O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Με την ευκαιρία του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας που διεξήχθη στις 19-22 Νοεμβρίου, 2015 (www.schoolpsych2015.gr), στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, διοργανώθηκε από το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας και το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών μαθητικός διαγωνισμός με θέμα: «Το δικό μας σχολείο?.».«Τι μου αρέσει στην τάξη μου, γιατί το σχολείο μου είναι σημαντικό για μένα». (http://diagafisas.azurewebsites.net/)

Ο διαγωνισμός αφορούσε τη δημιουργία αφίσας, που συνοδευόταν από ένα ομότιτλο κείμενο και απευθυνόταν σε μαθητές/-τριες της Δ΄και Ε΄ Δημοτικού από Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Ειδικά Σχολεία της Ελλάδας καθώς και από σχολικές μονάδες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού. Οι συμμετοχές στο διαγωνισμό ήταν ομαδικές. Λάβαμε το σχετικό ενημερωτικό έγγραφο τον Απρίλιο του 2015 και αποφασίσαμε να συμμετέχουμε. Ξέραμε ότι είμαστε ... σπουδαίοι καλλιτέχνες και γι'αυτό τα έργα μας δεν είναι κατανοητά από τον καθένα.  Η πόρτα του σχολείου μας, ανοικτή πάντα σε κάθε εκπαιδευτική πρόσκληση, δεν μπορούσε παρά να ανοίξει διάπλατα και σε αυτή την πρόσκληση.... πρόκληση. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια και η συμμετοχή. Συμμετείχαν λοιπόν 7 μαθητές με τα έργα τους, που έγιναν αφίσα, και όλοι οι υπόλοιποι με την καρδιά και την ενθάρρυνση που τους έδωσαν.

Παραθέτουμε το έργο και το κείμενο που στείλαμε:

eiddimperama

Η αφίσα μας

        Το κείμενό μας:

    « Πολλοί μαθητές βλέπουν το σχολείο σαν το σπίτι που θα ήθελαν να έχουν, καθότι οι συνθήκες διαβίωσής τους δεν είναι οι ιδανικές. Tο σχολείο παρέχει ό,τι δεν μπορεί να προσφέρει το σπίτι: ζεστασιά το χειμώνα, δροσιά το καλοκαίρι, ζεστό μπάνιο, φαγητό, παιχνίδι, καθαρό, υγιές περιβάλλον, φίλους, εμπειρίες?

Λόγια των παιδιών που δείχνουν πώς το ονειρεύονται: Θέλω το σχολείο μου να έχει?

  • ? πολλά κόκκινα λουλούδια? δέντρα με φρούτα, γήπεδο μπάσκετ? γρασίδι να ξεκουραζόμαστε.
  • ?στους τοίχους ζωγραφιές με νεράιδες? πολλά χρώματα, σαν το φόρεμα της πριγκίπισσας της τσάντας μου.
  • ?κούνιες, τσουλήθρες
  • ?κουταβάκια στην αυλή να τα χαϊδεύω.
  • ? μεγάλη αυλή, σαν του άλλου σχολείου, για να παίζουμε μπάλα, βόλεϋ, μπάσκετ, ?.
  • μεγάλες τάξεις με τζάκι και τηλεόραση ?.
  • ασανσέρ για τα παιδιά που δεν μπορούν να ανέβουν πάνω.
  • σπιτάκια μικρά γύρω-γύρω που να μένουν οι δάσκαλοι με τα παιδιά

Στις 21 Οκτωβρίου 2015 μας ζητήθηκε από την κα Ειρήνη Μπαϊρακτάρη να επιβεβαιώσουμε τα ονόματα των μαθητών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Στις 30 Οκτωβρίου λάβαμε από την κα Αθανασίου Δανάη, μέλος της οργανωτικής επιτροπής, επιστολή μου μας ενημέρωνε ότι το έργο των μαθητών μας επελέγη για διάκριση μεταξύ τωv έργωv που υπoβλήθηκαv από σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η τελική αξιολόγηση των έργων έγινε από ειδική διεπιστημονική επιτροπή που είχε οριστεί από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου. (Στο Πρόγραμμα του Συνεδρίου υπάρχουν το έργο και το κείμενο που στείλαμε στη σελίδα 87, καθώς και τα ονόματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών που συμμετείχαν.)

 DSC01442.JPG DSC01441a.jpg

Όταν το ανακοινώσαμε στους μαθητές μας, τα μάτια τους έλαμψαν από χαρά και άρχισαν τις ερωτήσεις ... "πώς θα γίνει, τι θα μας δώσουν, γιατί μας έδωσαν βραβείο;"

Έχοντας το έργο στα χέρια μας, αξιοποιήσαμε την ευκαιρία για να ανατρέξουμε στο παρελθόν, να χρησιμοποιήσουμε τα ρήματα στο σωστό χρόνο και να θυμηθούμε πώς εργαστήκαμε. Στο Ειδικό Σχολείο Περάματος τα πάντα είναι ευκαιρία για μάθηση.

