O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Σε δημοσίευση που είχαμε κάνει το 2015, σας είχαμε παρουσιάσει την ιστορία του κήπου μας: (http://dim-eid-peram.att.sch.gr/autosch/web/index.php/to-sxoleio-mas/ypodomes/28-o-kipos-mas-mia-ponemeni-istoria

Όπως κάθε ζωντανό οικοσύστημα έτσι και ο κήπος του σχολείου χρειάζεται τακτικά φροντίδα, περιποίηση, ανανέωση και ... αγάπη. Από τον Ιούνιο του 2015, τον είχα εγκαταλείψει λίγο. Κάναμε κομποστοποίηση τακτικά στο χώμα του. Οι κηπουροί του Δήμου Περάματος είχαν καθαρίσει τα πολλά-πολλά αλλά για να λέμε αλήθειες... το καλοκαίρι του 2017 ο κήπος είχε γίνει μια μικρή ζούγκλα. Κάποια φυτά είχαν μεγαλώσει υπερβολικά και έπνιγαν τα άλλα. Αλλού υπήρχε πράσινο και αλλού τίποτα. Σε μιαν άκρη είχε φυτρώσει... απρόσκλητη μια αγριοσυκιά, σε κάποια άλλα σημεία υπήρχαν "νεαροί-ευκάλυπτοι". Δεν ξέραμε τι να αφήσουμε και τι να ξεριζώσουμε.

DSC01380aDSC01382a

Σε μια επιστολή μας στην εταιρεία GRIVALIA, το Φεβρουάριο του 2016, ζητούσαμε μαζί με την αντικατάσταση των κουφωμάτων και καλλωπισμό του κήπου Η εταιρεία θέλησε να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα και μετά από συζήτηση υλοποίησε την επιθυμία μας να φυτευτούν μεσογειακά φυτά όπως δεντρολίβανο, μαντζουράνα, πολύγαλος, λεβάντα...

Δε θα μπορούσαμε να φυτεύσουμε τον κήπο χωρίς να εμπλακούν και οι μαθητές στην όλη τη διαδιακσία. Την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου ήρθαν νωρίς δύο κηπουροί και ξεκίνησαν το ξεχορτάριασμα. Στις 11 η ώρα, ο κήπος είχε καθαριστεί και ήταν έτοιμος να υποδεχτεί στο χώμα του τα νέα φυτά.

DSC01401aDSC01403aDSC01404a

 

Τον ρόλο των κηπουρών ανέλαβαν τότε οι μαθητές μας. Μολονότι Νοέμβριος, η μέρα είχε λιακάδα και αυτό βοήθησε πολύ στο να απολαύσουμε την όλη διαδικασία.  Τα παιδιά το κατευχαριστήθηκαν. Και βέβαια ότι φτιάχνεις μόνος σου το αγαπάς περισσότερο. Πιστεύουμε ότι η ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του κήπου, θα τους κάνει να τον αγαπήσουν και να τον φροντίζουν περισσότερο.

DSC01418aDSC01422aDSC01426aDSC01434aDSC01437aDSC01444a

Τα φυτά μας έδωσαν έμπνευση για αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Θα χρησιμοποιήσουμε τον κήπο σε προγράμματα πολυαισθητηριακής προσέγγισης και αισθητηριακής ολοκλήρωσης μαθητών.

DSC01448aDSC01454aDSC01461aDSC01464aDSC01466aDSC01467aDSC01471aDSC01472aDSC01473a

Οι μόνοι δυσαρεστημένοι ήταν οι μόνιμοι κάτοικοι του κήπου... οι χελώνες μας. Φαίνεται ότι τους έλειψε η πυκνή βλάστηση που είχαν για να κρύβονται και η μεγαλύτερη από τις χελώνες την επόμενη μέρα είχε εξαφανιστεί μέσα στο χώμα.

 

DSC01406aDSC01446cDSC01463c

Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους όσοι συνέβαλαν στον καλλωπισμό του κήπου μας.

 

Ένα μήνα μετά την αλλαγή των παραθύρων, σειρά έχουν οι πόρτες. Στις 26 και 27 Οκτωβρίου αλλάχθηκαν και οι δύο εξωτερικές πόρτες του σχολείου μας, αυτή που οδηγεί στην αυλή-κήπο και αυτή που οδηγεί στην οδό Θράκης και αποτελεί την κεντρική είσοδο του σχολείου μας. Οι καινούριες πόρτες είναι πυρίμαχες, ασφαλείας, πολύ-πολύ καλαίσθητες και βεβαίως πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές σχολικών κτιρίων.  Το κόστος πολύ μεγάλο. Ας είναι καλά η εταιρεία χορηγός και ο κ. Δρακόπουλος.

