O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Με την ευκαιρία του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας που διεξήχθη στις 19-22 Νοεμβρίου, 2015 (www.schoolpsych2015.gr), στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, διοργανώθηκε από το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας και το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών μαθητικός διαγωνισμός με θέμα: «Το δικό μας σχολείο?.».«Τι μου αρέσει στην τάξη μου, γιατί το σχολείο μου είναι σημαντικό για μένα». (http://diagafisas.azurewebsites.net/)

Ο διαγωνισμός αφορούσε τη δημιουργία αφίσας, που συνοδευόταν από ένα ομότιτλο κείμενο και απευθυνόταν σε μαθητές/-τριες της Δ΄και Ε΄ Δημοτικού από Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Ειδικά Σχολεία της Ελλάδας καθώς και από σχολικές μονάδες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού. Οι συμμετοχές στο διαγωνισμό ήταν ομαδικές. Λάβαμε το σχετικό ενημερωτικό έγγραφο τον Απρίλιο του 2015 και αποφασίσαμε να συμμετέχουμε. Ξέραμε ότι είμαστε ... σπουδαίοι καλλιτέχνες και γι'αυτό τα έργα μας δεν είναι κατανοητά από τον καθένα.  Η πόρτα του σχολείου μας, ανοικτή πάντα σε κάθε εκπαιδευτική πρόσκληση, δεν μπορούσε παρά να ανοίξει διάπλατα και σε αυτή την πρόσκληση.... πρόκληση. Το σημαντικό είναι η προσπάθεια και η συμμετοχή. Συμμετείχαν λοιπόν 7 μαθητές με τα έργα τους, που έγιναν αφίσα, και όλοι οι υπόλοιποι με την καρδιά και την ενθάρρυνση που τους έδωσαν.

Παραθέτουμε το έργο και το κείμενο που στείλαμε:

eiddimperama

Η αφίσα μας

        Το κείμενό μας:

    « Πολλοί μαθητές βλέπουν το σχολείο σαν το σπίτι που θα ήθελαν να έχουν, καθότι οι συνθήκες διαβίωσής τους δεν είναι οι ιδανικές. Tο σχολείο παρέχει ό,τι δεν μπορεί να προσφέρει το σπίτι: ζεστασιά το χειμώνα, δροσιά το καλοκαίρι, ζεστό μπάνιο, φαγητό, παιχνίδι, καθαρό, υγιές περιβάλλον, φίλους, εμπειρίες?

Λόγια των παιδιών που δείχνουν πώς το ονειρεύονται: Θέλω το σχολείο μου να έχει?

  • ? πολλά κόκκινα λουλούδια? δέντρα με φρούτα, γήπεδο μπάσκετ? γρασίδι να ξεκουραζόμαστε.
  • ?στους τοίχους ζωγραφιές με νεράιδες? πολλά χρώματα, σαν το φόρεμα της πριγκίπισσας της τσάντας μου.
  • ?κούνιες, τσουλήθρες
  • ?κουταβάκια στην αυλή να τα χαϊδεύω.
  • ? μεγάλη αυλή, σαν του άλλου σχολείου, για να παίζουμε μπάλα, βόλεϋ, μπάσκετ, ?.
  • μεγάλες τάξεις με τζάκι και τηλεόραση ?.
  • ασανσέρ για τα παιδιά που δεν μπορούν να ανέβουν πάνω.
  • σπιτάκια μικρά γύρω-γύρω που να μένουν οι δάσκαλοι με τα παιδιά

Στις 21 Οκτωβρίου 2015 μας ζητήθηκε από την κα Ειρήνη Μπαϊρακτάρη να επιβεβαιώσουμε τα ονόματα των μαθητών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Στις 30 Οκτωβρίου λάβαμε από την κα Αθανασίου Δανάη, μέλος της οργανωτικής επιτροπής, επιστολή μου μας ενημέρωνε ότι το έργο των μαθητών μας επελέγη για διάκριση μεταξύ τωv έργωv που υπoβλήθηκαv από σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η τελική αξιολόγηση των έργων έγινε από ειδική διεπιστημονική επιτροπή που είχε οριστεί από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου. (Στο Πρόγραμμα του Συνεδρίου υπάρχουν το έργο και το κείμενο που στείλαμε στη σελίδα 87, καθώς και τα ονόματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών που συμμετείχαν.)

 DSC01442.JPG DSC01441a.jpg

Όταν το ανακοινώσαμε στους μαθητές μας, τα μάτια τους έλαμψαν από χαρά και άρχισαν τις ερωτήσεις ... "πώς θα γίνει, τι θα μας δώσουν, γιατί μας έδωσαν βραβείο;"

Έχοντας το έργο στα χέρια μας, αξιοποιήσαμε την ευκαιρία για να ανατρέξουμε στο παρελθόν, να χρησιμοποιήσουμε τα ρήματα στο σωστό χρόνο και να θυμηθούμε πώς εργαστήκαμε. Στο Ειδικό Σχολείο Περάματος τα πάντα είναι ευκαιρία για μάθηση.

Ζητήσαμε από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να βάλει σε πλαίσιο το έργο των μαθητών, για να διακοσμήσουμε το χώρο του σχολείου μας.

 
paidia pinakas1 Φωτογραφία του Ειδικό Δημοτικό Περάματος.
 

 Σύμφωνα με το πρόγραμμα του Συνεδρίου, η τελετή βράβευσης είχε οριστεί για το Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015, ώρα 18:30 - 19:00, στο μεγάλο αμφιθέατρο (AULA) της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Αποφασίσαμε, στη τελετή βράβευσης, να εκπροσωπηθεί το σχολείο από 2 μαθητές, τον Β.Τ. και τον Ι.Α. συνοδευόμενους από τους γονείς τους και την εκπαιδευτικό της Ανώτερης Βαθμίδας, κα Μπουρού Αργυρώ

Η εμπειρία που είχαν ήταν μοναδική. Μπήκαν στο επιβλητικό αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής και μετά τη βράβευση είχαν την ευκαιρία να ακούσουν συναυλία από φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (μελοποιημένο Αρχίλοχο και πρόγραμμα με μουσική Jazz). 

DSC01427a

DSC01426a.jpg

DSC01430a

DSC01431a.jpg

DSC01437a.jpg

Στην τελετή βράβευσης, μας τίμησε με την παρουσία του και ο κος Δημήτρης Κασίδης, νυν υποψήφιος διδάκτωρ, ο οποίος έκανε την πρακτική του πέρυσι στο σχολείο μας, ως μεταπτυχιακός φοιτητής, και βοήθησε πολύ στην οργάνωση των έργων για τη δημιουργία της αφίσας. Τον ευχαριστούμε πολύ.

 Ευχαριστούμε από καρδιάς, για την χαρά που μας έδωσαν, τα μέλη της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου και ιδιαιτέρως τα μέλη της ειδικής διεπιστημονικής επιτροπής που είχαν οριστεί για την τελική αξιολόγηση των έργων. Στο πρόγραμμα του συνεδρίου (σελ.79) αναφέρεται χαρακτηριστικά: 

"Δεν ψάξαμε τόσο τον "καλλιτέχνη" όσο τον αυριανό πολίτη -αναζητήσαμε το παιδί του σήμερα, ονειρευόμενοι τον ευτυχισμένο ενήλικα του αύριο". 

Και αυτό μας τιμά ακόμα περισσότερο γιατί πρωταρχικό στόχο έχουμε τα ευτυχισμένα παιδιά, τα παιδιά που ως αυριανοί ενήλικες θα αγαπούν το συνάνθρωπο και θα είναι πρόσφοροι στο κοινωνικό σύνολο. Θα βρίσκουν την ευτυχία στα λίγα και ουσιώδη...

DSC01439.JPG

Η τιμητική πλακέτα που δόθηκε στο σχολείο μας

Εμείς την άνοιξη δεν την περιμένουμε, την φτιάχνουμε καθημερινά με την καρδιά μας.

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για τη δημιουργικότητά τους και  την αυθόρμητη έκφρασή τους.

Τους ευχαριστούμε για τις χαρές που μας δίνουν και για τις δυσκολίες που μας δημιουργούν.  

Αρχειοθέτηση