Ζητήσαμε από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να βάλει σε πλαίσιο το έργο των μαθητών, για να διακοσμήσουμε το χώρο του σχολείου μας.

 
paidia pinakas1 Φωτογραφία του Ειδικό Δημοτικό Περάματος.
 

 Σύμφωνα με το πρόγραμμα του Συνεδρίου, η τελετή βράβευσης είχε οριστεί για το Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015, ώρα 18:30 - 19:00, στο μεγάλο αμφιθέατρο (AULA) της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Αποφασίσαμε, στη τελετή βράβευσης, να εκπροσωπηθεί το σχολείο από 2 μαθητές, τον Β.Τ. και τον Ι.Α. συνοδευόμενους από τους γονείς τους και την εκπαιδευτικό της Ανώτερης Βαθμίδας, κα Μπουρού Αργυρώ

Η εμπειρία που είχαν ήταν μοναδική. Μπήκαν στο επιβλητικό αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής και μετά τη βράβευση είχαν την ευκαιρία να ακούσουν συναυλία από φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (μελοποιημένο Αρχίλοχο και πρόγραμμα με μουσική Jazz). 

DSC01427a

DSC01426a.jpg

DSC01430a

DSC01431a.jpg

DSC01437a.jpg

Στην τελετή βράβευσης, μας τίμησε με την παρουσία του και ο κος Δημήτρης Κασίδης, νυν υποψήφιος διδάκτωρ, ο οποίος έκανε την πρακτική του πέρυσι στο σχολείο μας, ως μεταπτυχιακός φοιτητής, και βοήθησε πολύ στην οργάνωση των έργων για τη δημιουργία της αφίσας. Τον ευχαριστούμε πολύ.

 Ευχαριστούμε από καρδιάς, για την χαρά που μας έδωσαν, τα μέλη της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου και ιδιαιτέρως τα μέλη της ειδικής διεπιστημονικής επιτροπής που είχαν οριστεί για την τελική αξιολόγηση των έργων. Στο πρόγραμμα του συνεδρίου (σελ.79) αναφέρεται χαρακτηριστικά: 

"Δεν ψάξαμε τόσο τον "καλλιτέχνη" όσο τον αυριανό πολίτη -αναζητήσαμε το παιδί του σήμερα, ονειρευόμενοι τον ευτυχισμένο ενήλικα του αύριο". 

Και αυτό μας τιμά ακόμα περισσότερο γιατί πρωταρχικό στόχο έχουμε τα ευτυχισμένα παιδιά, τα παιδιά που ως αυριανοί ενήλικες θα αγαπούν το συνάνθρωπο και θα είναι πρόσφοροι στο κοινωνικό σύνολο. Θα βρίσκουν την ευτυχία στα λίγα και ουσιώδη...

DSC01439.JPG

Η τιμητική πλακέτα που δόθηκε στο σχολείο μας

Εμείς την άνοιξη δεν την περιμένουμε, την φτιάχνουμε καθημερινά με την καρδιά μας.

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για τη δημιουργικότητά τους και  την αυθόρμητη έκφρασή τους.

Τους ευχαριστούμε για τις χαρές που μας δίνουν και για τις δυσκολίες που μας δημιουργούν.  

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

Η μέρα είναι ηλιόλουστη και εμείς έχουμε κλείσει επίσκεψη για το Ίδρυμα Ευγενίδου

Το ταξίδι μας ξεκινάει γνωρίζοντας το χώρο. Η αισθητική του τραβάει την προσοχή των μαθητών που δεν αφήνουν τίποτα ασχολίαστο. 

DSC01306a  

Κατόπιν επιθυμίας τους, επισκεπτόμαστε τον κήπο με το γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου. Παρατηρούμε ότι στα δέντρα κρέμονταν στίχοι από την Τρελή Ροδιά του Ελύτη.

Η περιπλάνησή μας συνεχίζεται στη μόνιμη έκθεση φωτογραφίας "Νεφελώματα" και στην περιοδική Έκθεση "Με μια Ανάσα Η Ελλάδα κάτω από τη θάλασσα". Η τελευταία αυτή έκθεση μας εντυπωσιάζει όλους, μικρούς και μεγάλους. Πρόκειται για φωτογράφηση χωρίς τη χρήση αναπνευστικών συσκευών. Οι φωτογραφίες είναι αυθεντικές στιγμές και πραγματικές εικόνες από τα μοναδικά τοπία και σκηνικά του βυθού, όπως βιώνονται στο πλαίσιο της ελεύθερης κατάδυσης. Το ελληνικό υποβρύχιο τοπίο μαγνητίζει και μαγεύει τους μαθητές. Οι κόρες των ματιών τους διαστέλλονται, εντυπωσιασμένοι από τις εικόνες που εκτυλίσσονται μπροστά τους. Τους αποκαλύπτεται ένας άλλος κόσμος, αυτός του αρχιπελάγους του Αιγαίου. Είναι δε τόση η ζωντάνια των φωτογραφιών που νιώθουμε για λίγα λεπτά δύτες στο βυθό του Αιγαίου.

