O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

5 Οκτωβρίου-Ημέρα εκπαιδευτικών σήμερα! Ευκαιρία να το γιορτάσουμε με κάτι διαφορετικό!

Στο σχολείο ήρθαν από το Δήμο Περάματος αρκετά καφάσια με ροδάκινα. Πήραν οι μαθητές στα σπίτια τους, φάγαμε αρκετά στο πρωινό που παίρνουμε στο σχολείο, περίσσεψαν κιόλας. 

DSC00198

Ευκαιρία να ασχοληθούμε με τη ζαχαροπλαστική. Αμέσως πέφτει η ιδέα: "Μαρμελάδα κουτουρού", ούτε ζυγαριά , ούτε συνταγή, με το μάτι και ό,τι βγει. Ταιριάζει με τη ζωή του εκπαιδευτικού, γλυκιά και ...απρογραμμάτιστη. Όσο προγραμματισμένη κι αν είναι η διδασκαλία, τα παιδιά είναι πάντα γεμάτα εκπλήξεις και οφείλουμε να σεβόμαστε τους ρυθμούς τουςΕκπαιδευτικός σημαίνει φαντασία, επινοητικότητα, κέφι. 

Ειδοποιήσαμε την πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων να μας φέρει ζάχαρη και ...πέσαμε όλοι με τα μούτρα στη δουλειά.

-Πλύναμε και καθαρίσαμε τα ροδάκινα.

DSC00197

 

-Τα κόψαμε σε μικρά κομμάτια.

DSC00194DSC00204DSC00195DSC00200

-Τα βάλαμε σε μια κατσαρόλα με 1,5 κιλό ζάχαρη αρχικά. Έπειτα προσθέσαμε, ενώ έβραζε, άλλο 1,5 κιλό.... για να ετοιμαστεί πιο γρήγορα (Θεωρίες εκπαιδευτικών).

DSC00202DSC00206DSC00207 

-Βάλαμε την κατσαρόλα στο μάτι της κουζίνας και ανακατεύαμε συνεχώς για να βράσει. Ανακάτεψαν σχεδόν όλοι.

DSC00210DSC00212DSC00214

Άρχισαν να πέφτουν ιδέες. Ο καθένας έλεγε τα δικά του. «Η μαμά μου βάζει και λεμόνι». «Η δική μου αρμπαρόριζα». «Η δική μου κανέλα».

Εμείς δε βάλαμε τίποτα, γιατί δεν είχαμε τίποτα. Δικαιολογημένα λοιπόν τη βαφτίσαμε «κουτουρού».

Το σχολείο γέμισε μυρωδιά. Σκεφτήκαμε να το εκμεταλλευτούμε και εκπαιδευτικά. Ζητήσαμε από ένα μαθητή, που τώρα μαθαίνει να γράφει, να γράψει τι κάναμε για να μας βοηθήσει να κάνουμε ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου. "Το τερπνόν μετά του ωφελίμου".

DSC00217

 

....και νομίζουμε ότι τα πήγε θαυμάσια και μας βοήθησε πολύ. Μπράβο στο Χρήστο.

Αύριο θα βάλουμε τη μαρμελάδα στα βάζα. Δε νομίζουμε να μείνει για πολύ? Φαίνεται και? είναι πεντανόστιμη.

6 Οκτωβρίου 2017. Απολαμβάνουμε τα έργα των χειρών μας. Παίρνουμε πρωινό με μαρμελάδα ροδάκινο. Γεμίσαμε και 2 βάζα.

marmelada1amarmelada2amarmelada4a

Ξεκίνησε σήμερα 12 Οκτωβρίου 2016 στο σχολείο μας το μεσημεριανό γεύμα που δίνεται στους μαθητές στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα». Πρόκειται για πρόγραμμα που υλοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων. Το πρόγραμμα ξεκίνησε με μια έκπληξη για τους μαθητές...πλεόνασμα μερίδων. Ευχαριστούμε τον Κοινωνικό συνεταιρισμό ΕΥΖΗΝ για την προσφορά. Οι μαθητές μας απόλαυσαν το γεύμα και χάρηκαν ιδιαίτερα. Το μεσημεριανό γεύμα θα ενταχθεί σε πρόγραμμα πολιτιστικό και αγωγής υγείας που υλοποιείται φέτος από όλες τις βαθμίδες του σχολείου μας. Στη διαδικασία του γεύματος ακολουθούμε την τακτική που είχαμε και πέρυσι, ενσωματώνοντας το γεύμα στους στόχους του ΠΑΠΕΑ.

Δες: http://dim-eid-peram.att.sch.gr/autosch/web/index.php/drastiriotites/ekpaideftika-programmata/agogis-ygeias/79-22-02-2016-to-proto-mas-mesimeriano-geyma-sto-sxoleio

Καλή αρχή, καλή συνέχεια και καλή μας όρεξη! 

