O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες προγραμματίσαμε μια διαδικτυακή επιμόρφωση 5 ωρών με θέμα «Η αξιοποίηση ιστοριών - παραμυθιών στην ανάπτυξη της έκφρασης των μαθητών (αφηγηματικής και εικαστικής) και στη διαμόρφωση στάσεων και αξιών». Πρακτική εφαρμογή της διαδικτυακής επιμόρφωσης, ήταν ένα πρόγραμμα διαδικτυακής συνεργασίας με το 9ο Νηπιαγωγείου Περάματος. Διαλέξαμε να δουλέψουμε με άξονα δύο βιβλία, «Το Κουτσό Αρκουδάκι» του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Ν. Ροδόπης και το βιβλίο του Γιώργου Σακελλαρίδη «Μήλα γύρω-γύρω, στη μέση πορτοκάλι».

Διαβάσαμε ολόκληρο το πρώτο βιβλίο και το συζητήσαμε. Το βιβλίο αναφέρεται σε ένα αρκουδάκι με κινητική αναπηρία, τον Κανέλλο. Ο Κανέλλος έχει το ένα πόδι κοντύτερο από το άλλο. Αυτό γίνεται αιτία οι συμμαθητές του την πρώτη μέρα στο σχολειο να τον κοροϊδεύουν και ενώ εκείνος πήγε στο σχολείο γεμάτος χαρά, στεναχωριέται και απογοητεύεται ... Απομονώνεται και δε συμμετέχει στα παιχνίδια των παιδιών στο ποτάμι. Ακόμα και από τον μεγαλύτερο αδελφό του δε λαμβάνει την υποστήριξη που περίμενε. Μέχρι που μια ξαφνική νεροποντή ανατρέπει την εικόνα που έχουν όλοι για τον Κανέλλο και τον μετατρέπει σε ήρωα. Του ζητάνε συγνώμη και γίνονται όλοι φίλοι ... Διαβάσαμε την ιστορία μέχρι το σημείο που ο Κανέλλος μένει μόνος του στην τάξη και δε σηκώνεται από τη θέση του. Ζητήσαμε από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Ειδικού να συνεχίσουν την ιστορία και να ανταλλάξουν τις ιστορίες τους, κάνοντάς τες θεατρικό.

EXOFILLO

Στο δεύτερο βιβλίο διαβάσαμε την ιστορία μέχρι ένα σημείο (σελίδα 15), πριν την επίλυση δηλαδή του προβλήματος. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου συνέχισαν την ιστορία και την τελείωσαν οι μαθητές της Ανώτερης βαθμίδας του σχολείου μας. Δώσαμε δηλαδή συνεργατικά δική μας εξελιξη στην ιστορία. Η επικοινωία των δύο σχολείων λόγω κορωνοϊού γίνεται μέσω Webex. Στους μαθητές του Νηπιαγωγείου τέθηκε η ερώτηση: "Τι σκέφτεται το πορτοκάλι;" Οι μαθητές έδωσαν διάφορες απαντήσεις. Παραθέτουμε μερικές:

  • Το πορτοκάλι σκέφτεται να διώξει τα μήλα και να φωνάξει πολλά πορτοκάλια
  • Το πορτοκάλι θέλει να γίνουν φίλοι
  • Το πορτοκάλι σκέφτεται ότι θέλει να φωνάξει τη μαμά του κ τον μπαμπά του γιατί φοβάται
  • Το πορτοκάλι στεναχωριέται
  • Το πορτοκάλι θέλει να παίξουν όλοι μαζί

Η κα Σοφία, η νηπιαγωγός του 9ου Νηπιαγωγείου, τους διάβασε τις απαντήσεις που έδωσαν και συζήτησαν, αν ακολουθώντας καθεμιά από τις προτάσεις των παιδιών μπορεί θα λυθεί το πρόβλημα. Οι μαθητές διαπίστωσαν ότι το πρόβλημα θα λυθεί μόνο με την πρόταση "Τo πορτοκάλι θέλει να γίνουν φίλοι". Στην ερώτηση: "Πώς θα τους πείσει το πορτοκάλι να γίνουν φίλοι;" οι μαθητές απάντησαν:

