο δυναμισμό, ευαισθησία και ζωντάνια. Σου δίνει την αίσθηση ότι ετοιμάζεται να εγκαταλείψει την αίθουσα και να φύγει... Τα μάτια μας στυλώθηκαν πάνω του.

DSC02485a DSC02486a

Έπρεπε να αποχωρήσουμε... Δεν είχαμε καταλάβει πόσο γρήγορα πέρασε η ώρα.

Περνώντας τις αίθουσες, προς την έξοδο, είχαμε ζωηρέψει και οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή.

-Τι είναι αυτό; Τάφος είναι;

-Όχι, βάση θρόνου.

-Πού είναι ο θρόνος;?.

Η περιέργεια είναι η αρχή της μάθησης και το χαιρόμασταν ιδιαίτερα. Η επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο είχε τελειώσει αλλά η εκπαιδευτική διαδικασία θα συνεχιζόταν την επομένη στο σχολείο.

Ευχαριστούμε από καρδιάς το Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών για το πολιτιστικό έργο που επιτελεί καθώς και την κα Γιούλη για το εξαιρετικό πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε. 

 DSC02489a

 

 

 

 

Ο Έλμερ ο ελέφαντας, είναι μια σελίδα από το υλικό που δουλεύει η Μέση βαθμίδα για να μάθει τα γράμματα (γραφή και ανάγνωση), και στην προκειμένη περίπτωση το Εε, χρησιμοποιώντας το βιβλίο για αμβλύωπες μαθητές της Α' τάξης. Το βιβλίο αυτό χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων πολλών εποπτικών υλικών και βιβλίων. Επειδή όμως μόνο οι 2 από τους 5 κάνουν πρόγραμμα γραφής και ανάγνωσης, οι υπόλοιποι ζωγράφισαν τον Έλμερ. Ο καθένας γνώρισε τον Έλμερ, όπως μπορούσε. Έτσι συμμετείχαν όλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία.

DSC02097a DSC02098a

DSC02248a

Η συνεχής τήρηση του προγράμματος είχε αρχίσει να μας κουράζει όλους, προσωπικό και μαθητές. Χρειαζόμασταν μία εκτόνωση και ο καλύτερος χώρος ήταν το γυμναστήριο. Είχαμε μαζέψει εκεί, πλαστικά μπουκάλια, καπάκια και βέβαια υπήρχε το αθλητικό υλικό του σχολείου. Σε λίγο ο καθένας άρχισε να λέει και μια ιδέα (brain_storming).

-Να κάνουμε σκυταλοδρομία με μπουκάλια.

-Όχι καλύτερα να γεμίζουν από τις σακούλες τα πλαστικά μπωλ (του φαγητού που λαμβάνουμε καθημερινά) με καπάκια και να τα ρίχνουν στο χάρτινο κουτί (διανομής πρωινού). Όποια ομάδα γεμίσει πρώτη το κουτί, είναι νικήτρια. 

-Να διαλέξουν οι ομάδες το όνομα ενός ζώου... (για όσους δεν ξέρουν: έχουμε 2 προγράμματα με τα ζώα και κολλάμε τα ζώα παντού)

Ιδέες, ιδέες, ιδέες.... Τα παιδιά ήταν κατενθουσιασμένα. Είχαν απλώσει όλα τα "σκουπίδια": κεσεδάκια, μπουκάλια, σακούλες με καπάκια και περίμεναν να παίξουν. Επιτέλους αποφασίσαμε...

DSC02317a

Αθλητικές δραστηριότητες

δραστηριότητα: «Καπακοδρομίες».
Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα ήταν τα «λιοντάρια» και η άλλη τα  «φίδια». Μέσα σε όλη αυτή τη φασαρία και την αναστάτωση, υπήρχε μια εξαιρετική πειθαρχία. Έμπαιναν στη σειρά, έπαιρναν το κεσεδάκι, το γεμίσουν καπάκια από τη μεγάλη σακούλα και το άδειαζαν όσο πιο γρήγορα μπορούσαν στο χάρτινο κουτί, ενώ ταυτόχρονα έδιναν το άδειο μπωλ στον επόμενο. Νικήτρια ομάδα ήταν αυτή που μάζευε πιο γρήγορα τα περισσότερα καπάκια στη χάρτινη συσκευασία.
DSC02319b DSC02322a DSC02324a DSC02325a DSC02326a DSC02328a DSC02331a DSC02332a DSC02333a 
 
