O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

AFISA

Τολμηρή η απόφαση να συμμετέχουμε στη 2η πλατφόρμα θεατρικής μαθητικής δημιουργίας δημοτικών σχολείων «re-start  ή  το θέατρο αλλιώς»  στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με το θεατρικό δρώμενο  "Ο Γάμος του Κάβουρα" και  αυτό, όχι μόνο γιατί απαιτεί πολλή δουλειά στο επίπεδο της θεατρικής παρουσίασης, αλλά και γιατί οι δυσκολίες μιας μετακίνησης των μαθητών ημέρα Σάββατο, που το πρόγραμμά τους είναι προκαθορισμένο, απαιτεί προσαρμογή τους σε μια νέα κατάσταση και τροποποίηση του προγράμματος των γονέων.

Σύμφωνα με το υπ'αριθμό πρωτ. Π.Ε.      1532/17-02-2016 έγγραφο της Δ/νσης Π.Ε. Πειραιά, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, δια της Υπευθύνου Πολιτιστικών Θεμάτων, και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε συνεργασία με τον ΟΠΑΝ του Δήμου Πειραιά, αποφάσισε να πραγματοποιήσει διήμερο παρουσίασης   θεατρικών μαθητικών  δημιουργιών των  Δημοτικών       Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Πειραιά. Το θεατρικό διήμερο ορίστηκε για το Σάββατο 28 & Κυριακή 29 Μαΐου 2016 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Στόχος είναι "να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά, μέσα από μια συμμετοχική γιορτή για τη δημιουργία, την έκφραση και την επικοινωνία, να          βιώσουν τη χαρά της  ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης, να εισπράξουν την   καλλιτεχνική δημιουργία μέσα από την  εμπειρία της θεατρικής πράξης αλλά και να γνωρίσουν  τον ίδιο το χώρο του Δημοτικού Θεάτρου."

Η συμμετοχή μας σε κάτι τέτοιο απαιτεί τόλμη και... πολλή δουλειά που δε φαίνεται. Κάθε χρόνο, στα πλαίσια της γιορτής λήξης ετοιμάζαμε ένα θεατρικό και το παρουσιάζαμε στο χώρο του σχολείου. Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τη σκηνή ενός από τα ωραιότερα θέατρα της χώρας μας.

Με το που λάβαμε το έγγραφο, κρίναμε ότι δεν έπρεπε να χάσουμε αυτή την ευκαιρία γιατί θα ήταν μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές μας. Δε στοχεύουμε σε κάτι θεαματικό. Στόχος μας είναι απλά η συμμετοχή, το βίωμα, η εμπειρίαΗ παρουσία μας θα είναι πιο σύντομη από τις παρουσιάσεις όλων των άλλων σχολείων, ένα δεκάλεπτο (12:20 έως 12:30 στις 28 Μαΐου) που για κάποιους μαθητές θα είναι ... αιώνας. Γνωρίζουμε ότι η διαχείριση πολλών  οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων δεν είναι εύκολη υπόθεση και το γεγονός ότι θα πάμε για πρώτη φορά σε ένα τόσο μεγάλο θέατρο, το αχανές του χώρου δημιουργεί μια πρόσθετη δυσκολία στη διαχείριση της κατάστασης από τα παιδιά. Όμως αυτή είναι η δουλειά μας: η προσπάθεια προσαρμογή τους στο άγνωστο, η αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον έξω από το χώρο του σχολείου, η διαχείριση νέων καταστάσεων και εμπειριών. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα δεν το γνωρίζουμε. Μάθαμε όμως να είμαστε αισιόδοξοι και να πιστεύουμε στους μαθητές μας.

Η επιλογή του έργου δεν έγινε τυχαία. Θελήσαμε να το συνδέσουμε με τα δύο προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που εκπονεί φέτος το σχολείο μας «Παίζοντας με τον τροχό των ζώων» και «Μαθαίνω, τραγουδώ, ζωγραφίζω, αγαπώ και φροντίζω τα ζώα».