DSC00683aDSC00684aDSC00686aDSC00736aDSC00738aDSC00740aDSC00741a

Ένα μεγάλο ευχαριστώ και πάλι από πολλές μικρές παιδικές καρδιές σε όλα τα στελέχη της GRIVALIA, στους τεχνίτες της TehnoREX και σε όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτού του έργου. Η αντικατάσταση των θυρών συμβάλλει τα μέγιστα στην ασφάλεια του σχολείου και των μαθητών μας αλλά στην προστασία του περιβάλλοντος, με την εξοικονόμηση ενέργειας στη θέρμανση και τον κλιματισμό. Οι μαθητές πρόσφεραν το δικό τους ευχαριστήριο έργο:

DSC00469aDSC00467a

Κάποια στιγμή συνειδητοποιείς ότι όσο κι αν προσπαθείς να διορθώσεις κάτι, να το βελτιώσεις, τα περιθώρια παρέμβασης είναι συγκεκριμένα και περιορισμένα. Και τότε αποφασίζεις ότι χρειάζονται πιο ριζικές παρεμβάσεις. Αυτό έγινε φέτος με το χώρο του Σχολείου μας. 

Επαληθεύσαμε τα λόγια του  Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης. Πριν 3 χρόνια αρχίσαμε κάνοντας αυτό που ήταν αναγκαίο, μετά αυτό που ήταν εφικτό και ξαφνικά βρεθήκαμε να κάνουμε το αδύνατο. Ίσως γιατί στο αδύνατο φτάνεις όταν, αγαπώντας αυτό που κάνεις, πείθεις  τους άλλους να σταθούν στο πλευρό σου και να σε βοηθήσουν. Και όταν πολλοί άνθρωποι μαζί στηρίζουν ένα σκοπό, είναι φυσικό να φτάνεις, σε αυτό που αρχικά φαινόταν αδύνατο.

Με τη μεσολάβηση του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου "ΔΕΣΜΟΣ", ήρθαμε  σε επαφή με την  επιχείρηση Asset Ogilvy Public Relations, η οποία δραστηριοποιείται από το 1991 στο χώρο της επικοινωνίας και από το 2010 είναι η μεγαλύτερη εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα.

Ακολούθησε επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων κα Αναστασίου Ελένη , ένα ραντεβού στο σχολείο με μια ομάδα τριών ατόμων για μελέτη του χώρου και καταγραφή αναγκών και σε ένα μήνα ξεκίνησαν οι εργασίες. Το μόνο που ζητήθηκε ήταν έγκριση από μηχανικό του δήμου Περάματος, προκειμένου να προβούν στην κατασκευή καινούριας τουαλέτας. Ο Δήμος Περάματος ανταποκρίθηκε άμεσα στις ανάγκες μας και οι εργασίες ξεκίνησαν στις 14 Ιουλίου 2015 από ένα συνεργείο οκτώ ατόμων της κατασκευαστικής εταιρείας ΕΛΕΜΙΣ που δούλευαν για λογαριασμό της Asset Ogilvy Public Relations.

 

DSC00903a     

Από τις 14 Ιουλίου ως τις 5 Αυγούστου, τα μέλη του συνεργείου μάζεψαν έπιπλα, ξεκρέμασαν πίνακες, έβγαλαν μπρίζες, διακόπτες, καλοριφέρ, κατέβασαν κουρτίνες, έτριψαν και έβαψαν τοίχους, διόρθωσαν βλάβες και συμπλήρωσαν ελλείψεις και το κυριότερο γκρέμισαν τοίχους και έφτιαξαν καινούρια τουαλέτα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες των μαθητών μας . Επιτέλους φτιάχτηκε τουαλέτα για ΑμΕΑ στο Ειδικό  Δημοτικό Σχολείο Περάματος, στην οποία μπορεί να μπει αμαξίδιο αναπηρικό και μπορεί  να υλοποιείται  με άνεση  εκπαιδευτικό πρόγραμμα υγιεινής και αυτοεξυπηρέτησης  των μαθητών.

