Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016
Το ταξίδι μας προς τους πόλους ξεκίνησε μέσα Γενάρη. Μας πήρε χρόνο αρκετό να .... πάμε από τον ένα πόλο στον άλλο. Αλλά το απολαύσαμε και περάσαμε υπέροχα. Μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Εσείς ξέρατε ότι οι πιγκουίνοι ζουν μόνο στην ανταρκτική; ενώ οι πολικές αρκούδες μόνο στην αρκτική; ότι υπάρχουν διαφορές πολύ σημαντικές ανάμεσα στους δύο πόλους; Μάθαμε για την τρύπα του όζοντος και τι πρέπει να κάνουμε για την προστασία του πλανήτη.
Στην υλοποίηση του έργου συμμετείχαν μαθητές της ανώτερης και κατώτερης βαθμίδας. Άλλοι μαθητές χρειάζονταν περισσότερη και άλλοι λιγότερη βοήθεια. Όλοι οι μαθητές λάμβαναν βοήθεια όταν τη ζητούσαν.
Στο 1ο στάδιο αναζήτησαν στο διαδίκτυο εικόνες πολικών ζώων και συζήτησαν πού τα συναντάμε (στο βόρειο ή στο νότιο πόλο; στην αρκτική ή στην ανταρκτική)
Στο 2ο στάδιο επέλεξαν από "τα σκουπίδια" της τάξης τα απαραίτητα υλικά.
Τα υλικά αυτά ήταν:
- Διάφορες συσκευασίες από φελιζόλ, (από Πολυστερίνη και styrofoam που είχαν χρησιμοποιηθεί για συσκευασία δώρων και ηλεκτρικών συσκευών μέχρι λεπτό φελιζόλ από συσκευασία φαγητού και τριμμένο φελιζόλ).
- μπωλάκι από γλυκό βάφτισης (είναι το ιγκλού της αρκτικής)
- χάρτινο στέλεχος από ρολό τουαλέτας
- οδοντογλυφίδες,
- κόλλα ρευστή και στικ,
- φωτοτυπίες με πολικά ζώα σε χαρτί Α4
- βαμβάκι,
- χαρτόνι συσκευασίας.
Στο 3ο στάδιο τα παιδιά σημείωσαν πάνω σε βάση φελιζόλ που θα μπει το κάθετί.
Στο 4ο στάδιο έβαψαν, έκοψαν και γενικά ετοίμασαν ό,τι θα τοποθετούσαν στους πόλους και
Στο 5ο και τελικό στάδιο τα τοποθέτησαν στις θέσεις τους και έγραψαν σε χαρτόνι (από συσκευασία) τις λέξεις ΑΡΚΤΙΚΗ και ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ.
Οι διδακτικοί στόχοι αφορούσαν όλους τους τομείς του ΠΑΠΕΑ. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος και στην αρμονική συνεργασία μεταξύ τους.
Στην επίτευξη των στόχων σημαντική ήταν η ανάδειξη της συνεισφοράς του κάθε μαθητή από την εκπαιδευτικό καθώς και η λεκτική ενίσχυση και ενθάρρυνση του μαθητή.
Οι θεματικές που αναπτύχθηκαν ήταν (εννοείται ότι όλα ειπώθηκαν με πολύ απλά λόγια και πάντα με τη συνοδεία κατάλληλου εποπτιού υλικού) :
- Η πανίδα στους πόλους, (πώς ζουν και πώς τρέφονται τα πολικά ζώα)
- Η χλωρίδα στους πόλους
- Η ανθρώπινη παρουσία στους πόλους (οι άνθρωποι πώς ζουν, πού κατοικούν, με τι τρέφονται, ποιοι άνθρωποι μένουν στην ανταρκτική)
- Οι δαφορές ανάμεσα στην Αρκτική και την Ανταρκτική.