"Ο Γάμος του κάβουρα" είναι ένα παραδοσιακό, εύθυμο, ζωηρό τραγούδι, που το έκανε ιδιαίτερα γνωστό η Δόμνα Σαμίου, δουλεύοντάς το με παιδιά.  Αγαπήσαμε τη μουσική του και στις πρόβες περάσαμε πολύ όμορφα. Φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά τις μάσκες και όλα τα απαραίτητα σκεύη. Εμείς και οι σκηνοθέτες και οι σκηνογράφοι και οι ενδυματολόγοι και οι ...οργανοπαίκτες. Και κάθε ιδέα που είχε κάποιος την έλεγε, τη συζητούσαμε και κάποια στιγμή οι ιδέες έγιναν ένα πολύ-πολύ απλό δρώμενο... λίγα λεπτά στη μέση της θεατρικής σκηνής... Το αποτέλεσμα θα κριθεί στο χειροκρότημα. 

Ευχαριστούμε το Γραφείο της κας Αλεξοπούλου που θέλησε να μας εξυπηρετήσει Σάββατο, που το σχολείο είναι κλειστό καθώς και τον οδηγό του σχολικού μας, κ. Γιώργο, που δέχτηκε με όλη του την καρδιά να δουλέψει μέρα αργίας.

Ευχαριστούμε τη δ/νση Π.Ε. Πειραιάτην υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων κα Βάσω Αρβανιταντώνη και τον καλλιτεχνικό δ/ντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, κ. Νίκο Διαμαντή για την ευκαιρία που μας έδωσαν και για τη συνεργασία που είχαμε σε όλο το διάστημα της προετοιμασίας.

Ευχαριστούμε τους γονείς των μαθητών μας για τη συγκατάθεσή τους στη συμμετοχή αυτή και περισσόερο από όλους ευχαριστούμε τους μαθητές μας  για την προσπάθεια που έκαναν.

Ακολουθεί το πρόγραμμα της εκδήλωσης:

01α

01β

                                               

            

DSC02174a
ευχητήρια κάρτα

Τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016 απολαύσαμε ένα παραδοσιακό γάμο στο Μουσείο Μπενάκη (Ταξίδι στο παρελθόν και στην παράδοση-Μουσείο Μπενάκη). Την επόμενη μέρα σκεφτήκαμε να κάνουμε ένα ...σύγχρονο γάμο στο σχολείο. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία εντάσσεται στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος "Στον τροχό της επικοινωνίας, παίζω με φράσεις και κανόνες συμπεριφοράς" και βασικός στόχος μας είναι να μπορούν οι μαθητές μας να ανταποκρίνονται σε κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως είναι ο γάμος, η βάφτιση, μια ονομαστική εορτή, γενέθλια και άλλα. Στην προκειμένη περίπτωση θέλαμε να καταλάβουν τι γίνεται στην εκκλησία κατά τη διάρκεια του μυστηρίου του γάμου, πώς γίνεται το κάλεσμα των συγγενών και φίλων στη  εποχή μας και τι λέμε στο ζευγάρι, στους κουμπάρους και στα μέλη της οικογένειας των νεονύμφων, όταν μετά τη λήξη του μυστηρίου, στήνονται στη σειρά για να τους ευχηθούμε.

Έγινε καταμερισμός εργασιών: η ανώτερη βαθμίδα ανέλαβε τα προσκλητήρια, τις βέρες, τις μπομπονιέρες και τις ευχητήριες κάρτες. Η μέση και κατώτερη την αναπαράσταση του θεατρικού δρώμενου του γάμου (γαμπρός, νύφη, κουμπάρος, γονείς ζευγαριού).

DSC02175aDSC02176a DSC02207a
ευχητήρια κάρτα                                                                οι μπομπονιέρες

Η δασκάλα της Ανώτερης βαθμίδας μας έφερε προσκλητήρια από το γάμο της.

