Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015
Φτιάξαμε μαρμελάδα ροδάκινου και μαζέψαμε όλα τα φλούδια και τα κουκούτσια σε ένα μπωλ. Οι μαθητές μας γνωρίζουν από προηγούμενες χρονιές τη διαδικασία που ακολουθούμε. Τι κάνουμε με τα υπολείμματα των φρούτων;
Σκάβουμε σε μια γωνιά του κήπου που δεν έχει φυτά ή λουλούδια και τα ρίχνουμε μέσα. Επειδή ο κήπος ήθελε ξεχορτάριασμα, γιατί τα ζιζάνια είχαν μεγαλώσει, βρήκαμε την ευκαιρία να βγάλουμε μερικά χόρτα που εμπόδιζαν τα λουλούδια μας να αναπτυχθούν και να τα ρίξουμε μαζί με τα υπολείμματα των φρούτων, στο λάκκο που είχαμε σκάψει. Ρίχνουμε εναλλάξ φλούδια και χόρτα. Σκεπάζουμε το λάκκο με το χώμα που είχαμε βγάλει. Πολύ πρόχειρη δουλειά αλλά έχουμε διαπιστώσει ότι σε όποιο σημείο του κήπου το έχουμε κάνει και μετά από μερικούς μήνες έχουμε φυτέψει κάτι, πιάνει αμέσως και μεγαλώνει πιο γρήγορα. Τυχαίο; Στην πραγματικότητα εμπλουτίζουμε το χώμα με συστατικά που βοηθούν τα φυτά μας να μεγαλώσουν. Μαζί με τα φυτά μεγαλώνουν βέβαια και τα ζιζάνια, τα οποία προσπαθούμε να διακρίνουμε και να τα αφαιρούμε τακτικά, πριν ριζώσουν και με το σκαλίδι δε βγαίνουν. Η ενασχόληση με τον κήπο και οι δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτόν, εντάσσονται στο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα: "Στου Σχολείου την αυλή, έχω βρει έναν κήπο..."