Στην αρχή του σχολικού έτους, στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων, αποφασίσαμε να δουλέψουμε διαθεματικά το θέμα "Οι τέσσερις εποχές στην τέχνη. Για κάθε εποχή δουλεύουμε το σχετικό λεξιλόγιο, αγροτικές δραστηριότητες, γνωστούς πίνακες ζωγραφικής, μουσικά κομμάτια, παιδικά ποιήματα και τραγούδια που σχετίζονται με την εποχή.
Ξεκινώνταςμε από το φθινόπωρο, παρατηρήσαμε τον κήπο του σχολείου μας και εντοπίσαμε που κρύβεται το φθινόπωρο. Είδαμε στο διαδραστικό πίνακα δέκα πίνακες ζωγραφικής διαφορετικής τεχνοτροπίας, ελλήνων και ξένων ζωγράφων. Παρατηρήσαμε τα χρώματα που κυριαρχούσαν στους πίνακες, το φύσημα του ανέμου, τα σύννεφα, τα χρώματα του ουρανού, τις ασχολίες των προσώπων (τρύγος, όργωμα, σπορά, ελαιομάζεμα)...Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποιους από τους πίνακες:
Βρήκαμε στο διαδίκτυο βίντεο που αναφέρονται στο φθινόπωρο. Στη συνέχεια ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το δικό τους φθινόπωρο, ακούγοντας τη μουσική του Σταμάτη Σπανουδάκη "Φθινόπωρο" .
Με αφορμή τη μουσική, γίναμε οργανοπαίχτες και κάναμε τα βιολιά της ορχήστρας. Ακούγοντας την ίδια μουσική, κάναμε με το σώμα μας δραστηριότητες που θυμίζουν φθινόπωρο (μουσικοκινητική αναπαράσταση: όργωμα, σπορά, τρύγο...).
Την παραπάνω διαδικασία ακολουθήσαμε και με την εποχή του Χειμώνα. Παραθέτουμε ενδεικτικά κάποιους πίνακες:
Tους παρατηρήσαμε και τους συζητήσαμε. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας δημιουργούν. Ακούγοντας το Χειμώνα του Vivaldi και το "Here we go again...Winter" του Σταμάτη Σπανουδάκη, ζωγραφίσαμε το δικό μας χειμώνα.