Καθαρά Δευτέρα? και οι χαρταετοί της μνήμης κατακλύζουν καρδιά και νου.
Ο χαρταετός σύμβολο της παιδικής αθωότητας, της χαράς, της ελευθερίας.
Καθαρά Δευτέρα σημαίνει αρχή Σαρακοστής, Κούλουμα, χαλβάς, λαγάνα? μα για τα παιδιά Καθαρά Δευτέρα σημαίνει «αμόλα καλούμπα?» και το παιδικό βλέμμα χάνεται? στο πέλαγος του ουρανού. Ποιος δε ζήλεψε το πέταγμά του στα ύψη, το χορό του με τον άνεμο, με τις αχτίδες του ήλιου ακόμα και με τα γκρίζα σύννεφα;
Ο περυσινός χαρταετός του σχολείου μας ήταν αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς, όλων των μαθητών και του προσωπικού του σχολείου μας.
Φέτος δουλέψαμε κατά ομάδες και ενώσαμε τους χαρταετούς μας:
Η ομάδα της μέσης βαθμίδας, μας ξεπέρασε όλους σε πρωτοτυπία.
- Πήραν ένα κομμάτι χαρτόνι και το έκοψαν σε σχήμα κανονικού εξαγώνου,
- κόλλησαν σε κάθε πλευρά του ένα γλωσσοπίεστρο διαφορετικού χρώματος,
- έκοψαν χαρτί γκοφρέ σε λωρίδες για τις ουρές
- έκοψαν χαρτί γκοφρέ σε κομμάτια μικρά και τα έκαναν μπαλίτσες, όσο καλύτερα μπορούσε ο καθένας ανάλογα με τις δυνατότητές του.
- Τοποθετούσαν την κάθε μπαλίτσα που έφτιαχναν, στις μπαλίτσες ίδιου χρώματος,
- Κόλλησαν, με ρευστή κόλλα, μπάλες ίδιου χρώματος σε κάθε τρίγωνο του εξαγώνου,
- Κόλλησαν ουρές σε τρεις εναλλάξ (μη διαδοχικές) γωνίες του εξαγώνου και ο χαρταετός τους ήταν έτοιμος, όχι όμως? για να πετάξει αλλά για αν διακοσμήσει την τάξη τους.
Όλα τα παραπάνω με τη συνεχή βοήθεια, ενίσχυση και επιβράβευση της εκπαιδευτικού.
Τι πετύχαμε με ένα τόσο δα χαρταετό; Πετύχαμε τους ακόλουθους στόχους του αναλυτικού μας προγράμματος με πολύ ευχάριστο τρόπο:
- Επιθυμία συμμετοχής σε σχολική δραστηριότητα,
- Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας,
- Ανάπτυξη οπτικοκινητικού συντονισμού (ματιού-χεριού),
- Ονομασία των χρωμάτων,
- Ανάπτυξη της ικανότητας ταξινόμησης με βάση το χρώμα,
- Δημιουργία θετικού αυτοσυναισθήματος και ανάπτυξη αυτοεκτίμησης,
- Ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας με τους συμμαθητές μας (παίρνω και δίνω βοήθεια),
- Κοινωνικές δεξιότητες (περιμένω τη σειρά μου για να κολλήσω, αναγνωρίζω την αξία και την προσφορά του συμμαθητή μου στην ολοκλήρωση του έργου).
«Όποιος δεν έπαιξε ποτέ του με χαρταετό, δεν κοίταξε όσο χρειάζεται ψηλά. Όποιος δεν ένιωσε την αντίσταση του μεγάλου σπάγκου, δεν εκατάλαβε τη δύναμη του αέρα. Κι όποιος δεν εφώναξε με την ευθύνη και την πρωτοβουλία του παιδιού που βλέπει να κινδυνεύει στο ψηλό μετεώρισμά του ο αετός, δεν ένιωσε τη χαρά του να τα βγάζεις πέρα μόνος σου με τη Φύση».
Δημήτριος Σ. Λουκάτος
Ακολουθώντας τα ίχνη της τέχνη, αφήνοντας την καρδιά σου στα χέρια της, έχεις υψωθεί χωρίς να το καταλάβεις πολλά χιλιόμετρα πάνω από τη γη, ένας χαρταετός ανάμεσα σε πλανήτες κι αστέρια.