 

Είχαμε καιρό να ασχοληθούμε με τη ζαχαροπλαστική? και είχαμε επιθυμήσει λίγο γλυκό. Η κα Αργυρώ είχε φέρει όλα τα υλικά και τα σύνεργα της ζαχαροπλαστικής και τα είχαμε στο σχολείο εδώ και δύο μέρες. Ήταν καιρός για? «γλυκιά βιωματική μάθηση». Η διαδικασία της παρασκευής του γλυκού ήταν, όπως πάντα, πλήρως ενταγμένη στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα. Το γλυκό που επιλέξαμε να φτιάξουμε είναι απλό και ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά: κέικ σοκολάτας.

 DSC03880a DSC03882a 

Διαβάζουμε τη συνταγή, διακρίνουμε όλα τα υλικά, διαχωρίζουμε υγρά από στερεά, μαθαίνουμε μονάδες μέτρησης των υλικών (κιλά, γραμμάρια, λίτρα, ml)ζυγίζουμε με διαφορετικά μέσα υπολογισμού του βάρους (ζυγαριά, δοχείο με σημειωμένα ml).  

DSC03884a DSC03885a

 DSC03886aDSC03887a

Ανακατεύουμε υλικά, ? διδακτικά αντικείμενα: γλώσσα, μαθηματικά, φυσική?.. και τομείς του ΠΑΠΕΑ (αναλυτικού μας προγράμματος).

DSC03889a DSC03890a

Έτσι για παράδειγμα ασκούμε:

  • γλωσσικές ικανότητεςδιαβάζουμε τη συνταγή (ανάγνωση),φτιάχνουμε σύνθετες λέξεις (γραμματική) (με αφορμή το καλαμποκέλαιο, φτιάχνουμε τις λέξεις ελαιόλαδο, σπορέλαιο, αραβοσιτέλαιο?), μαθαίνουμε καινούργιες λέξεις (συνταγή, συστατικά, σόδα..),
  • μαθηματικές έννοιες: αριθμούς, ποσότητα, μονάδες μέτρησης?
  • έννοιες φυσικής (και? ομαδοποίηση): στερεά, υγρά? πώς φουσκώνει το κέικ..
  • τομείς αυτοεξυπηρέτησης: κανόνες υγιεινής για Παρασκευή γλυκού (πλύσιμο σκευών,  πλύσιμο χεριών), ανακάτεμα υλικών με χρήση κατάλληλων εργαλείων, χρήση μαγειρικών σκευών, χρήση ζυγαριάς, καθαρισμός τραπεζιών, πλύσιμο σκευών, χρήση φούρνου.
  • αισθητηριακές ικανότητες: πιάσαμε τα υλικά (αφή), παρατηρήσαμε τα χρώματα και τι παράγει η ανάμειξη διαφορετικών υλικών (όραση),  δοκιμάσαμε το μείγμα πριν το ψήσιμο και το τελικό προϊόν μετά το ψήσιμο και αντιληφθήκαμε τη διαφορά (γεύση), μυρίσαμε τα υλικά και αντιληφθήκαμε πώς μύριζε η κουζίνα στη διάρκεια του ψησίματος (όσφρηση).

DSC03891a  DSC03892a

DSC03900a DSC03906a

DSC03907a 

 Η διαδικασία του γλυκού δεν τελείωσε στην κουζίνα αλλά συνεχίστηκε και στην τάξη, το δεύτερο διδακτικό δίωρο.

DSC03894a DSC03895a

Και για όσους ενδιαφέρονται να φτιάξουν το γλυκό παραθέτουμε τα υλικά και τη συνταγή.

Υλικά:

Στερεά

-280 γραμμάρια αλεύρι,

-300 γραμμάρια ζάχαρη,

-100 γραμμάρια κακάο,

-1 βανίλια,

-2 αυγά,

-11/2  κουταλάκι του γλυκού baking powder,

-11/2  κουταλάκι του γλυκού σόδα,

Υγρά

-250 ml γάλα,

-250 ml νερό,

-250 ml καλαμποκέλαιο.

Βάζουμε όλα τα υγρά μαζί και όλα τα στερεά μαζί και τα ανακατεύουμε ξεχωριστά. Στη συνέχεια προσθέτουμε το ένα μείγμα μέσα στο άλλο και ρίχνουμε το τελικό μείγμα στη φόρμα του κέικ.

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180ο C και ψήνουμε το κέικ για 40΄.

Καλή σας επιτυχία και καλή όρεξη! Το δικό μας κέικ είναι νοστιμότατο. Δυστυχώς δεν πρόκειται να περισσέψει για να σας κεράσουμε.

DSC03912a

Αρχειοθέτηση