Πρέπει να εγκαταλείψουμε το βυθό της θάλασσας. Διαφορετικά θα χάσουμε την ψηφιακή παράσταση που ξεκινά στις 11:30. Πριν μπούμε στο χώρο του Πλανητάριου, παρατηρούμε από το τζάμι τα μηχανήματα που υπάρχουν σε αυτό. Το Θαύμα της τεχνολογία τους εκπλήσσει. Εδώ παρακολουθούμε δύο ψηφιακές παραστάσεις, 40΄περίπου η καθεμιά. 

Η πρώτη παράσταση είναι "Ο Μαγεμένος ύφαλος". Ένα από τα κρυμμένα μυστικά που υπάρχει στα βάθη των ωκεανών είναι ο Μαγεμένος Ύφαλος Kaluoka `Ηina, που επιτρέπει στους πολύχρωμους κατοίκους του να ζουν ευτυχισμένοι, μακριά από τους ανθρώπους! Ώσπου μία μέρα, ξαφνικά, το ηφαίστειο εκρήγνυται, ο Μαγεμένος Ύφαλος χάνει τις ιδιότητες του και τα ψάρια μένουν απροστάτευτα στο έλεος... των ανθρώπων! Επαφίεται πια η σωτηρία τους στην δράση και τόλμη δύο ψαριών, του Άρη Πριόνη και του Λάκη Λιθρίνη. Μοναδική τους καθοδήγηση, ο πανάρχαιος θρύλος που τους αποκαλύπτει η σοφή γριά χελώνα Κασσάνδρα, και που ζητά να αγγίξουν πρώτα το φεγγάρι. Με τη δύναμη της φιλίας που τους συνδέει, το θάρρος και την επινοητικότητά τους θα καταφέρουν να λύσουν το μαγικό αίνιγμα και να φέρουν και πάλι την ειρήνη στον ύφαλο τους.  Η λύση του αινίγματος βρίσκεται στη μουσική και στη συνεργασία όλων των ψαριών για την δημιουργία της. 

DSC01346a

DSC01347a

Η δεύτερη παράσταση είναι "Ο Ζωντανός Πλανήτης". Αυτή τη φορά το ταξίδι μας συνεχίζεται στο σύμπαν, είναι πλανητικό.  Μέσα σε 40 λεπτά ζούμε τη ζωή εκατομμυρίων ετών του πλανήτη μας και άλλων πλανητών του ηλιακού μας συστήματος. Βλέπουμε το βομβαρδισμός του πλανήτη μας από αστεροειδείς και κομήτες, ηφαιστειακές εκρήξεις σε άλλους κόσμους του ηλιακού μας συστήματος, πώς προκαλούνται οι σεισμοί και οι ηφαιστειακές εκρήξεις, ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν και επηρεάζουν το γήινο κλίμα και πώς σχετίζονται με το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου, για ποιους λόγους η Γη μας εξελίχθηκε τόσο διαφορετικά σε σχέση με τους γειτονικούς της πλανήτες Αφροδίτη και Άρη.... Εντυπωσιακό!!! Πόσο όμορφος είναι ο πλανήτης μας !!! Αξίζει να κάνουμε κάτι ο καθένας για να τον διατηρήσουμε ζωντανό.

DSC01375a 

 Ευχαριστούμε το Ίδρυμα Ευγενίδου για την ευκαιρία που μας έδωσε να γνωρίσουμε τόσα πράγματα και να περάσουμε ένα όμορφο, δημιουργικό πρωινό.

Η επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα τελείωσε. Το ταξίδι μας όμως στη γνώση συνεχίζεται και είναι ένα ταξίδι που δεν έχει τέλος.

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

DSC01304a

 Οι μαθητές της Μέση βαθμίδα δούλεψαν σήμερα με το γράμμα Ο και βρήκαν λεξούλες που αρχίζουν από Ο. Με Ο ξεκινούν και οι ομπρέλες, που λόγω του Φθινοπώρου είναι πολύ επίκαιρες. Σκέφτηκαν λοιπόν να φτιάξουν ομπρέλες, κάτι που λίγο-πολύ όλοι μας κατασκευάζουμε αυτή την εποχή.

