Το Θέατρο του Νέου Κόσμου, στο πλαίσιο της δράσης του «Θέατρο Αλληλεγγύης για παιδιά», με κινητή μονάδα θεάτρου ήρθε στο σχολείο μας και έπαιξε την παράσταση "Πινόκιο", βασισμένη στο ομώνυμο παραμύθι του Κάρλο Κολόντι, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη.
Το παραμύθι είναι λίγο-πολύ σε όλους γνωστό… Ο Τζεπέτο, ένας ξυλογλύπτης που ζει μόνος, αποφασίζει να δημιουργήσει μία μαριονέτα για να τον συντροφεύει στα γεράματα και την ονομάζει Πινόκιο. Με την παρέμβαση της Γαλάζιας Νεράιδας, το ξύλο ζωντανεύει και άρχισε να γελάει και να μιλάει. Κάποιο πρωί ζητά από τον πατέρα του να πάει σχολείο. Ο Τζεπέτο πουλάει το πανωφόρι του (ήταν τόσο φτωχός) για να του αγοράσει αλφαβητάρι. Ένας γρύλλος, που μιλά, συμβουλεύει συχνά τον Πινάκιο, αλλά αυτός αγνοεί τις συμβουλές και κάνει του κεφαλιού του. Το παραμύθι συνεχίζεται με τις περιπέτειες του Πινόκιο και τη μύτη του να μεγαλώνει όποτε λέει ψέματα….Τελικά η Γαλάζια Νεράιδα, μετατρέπει τον Πινόκιο σε πραγματικό αγόρι και αυτό ζει ευτυχισμένο με τον πατέρα του.
Για τους μαθητές μας, η παράσταση ήταν μια ανάσα διασκέδασης, χαλάρωσης, ξενοιασιάς αλλά και … διδασκαλίας ήθους με τις αξίες που πρεσβεύει, την ειλικρίνεια, την αγάπη, την ανιδιοτέλεια, το θάρρος, την όρεξη για ζωή και περιπέτεια. Η συγκεκριμένη δράση βοηθάει τα παιδιά να εμπνευστούν και να βρουν νέους δρόμους έκφρασης, να ανοίξουν την ψυχή τους και να γίνουν πιο δεκτικά στην τέχνη και στην επικοινωνία. Προσεγγίζουν επίσης τη μουσική άμεσα, μέσα από φυσικές οδούς.
Και οι τρεις ηθοποιοί της παράστασης: Παύλος Παυλίδης, Ηλέκτρα Σαρρή και Θάλεια Σταματέλου, είναι εξαιρετικοί και πολύ ταλαντούχοι. Τα παιδιά ζωγράφισαν για να τους ευχαριστήσουν.
Η θεατρική παράσταση "Πινόκιο" είναι ενταγμένη στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος "Τα βιβλία ζωντανεύουν" που έχει αναλάβει το σχολείο μας. Το πρώτο διδακτικό δίωρο κάποιοι μαθητές επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Περάματος και δανείστηκαν το βιβλίο "ΠΙΝΑΚΙΟ". Το διάβασαν με την κα Στέλλα, τη δασκάλα της Μέσης Βαθμίδας και προετοιμασμένοι παρακολούθησαν την παράσταση με πολλή προσοχή.
Το 3ο διδακτικό δίωρο, το είδαν σε βίντεο στο διαδραστικό πίνακα του σχολείου και συζήτησαν τις διαφορές που εντόπισαν ανάμεσα στο βιβλίο, τη θεατρική παράσταση και το βίντεο.