Όλοι μας αγαπάμε τη θάλασσα και όσοι ζούμε κοντά της, την αγαπάμε ακόμα περισσότερο. «Θάλασσα λανθασμένη δε γίνεται.» Πηγή έμπνευσης συνθετών, ζωγράφων, λογοτεχνών. «Βγάζει η θάλασσα κρυφή φωνή /—φωνή που μπαίνει / μες στην καρδιά μας και την συγκινεί / και την ευφραίνει.», «Πρόσεχε να προφέρεις καθαρά τη λέξη θάλασσα έτσι που να γυαλίσουν μέσα της όλα τα δελφίνια»
Μόλις λάβαμε την πρόσκληση στο διαγωνισμό της «Παιδικής HELMEPA» με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» για το σχολικό έτος 2021-2022 , δεν το πολυσκεφτήκαμε. Όλο το προσωπικό του σχολείου ήταν σύμφωνο στη συμμετοχή. Σε αυτό βοήθησε η παρουσία στο σχολείο μας της εξαίρετης συναδέλφου Κατερίνας Χριστοπούλου, η οποία από την αρχή του σχολικού έτους έχει γοητεύσει τους μαθητές μας και τους έχει κάνει να αγαπήσουν τη ζωγραφική όσο κανένα άλλο μάθημα. Πέρα από το ό,τι ζωγραφίζοντας, περνάμε καλά, μας ενδιέφερε και ο στόχος του προγράμματος, κυρίως για τους μαθητές της ανώτερης βαθμίδας.
Στόχος του προγράμματος είναι να αποκτήσουμε γνώσεις για τους ωκεανούς και να αναλάβουμε ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και να αναδείξουμε την αλληλεπίδραση μεταξύ του ανθρώπου και της θάλασσας.
Πριν ξεκινήσουμε τη ζωγραφική δραστηριότητα, αναζητήσαμε πηγές έμπνευσης. Βρήκαμε εξαιρετικά βίντεο στο you tube σχετικά με το θαλάσσιο κόσμο των ωκεανών με υπέροχη μουσική υπόκρουση. Μπήκαμε στην ιστοσελίδα https://helmepajunior.wordpress.com/login-rh/ με τον κωδικό που είχαμε λάβει από την Helmepa και πήραμε πλήθος πληροφοριών για τα θαλάσσια οικοσυστήματα και την προστασία του περιβάλλοντος, παίζοντας.
Μετά από όλη αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία, δώσαμε το ρόλο στα πινέλα και στα χρώματα...
Μέσα μου έλεγα: "Αποκλείεται να βγει έργο". Μια ο πίνακας γινόταν κόκκινος, μια μπλε... Κάθε παιδί έβαζε το χρώμα που του άρεσε αλλά το διασκεδάζανε και η κα Κατερίνα βοηθούσε ήρεμα, κάνοντας ελάχιστες υποδείξεις: " Να βάλουμε λίγο περισσότερο μπλε εδώ; Τι λες Γιώργο;" "Πράσινο δε θα βάλεις καθολου;"
Και οι μαθητές μεταμορφώνονταν σε αγγέλους. Δεν έβλεπα πουθενά εκείνα τα ζωηρά ατίθασα παιδιά της σχολικής τάξης ή της αυλής. Η τέχνη εξημερώνει, βοηθάει τον άνθρωπο να βγάλει τον καλύτερό του εαυτό. Στην ειδική αγωγή ακόμα περισσότερο, βοηθάει τα παιδιά να μιλήσουν με το δικό τους τρόπο. Όσα δε λέει το στόμα, τα λέει το χρώμα. Αξιοποίησε το taping των μαθητών της κατώτερης βαθμίδας και τον τρόπο που έπιαναν τον πινέλο για να βελτιωθεί η λεπτή κινητικότητα των μαθητών και τα παιδιά δεν αντιδρούσαν γιατί τους άρεσε αυτό που έκαναν.
Δε μας ενδιαφέρει το βραβείο, ούτε η θέση που θα λάβουμε στο διαγωνισμό. Σημασία έχει η συμμετοχή και αυτό οι μαθητές μας το έχουν αντιληφθεί απο τη δουλειά που έχουμε κάνει όλα αυτά τα χρόνια. Αξία έχει ο αγώνας!
Μπράβο στους μαθητές και στις εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα! Καθένας βοήθησε από τη θέση που είναι για να βγει αυτό το αποτέλεσμα.
Καλή μας επιτυχία!