Οι δικές τους όμως ομπρέλες είχαν μια μοναδικότητα, μια πρωτοτυπία. Φτιάχτηκαν από ανακυκλώσιμα υλικά, από υλικά που κάποιοι άλλοι θα πέταγαν στα σκουπίδια. Φτιάχτηκαν από πιάτα και καλαμάκια που είχαμε χρησιμοποιήσει την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015, για να γιορτάσουμε τα γενέθλια της Χριστίνας και της Άννας. Ήταν χάρτινα πιάτα. Παρόλα αυτά τα καθαρίσαμε με βρεγμένο χαρτί και τα βάλαμε να στεγνώσουν. Τα καλαμάκια απλά τα ξεβγάλαμε.

Την Τρίτη ήταν όλα στεγνά. Γύρισαν τα πιάτα από την  πλευρά που ήταν λευκά, τα έκοψαν με ειδικό οδοντωτό ψαλίδι σε σχήμα μισοφέγγαρου και τα χρωμάτισαν με κερομπογιά. Κοιτάξτε τα χεράκια τους τι όμορφα που ζωγραφίζουν!!! Αν βλέπατε και τα πρόσωπά τους, θα διαπιστώνατε ότι μάτια και σκέψη ήταν  συγκεντρωμένα στο έργο τους.... Γι' αυτά ήταν κάτι πολύ σοβαρό και σπουδαίο. Το έργο τους θα στόλιζε την τάξη.

ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ

 

Έπειτα με συρραπτικό η κα Αγγελική, έβαλε ένα καλαμάκι σε κάθε ομπρέλα.

Ομπρέλες όμως χωρίς σύννεφα γίνονται; Από κομμάτια χαρτί που είχαν περισσέψει από άλλες κατασκευές, έφτιαξαν και τα σύννεφα και τις σταγόνες της βροχής.

 

Το φθινόπωρο είχε μπει για τα καλά στην τάξη τους. 

 Πόσες δεξιότητες χρειάστηκε να επιστρατεύσουν και να αναπτύξουν οι μαθητές για να υλοποιήσουν μια τόση απλή κατασκευή!!! Να είστε βέβαιοι ότι... το απόλαυσαν ενώ ταυτόχρονα κατάλαβαν ότι δεν πετάμε τίποτα αλλά αξιοποιούμε το καθετί κατάλληλα.

Στα πλαίσια προγράμματος υγιεινής διατροφής, τρεφόμαστε καθημερινά υγιεινά, καταναλώνοντας στο δεκατιανό μας μεταξύ άλλων και ένα εποχιακό φρούτο. Τα φρούτα δεν τρώγονται μόνο αλλά γίνονται αφορμή και για περαιτέρω μάθηση

Οι μαθητές της Μέσης βαθμίδας έφτιαξαν τα φρούτα του φθινοπώρου και τα έβαλαν σε ένα καλάθι.

DSC01303a

 Οι μαθητές της Ανώτερης βαθμίδας, 1 με 2 φορές την εβδομάδα κομποστοποιούν τα φλούδια από τα φρούτα στον κήπο του σχολείου (Δες http://dim-eid-peram.att.sch.gr/autosch/web/index.php/drastiriotites/ekpaideftika-programmata/perivallontikis-ekpaidefsis/9-katharismos-kipou-kompostopoiisi).

Φθινόπωρο και τα δέντρα με τα πεσμένα φύλλα είναι μια εικόνα συχνή και γι' αυτό οικεία σε μας. Στο πλαίσιο λοιπόν της σωματογνωσίας η δασκάλα της μέσης βαθμίδας εμπνεόμενη από την εικόνα του φθινοπώρου, αποφάσισε να φτιάξει με τους μαθητές της το σώμα ως δέντρο με φύλλα. Πάνω σε χαρτί του μέτρου ξάπλωσε ένας μαθητής και οι υπόλοιποι έφτιαξαν το περίγραμμα του σώματός του. Πρόσθεσαν κλαδιά και τα χρωμάτισαν με ξυλομπογιές. Έπειτα, έβαλαν τις παλάμες τους σε δακτυλομπογιές και τις ακούμπησαν πάνω στο περίγραμμα του δέντρου. Ο κορμός και τα φύλλα του δέντρου ήταν έτοιμα. 

20151030 104254a   20151030 104303a

20151030a

DSC01376a

Και εμείς το διασκεδάσαμε αρκετά, πετυχαίνοντας στόχους του αναλυτικού μας προγράμματος στους τομείς της ψυχοκινητικότητας (λεπτή κινητικότητα, οπτικοκινητικό συντονισμό, αντίληψη, σωματογνωσία, χρώματα), του προφορικού λόγου (επισημαίνοντας κάθε φορά τι κάνουμε, μέρη του δέντρου) και των κοινωνικών δεξιοτήτων (συνεργασία μεταξύ των μαθητών, αντίληψη και εκτέλεση οδηγιών).