DSC02178a

Καταγράψαμε τις πληροφορίες που περιέχει ένα προσκλητήριο και είναι απαραίτητες σε όλα τα προσκλητήρια. Αυτές είναι:

  • ο χρόνος δηλαδή η ημερομηνία και η ώρα τέλεσης του μυστηρίου,
  • ο τόπος (ιερός ναός και περιοχή)
  • τα ονόματα των νεονύμφων και
  • τα ονόματα των οικογένειών των νεονύμφων.

Έτσι έχοντας υπόψη αυτές τις πληροφορίες φτιάξαμε και το προσκλητήριο του... δικού μας γάμου, πρώτα με μολύβι σε χαρτί και μετά στον υπολογιστή. Με αφορμή το προσκλητήριο, είδαμε και την εισαγωγή εικόνας σε κείμενο.

DSC02209a

Ευχηθήκαμε στο ζευγάρι: "η ώρα η καλή"

 DSC02179aDSC02181aDSC02182a
Ο στολισμός της νύφης με συνοδεία τραγουδιού

Στη διάρκεια του στολισμού της νύφης, διαλέξαμε παραδοσιακά τραγούδια του γάμου από το you tube για να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα μουσικά ακούσματα του τόπου μας (τραγούδια του γάμου).

DSC02187a DSC02192a DSC02195a
Το ζευγάρι  και ο κουμπάρος                                      Ο κουμπάρος αλλάζει τα στέφανα

Οι βέρες - δική μας έμπνευσης.

DSC02206a

Ντύσαμε και στολίσαμε τους νεόνυμφους, αλλάξαμε τα στέφανα και τις βέρες, χόρεψαν τον Ησαΐα... στήθηκαν και... ευχηθήκαμε:

  • στο ζευγάρι: "να ζήσετε και καλούς απογόνους"
  • στον κουμπάρο: "πάντα άξιος"
  • στους γονείς και λοιπούς συγγενείς: "να σας ζήσουν".

Δεν τους είπαμε ότι στους γάμους δεν ευχόμαστε ποτέ: "Και του χρόνου", γιατί αν το λέγαμε μόνο αυτό θα κρατούσαν.

Από ένα τέτοιο χαρούμενο γεγονός δε θα μπορούσε να λείπει ο χορός και το τραγούδι. Και τι καλύτερο από τα παραδοσιακά τραγούδια: Σήμερα γάμος γίνεται. Σήμερα λάμπει ο ουρανός

DSC02186a

Όσο για το τραπέζι του γάμου, επειδή είμαστε της υγιεινής διατροφής, περιελάμβανε  γάλα, σάντουιτς με ομελέτα και λαχανικά και μήλο (αυτό ήταν το δεκατιανό γεύμα της Τρίτης).

Είναι περιττό να σας πούμε τα γέλια που κάναμε και πόσο το διασκεδάσαμε. Κάτι πρέπει να κάνουμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί για να μην ...καούμε (burn out). Είναι ωραίο το γέλιο και η διασκέδαση  να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Θέλαμε να δουλέψουμε και την αγγελία του γάμου σε εφημερίδα. Αλλά διαπιστώσαμε ότι θα γινόταν μόνο από έναν μαθητή και μπορούσε να χαλάσει το όλο κλίμα της διασκέδασης και του κεφιού. Έτσι αποφασίσαμε να το παραλείψουμε.

Και τώρα που μάθαμε από γάμους, ετοιμαζόμαστε για τον επόμενο ... "το γάμο του κάβουρα" εν όψει των αποκριών.

 Η βιωματική μάθηση αφυπνίζει όλες τις αισθήσεις και κινητοποιεί το συναίσθημα. Ό,τι μπαίνει στην καρδιά, καταγράφεται και στη μνήμη.

Όπως θα έχετε διαπιστώσει, δεν περνάμε καθόλου άσχημα στο Ειδικό Σχολείο...

 

Αρχειοθέτηση