  • Θα τους πει να γίνουν όλοι φίλοι αγαπημένοι
  • Να τρώνε μαζί πρωινό
  • Μην είστε θυμωμένα, αλλά χαρούμενα για να παίζουμε όλοι μαζί
  • Να ετοιμάσει ένα πάρτι
  • Είμαι φρούτο νόστιμο
  • Από μένα πίνουν χυμό και οι μικροί και οι μεγάλοι άνθρωποι
  • Είμαι υγιεινό φρούτο και έχω ωραία γεύση και βιταμίνη C
  • Έχω πορτοκαλί χρώμα όπως το μανταρίνι ,το καρότο ,η κολοκύθα, οι λωτοί.
  • Αυτό το χρώμα το αγαπούν όλοι
  • Με εμένα φτιάχνουν γλυκό, μαρμελάδα κ πορτοκαλόπιτα
  • Έχω ωραίο άρωμα

Όλα αυτά δεν τα ήξεραν τα μήλα και μόλις τα άκουσαν…

Στο σημείο αυτό συνέχισαν την εξέλιξη της ιστορίας οι μαθητές του Ειδικού Σχολείου και της έδωσαν ένα τέλος. 

Ρωτήσαμε τους μαθητές: "Τι θα έλεγαν τα μήλα στο πορτοκάλι για να το κάνουν να νοιώσει καλύτερα και να το φέρουν στην παρέα τους;" Κια οι μαθητές απάντησαν:

  • Σταματήστε αμέσως. Πορτοκάλι έλα στην παρέα μας.
  • Μακριά από το φίλο μου. Έχει δίκιο το πορτοκάλι.
  • Θέλεις να παίξουμε;
  • Θέλεις να πάμε σπίτι μου να φάμε;
  • Θέλεις να παίξουμε με τα ζώα;
  • Έχω πολλές σοκολάτες για όλους.

Στην ερώτηση: "Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε όλοι μαζί;" απάντησαν:

  • Να στύψουμε χυμό.
  • Να φτιάξουμε ένα γλυκό με μήλα και πορτοκάλι.

Ξεκινήσαμε λοιπόν με τους μαθητές να φτιάξουμε ένα τετράστιχο για να το τραγουδήσουμε στο πορτοκάλι και να γίνουμε φίλοι.

Έλα στην παρέα μας,
να στύψουμε χυμό,
να φτιάξουμε γλυκό,
να παίξουμε κρυφτό.

Αυτό ήταν και το τέλος της ιστορίας. Στο τέλος οι μαθητές του Νηπιαγωγείου ζωγράφισαν μια ομαδική ζωγραφιά σε σχέση με το κείμενο που διάβασαν και την πρόσφεραν στο Ειδικό Σχολείο.

DSC00734a

Οι μαθητές του ειδικού σχολείου έφτιαξαν μάσκες - μήλα, δραματοποίησαν την ιστορία (με 6 προτάσεις) και την έπαιξαν διαδικτυακά στους φίλους τους στο Νηπιαγωγείο.

1638435983710a

1638435983736a1638435983548a1638435983578a

1638435983605a1638435983630a

1638435983656a1638435983683a

 

Στη συνέχεια έγραψαν στις μάσκες τα ονόματά τους και τις έστειλαν με μια δασκάλα στους μαθητές του νηπιαγωγείου. Η ανταλλαγή των εικαστικών δημιουργημάτων κάθε ομάδας ήταν το αναμνηστικο της δράσης μας

Οι παραπάνω δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Κουκλοπαίζοντας μαθαίνω να διαχειρίζομαι συγκρούσεις και να σέβομαι τους άλλους» - στηΘεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη- (Διαμεσολάβηση - Αλληλοσεβασμός) - και στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας "«Βουτιά στον κόσμο των συναισθημάτων» που εντάσσεται στον τομέα Αγωγής Υγείας.

Αρχειοθέτηση