Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2015
Στα πλαίσια των δύο προγραμμάτων που υλοποιούμε για τα ζώα, συνεργαστήκαμε με το 9ο Νηπιαγωγείο Περάματος. Αντικείμενο μελέτης μας: τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
1η Φάση:
Με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα είδαμε εικόνες και μια παρουσίαση (power point) για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, σε χειμέριο ύπνο και σε... θερινή νάρκη. Διακρίναμε διαφορετικές στάσεις των ζώων που βρίσκονται σε χειμερία νάρκη και παρατηρήσαμε τις φωλιές που διαλέγουν ή φτιάχνουν για να κοιμηθούν. Συνοπτικά εστιάσαμε στα εξής σημεία:
- Ποια ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη?;
- Γιατί πέφτουν σε χειμερία νάρκη?.;
- Πώς προετοιμάζονται πριν από αυτή τη λειτυργία?;
- Πώς κοιμούνται μερικά από αυτά (στάσεις που έχουν στη διάρκεια του ύπνου);
- Φωλιές που κατασκευάζουν ή επιλέγουν;
Αξιολογήσαμε την κατανόηση των όσων ακούσαμε και είδαμε:
- μέσω ερωτήσειων (επιλογής σωστού -λάθους, ΝΑΙ-ΟΧΙ),
- κυκλώνοντας στο διαδραστικό, μέσα από ένα πλήθος ζώων, εκείνα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη
2η Φάση:
Ίσως η πιο ευχάριστη στιγμή για τα παιδιά ήταν η φάση αυτή. Στο χώρο του γυμναστηρίου, χωρίστηκαν σε 5 ομάδες. Σε κάθε ομάδα συμμετείχαν παιδιά και από τα δύο σχολεία (Ειδικού Δημοτικού και 9ου Νηπιαγωγείου). Κάθε ομάδα είχε το όνομα ενός ζώου. Οι ομάδες ήταν: αρκούδες, φίδια, ελάφια, σκαντζόχοιροι, πρόβατα.
Ένας μαθητής του σχολείου μας, ο Ι.Α., με τη βοήθεια δασκάλας, φώναζε το όνομα μιας ομάδας. Αν η ομάδα αντιπροσώπευε ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, έπρεπε τα παιδιά να κάνουν πως κοιμούνται, σε όποια στάση διάλεγε το καθένα και όλοι οι άλλοι να κάνουμε ησυχία για να μη ξυπνήσουν.
Αν η ομάδα αντιπροσώπευε ζώα που δεν έπεφταν σε χειμερία νάρκη, έκαναν κινήσεις γύρω από ένα στεφάνι, με συνοδεία μουσικής.
Επειδή δεν ήμασταν και πολύ ήσυχοι, μετά από λίγη ώρα (όταν βαρέθηκαν, όπως είναι φυσικό, να κάνουν τους κοιμισμένους)... τα ζώα που κοιμόντουσαν ξύπνησουν από το θόρυβο που κάναμε, κινήθηκαν με ζωηρές κινήσεις και ...πεινασμένα, αναζητούσαν τροφή.
Τα φίδια μάλιστα, με τη μουσική του..φακίρη, ξυπνώντας, αντί να αναζητούν τροφή, άρχισαν να χορεύουν. Είχαμε ....εκτονωθεί. Σαν καλοί οικοδεσπότες, κεράσαμε τους φίλους μας, που μας έδωσαν τόση χαρά με την παρέα τους και προχωρήσαμε στην 3η φάση του εκπαιδευτικού μας ταξιδιού.
3η Φάση:
Ταξίδι στον κόσμο της τέχνης και της δημιουγικότητας. Εικαστικά λοιπόν...
1ο έργο: Χρωματίσαμε 10 ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Χρησιμοποιήσαμε ένα χάρτινο κουτί συσκευασίας ζυμαρικών που προοριζόταν για ανακύκλωση.
Μαζέψαμε από την αυλή ξερά φυλλά, όπως κάνουν πολλά ζώα πριν πέσουν σε χειμερία νάρκη. Τα στρώσαμε στο κουτί και βάλαμε μέσα τα ζώα που είχαμε χρωματίσει και μερικά ζώα που υπήρχαν στην τάξη από παιχνίδια και που ανήκαν στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Κολλήσαμε γύρω από το κουτί μερικά από τα ζώα που είχαμε χρωματίσει και ονομάσαμε το έργο ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ.
2ο έργο: Φτιάξαμε σκαντζοχοιράκια και αρκούδες από χρησιμοποιημένα χάρτινα πιάτα και κομμάτια φύλλα γλασέ για αυτιά, μύτη, μάτια και ποδαράκια.
Ήταν μια κουραστική αλλά ευχάριστη μέρα... που πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε.