O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου, ώρα 09:00 π.μ.

Στις 16 Σεπτεμβρίου λάβαμε από την Πρόνοια Περάματος καφάσια με ροδάκινα (γιαρμάδες) για τις οικογένειες των μαθητών και τους ευχαριστούμε πολύ. Κάποια ποσότητα προοριζόταν και για το σχολείο, για το πρωινό των παιδιών. Επειδή όμως τα φρούτα ήταν ήδη πολύ ώριμα, κρατήσαμε μόνο όσα ήταν χτυπημένα ή υπερώριμα, με σκοπό την παρασκευή μαρμελάδας.Στα πλαίσια λοιπόν του προγράμματος αυτοεξυπηρέτησης, συνεχίζουμε με την ετοιμασία του πρωινού.

Στόχος αυτή τη φορά η σωστή χρήση του μαχαιριού και η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας, για τους μαθητές της ανώτερης και μέσης βαθμίδας.

 Η παρασκευή μαρμελάδας ως εκπαιδευτική διαδικασία, έμμεσα οδηγεί στην επίτευξη αρκετών στόχων του ΠΑΠΕΑ (Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής), ενώ ταυτόχρονα κάνει τους μαθητές να δραστηριοποιούνται και να απολαμβάνουν την εκπαιδευτική πράξη. Έτσι οι μαθητές δε "βαριούνται" και επιθυμούν να συμμετέχουν και να έρχονται στο σχολείο. Ταυτόχρονα μαθαίνουν προεπαγγελματικές δεξιότητες και το κυριότερο να συνεργάζονται μεταξύ τους για την επίτευξη ενός σκοπού. Δεν μπορούν να γίνουν όλα από έναν. Πρέπει όλοι να βοηθήσουν, για να φάνε, ο καθένας στο μέτρο των δυνατοτήτων του.  

  • Χρησιμοποιώντας μηχανή αναζήτησης google, βρήκαμε στο Internet, συνταγή για μαρμελάδα ροδάκινο και μάλιστα με λίγη ζάχαρη (καθότι στο ντουλάπι του σχολείου δεν είχαμε αρκετή). Για τη συνταγή σας παραπέμπουμε στη διεύθυνση: https://www.sintagespareas.gr/sintages/marmelada-rodakino-me-ligi-zaxari.html.

Το μήλο από την Περσία όπως αποκαλείται το ροδάκινο ( Prunus persica) έχει έρθει από την Κίνα. Υπάρχουν πολλές διακριτές ποικιλίες ροδάκινου που διαφέρουν μεταξύ τους στο χρώμα, τη γεύση και την υφή (γιαρμάδες, νεκταρίνια, λευκόσαρκα, πλακουτσωτά, λεμονάτα αλλά και επώνυμα όπως Duke of York, Rochester, Lord Napie, Francois, Κ κ.ά.). Αυτά δεν τα ξέραμε, τα βρήκαμε ψάχνοντας...συνταγές. Τα δικά μας ροδάκινα που προορίζονταν για μαρμελάδα ήταν γιαρμάδες. Ώρα για δουλειά...

  • Έπλυναν χέρια,
  • έπλυναν τα φρούτα,
  • το καθένα με ένα μαχαίρι (όχι κοφτερό) καθάρισαν (με τη βοήθεια μας ή την επίβλεψή μας) το ροδάκινό του και
  • το έκοψαν σε μικρά κομμάτια.

Κι αν νομίζετε ότι δεν έχουμε περιβαλλοντική συνείδηση, κάνετε λάθος. Στο Ειδικό Δημοτικό Περάματος, "ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ".  Το έχουμε πια εμπεδώσει.Τα υπολείμματα των φρούτων (φλούδια, κουκούτσια), φροντίζουμε να τα κομποστοποιήσουμε, στον κήπο μας, για να φτιάξουμε δικό μας λίπασμα. Αλλά αυτό είναι θέμα άλλης δραστηριότητας... 

  • Μερικοί πήραν την πρωτοβουλία και... τα κομμένα ροδάκινα τα έλιωσαν με τα χέρια, για να γίνει όντως μαρμελάδα.

IMG 20150917 085636a      

  • Υπολογίσαμε τη δοσολογία της συνταγής στο περίπου (2 κιλά καθαρισμένα ροδάκινα, 1 κιλό ζάχαρη).

 Για τη σύνδεση της δραστηριότητας με μαθηματικά και γλώσσα σάς παραπέμπουμε στη σελίδα μας:

http://dim-eid-peram.att.sch.gr/autosch/web/index.php/drastiriotites/ekpaideftikes-draseis-endosxolikes-eksosxolikes/32-tomeas-aftoeksypiretisi-paraskevi-kremas

  • Ο Β. έβαλε την κατσαρόλα στο μάτι της κουζίνας,
  • ο Δ1. άναψε το μάτι σε σιγανή φωτιά (στο 1,5),
  • ο Δ2 έριξε τα κομμένα ροδάκινα και τη ζάχαρη.
  • ανακάτεψαν διαδοχικά το μείγμα προσεκτικά,

 

Παρά το ανακάτεμα, πρέπει να ομολογήσουμε ότι έπιασε λίγο και μύριζε σαν καραμέλα. Μύριζε υπέροχα. Μερικοί το επεσήμαναν και έπαιρναν βαθιές ανάσες πάνω από την κατσαρόλα, δημιουργώντας μια εύθυμη ατμόσφαιρα...

  • τη βάλαμε σε 2 βάζα...
  • έπλυναν τα σκεύη που χρησιμοποιήσαμε....

Δε τη δοκιμάσαμε γιατί ήταν ζεστή...Την Τρίτη που θα πάμε στο σχολείο, θα δοκιμάσουν τη μαρμελάδα που έφτιαξαν σε φρέσκο ψωμί ή φρυγανιά και ελπίζουμε να τους αρέσει. Όπως όμως και να είναι, το σίγουρο είναι ότι θα καταναλωθεί.

Θυμόμαστε κάτι μόνο αν του δώσουμε τη δέουσα προσοχή, μόνο αν επικεντρώσουμε την προσοχή μας σε αυτό. Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφιερώνουμε χρόνο να την επεξεργαστούμε, να την αναλύσουμε ή να τη σχολιάσουμε, επαναλαμβάνοντας συχνά τα βήματα που ακολουθήσαμε. Προσπαθούμε να την ανακαλέσουμε στη μνήμη και να την περιγράψουμε λεκτικά.
Φροντίζουμε επίσης για την ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων των μαθητών (όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση, αφή). Έτσι, θα τη συγκρατήσουν στη μνήμη τους πιο εύκολα.

Ό,τι κάνουν τα παιδιά δύσκολα το ξεχνούν. Και ό,τι κάνουν με κέφι και ενθουσιασμό το ξεχνούν ακόμα πιο δύσκολα.