 δραστηριότητα: «Κρίκοι».
Οι μαθητές παραμένουν χωρισμένοι στις ομάδες τους και αυτή τη φορά η κάθε ομάδα προσπαθεί να περάσει όσο περισσότερα στεφάνια γίνεται στα πλαστικά μπουκάλια. Ανάμεσα στα μπουκάλια και τους μαθητές υπάρχει σημείο ρίψης, στο οποίο στέκεται ο μαθητής και ρίχνει το στεφάνι. Η τήρηση των κανονισμών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο παιχνίδι και μια πολύ καλή άσκηση αυτοδιαχείρισης.
 DSC02337a DSC02338a
DSC02339a DSC02340a
DSC02342a DSC02347a
 
 δραστηριότητα:«Μπόουλινγκ».
Τα πλαστικά μπουκάλια μετατρέπονται σε κορίνες μπόουλινγκ. Εννοείται ότι τα έχουμε γεμίσει με νερό. Από το καθορισμένο σημείο ρίψης της μπάλας, προσπαθούν να τα ρίξουν κάτω...
DSC02353a DSC02350a DSC02351a DSC02352a

Είχαμε ξεχάσει ότι ήμασταν σε ειδικό σχολείο. Οι  δυσκολίες κίνησης και οπτικο-κινητικού συντονισμού είχαν ξεχαστεί μέσα στη σχολική τάξη. Η διάσπαση προσοχής και τα προβλήματα συμπεριφοράς... είχαν κάνει φτερά...

 

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου

Πριν δύο χρόνια (σχολ. έτος 2013-14), με πρωτοβουλία της αναπληρώτριας γυμνάστριας που είχαμε τότε στο σχολείο μας, της κας Γραμμένου Αγγελικής, διοργανώσαμε στο κλειστό Γυμναστήριο Περάματος,  παραολυμπιακή ημέρα αθλητισμού, με υλικό που είχε δανειστεί η ίδια. Φέτος τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να επαναλάβουμε τις αθλητικές δράσεις που είχαμε κάνει τότε. Μεσω της κα Γραμμένου επικοινωνήσαμε με την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία ατόμων με αναπηρία  και με τη δική της μεσολάβηση, παραχωρήθηκε στο σχολείο μας, στα μέσα Ιανουαρίου 2016, μπάλα goalball και δανειστήκαμε, μέχρι τον Ιούνιο του 2016, όλο το σετ Boccia. Η χαρά μας και η ευγνωμοσύνη μας απερίγραπτη. Στο πλαίσιο του προγράμματος ?Στον τροχό της επικοινωνίας, παίζω με φράσεις και κανόνες συμπεριφοράς?, σκεφτήκαμε να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας τόσο στην κα Γραμμένου όσο και στην Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία ατόμων με αναπηρία και επειδή δεν μπορούμε όλοι να γράψουμε τη λέξη ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και μερικοί ούτε να την πούμε, χρησιμοποιήσαμε τη γλώσσα που γνωρίζουν και καταλαβαίνουν όλοι, τη γλώσσα της τέχνης. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κάρτα για τη γυμνάστριά μας, που τη θυμόμαστε με πολλή αγάπη, και ένα ευχαριστήριο έργο για την Ομοσπονδία, που θα το πηγαίναμε εμείς οι ίδιοι.

Τα χέρια των παιδιών μας με τη βοήθεια όλων των μελών του προσωπικού, κάνουν θαύματα.

Η κάρτα για την κυρία Αγγελική

DSC02064aDSC02084a

Το έργο για την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία ατόμων με αναπηρία

DSC02065a DSC02082a

DSC02083a DSC02081a

DSC02088a  DSC02094a

Η επίσκεψη στον ΟΑΚΑ, πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια του ταξιδιωτικού γραφείου του κ. Κωνσταντίνου Αλεξόπουλου, που έχει αναλάβει τη μετακίνηση των μαθητών μας από και προς το σχολείο, και τον ευχαριστούμε θερμά για την εξυπηρέτηση αυτή. Ήταν μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές μας να δουν όλο αυτό τον αθλητικό χώρο, με το ιδιαίτερο στέγαστρο, τα γήπεδα διαφόρων τύπων και το κολυμβητήριο. Στον ΟΑΚΑ, από τα μέλη της Γραμματείας της Εθνική Αθλητικής Ομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία, μας έγινε θερμή υποδοχή.

 DSC02243aDSC02242a

DSC02231aDSC02239aDSC02240a

 DSC02234a

Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους όσους συνέβαλαν στο να γνωρίσουμε τα παραολυμπιακά αθλήματα Boccia και Goalball. Προς το παρόν εξασκούμαστε στο χώρο του σχολείου, αλλά σχεδιάζουμε με τη λήξη του σχολικού έτους να τα κάνουμε ευρύτερα γνωστά σε σχολεία του Περάματος.