Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016
Στα πλαίσια των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:
- «Παίζοντας με τον τροχό των ζώων» και
- «Μαθαίνω, τραγουδώ, ζωγραφίζω, αγαπώ και φροντίζω τα ζώα»
η ανώτερη βαθμίδα μελετάει τους μύθους του Αισώπου.
Για κάθε μύθο, σε 1η φάση ακολουθείται η ίδια διαδικασία. Η δασκάλα διαβάζει το μύθο, το συζητάει με τους μαθητές, εντοπίζουν τα ζώα που συμμετέχουν και προσπαθούν να βρουν το δίδαγμα που κρύβεται πίσω από το μύθο. Μετά προσπαθούν οι μαθητές να αφηγηθούν το μύθο, όπως μπορεί ο καθένας.
Στην επόμενη φάση ακολουθείται για κάθε μύθο μια διαφορετική εκπαιδευτική πορεία, και αφορά τη σύνδεση του μύθου με την τέχνη, την εικαστική δηλαδή έκφραση των μαθητών.
Το μήνα Νοέμβριο του 2015, είχαν ξεκινήσει το παραμύθι "Η Αλεπού και ο Σκύλος".
Λόγω της ετοιμασίας των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων, πριν τα Χριστούγεννα είχε ολοκληρωθεί μόνο η πρώτη φάση. Με την επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων, αποφάσισαν να μας παρουσιάσουν το συγκεκριμένο μύθο του Αισώπου σε κουκλοθέατρο.
- Επανέλαβαν λοιπόν το μύθο για να το θυμηθούν,
- εντόπισαν τα ζώα και τα ζωγράφισαν,
- κόλλησαν πίσω από κάθε φιγούρα ζώου ένα καλαμάκι...οι φιγούρες για το κουκλοθέατρο ήταν έτοιμες.
- Χρησιμοποιήθηκαν βέβαια και φιγούρες του κουκλοθεάτρου που υπήρχε στο σχολείο. Έτσι ένας λύκος μεταμορφώθηκε για τις ανάγκες του έργου σε σκύλο.
- Με τη βοήθεια της δασκάλας τους, έγραψαν ένα διάλογο για να "ζωντανέψουν" τα ζώα και να μπουν στο ρόλο του κάθε ζώου, με εκπαιδευτικό στόχο τη βελτίωση της προφορικής έκφρασης και την καλύτερη κατανόηση του κειμένου αλλά και την καλλιέργεια της συναισθηματικής έκφρασης και της ενσυναίσθησης.
Όταν όλα ήταν έτοιμα και οι μαθητές ήταν σίγουροι ότι ήξεραν τα λόγια τους, αποφάσισαν να παρουσιάσουν το κουκλοθέατρο και στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.
Η χαρά και η περηφάνεια για το έργο τους καθρεφτιζόταν στα γελαστά τους πρόσωπα. Έδειχναν πραγματικά να το απολαμβάνουν.