Παρασκευή 17 Ιουλίου, στα πλαίσια της 2ης Ημέρας Εθελοντισμού της Asset Ogilvy, μια ομάδα νεαρών ατόμων, 32 άτομα δούλεψαν στο χώρο του γυμναστηρίου και του κήπο. Διακόσμησαν τους βαμμένους τοίχους του γυμναστηρίου με καταπληκτικά σχέδια. Εξαιρετική δουλειά!!! (Για τον κήπο δες: "Ο κήπος έχει τη δική του ιστορία")

IMG_6696IMG_6698

Υπάρχει λοιπόν κι αυτή η Ελλάδα, η Ελλάδα της προσφοράς και της εθελοντικής εργασίας. Κοίταζα, αποσβολωμένη και σκεφτόμουν:  «Αν 40 άνθρωποι μπορούν να βελτιώσουν ένα σχολείο, φανταστείτε τι μπορούμε να κάνουμε 9.000.000 άνθρωποι αν αποφασίσουμε να αλλάξουμε τούτο τον τόπο, αν ο καθένας φροντίσει, στο χώρο εργασίας του, να κάνει το καλύτερο δυνατό για το περιβάλλον και το συνάνθρωπό του.»

Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι τους κατορθώνουν να δημιουργήσουν έναν άλλο κόσμο. Για τους μεγάλους είναι δύσκολο πράγμα η απλότητα.  «Μια ανθρωπότητα που δεν βρίσκει τον τρόπο να ξαναφτιάξει τον κόσμο γύρω της, βρίσκει τον τρόπο να γεράσει και πολύ γρήγορα μάλιστα» («Εν λευκώ»-Οδυσσέας Ελύτης). Αν όλοι προσπαθούσαμε να φτιάξουμε τον κόσμο γύρω μας, μέχρι εκεί που φτάνει το χέρι μας? πόσο πιο όμορφος θα ?ταν ο κόσμος? και πόσο πιο απλός?

Οι εργασίες ξεκίνησαν σε μια περίοδο κρίσης και οικονομικής ανασφάλειας, με τις τράπεζες κλειστές και με εφαρμογή του περίφημου ?capital control? (έμαθαν τον όρο και οι γιαγιάδες και το συζητούσαν ?) και αναρωτιόμουν  αν τελικά υλοποιηθεί το προγραμματισμένο σχέδιο ανακαίνισης του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος. Η απάντηση που λάμβανα από την κυρία Αναστασίου ήταν πάντα η ίδια: «Δεν προβλέπεται να αλλάξει κάτι», «Τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει. Αλλιώς θα σας είχαμε ενημερώσει».

Και δεν ήταν λίγα τα εμπόδια που προέκυπταν στην εκτέλεση του έργου? πόρτες κλειδωμένες (λεβητοστασίου, ταράτσας..) και τα κλειδιά κλειδωμένα σε γραφείο που δεν είχαμε πρόσβαση, το μηχάνημα του ποτιστικού χαλασμένο και τοποθετημένο σε λάθος θέση, το υπάρχον σύστημα  αποχέτευσης προβληματικό?

Έσπασαν κλειδαριές, άλλαξαν μηχάνημα, ?βρήκαν λύσεις για όλα? Ο στόχος ήταν ένας και σταθερός: «η δημιουργία ενός καλαίσθητου, λειτουργικού περιβάλλοντος για τους μαθητές μας και το προσωπικό». Τέτοια δουλειά είχε να γίνει στο σχολείο από την εποχή που χτίστηκε. Είχε βαφτεί  τελευταία το 2009 αλλά χωρίς να βγει τίποτα από τη θέση του.

Η αξία και η σημασία αυτής της προσφοράς μπορεί να εκτιμηθεί από αυτούς που εργάζονται και ζουν στο χώρο του σχολείου, όσο από κανέναν άλλο. Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περάματος, λόγω της οικονομικής του εξάρτησης από άλλο σχολείο και των περιορισμένων οικονομικών πόρων που διαθέτει, δεν έχει πολλές ευκαιρίες να κάνει σημαντικές αλλαγές στο χώρο.  Για τους περισσότερους από τους μαθητές μας, το σχολικό περιβάλλον, είναι η μοναδική έξοδός τους από το σπίτι, είναι ο δικός τους παράδεισος. Ο χώρος του ειδικού σχολείου για τους μαθητές μας είναι ό,τι για τα υπόλοιπα παιδιά ο παιδότοπος, το πάρκο, οι κούνιες, η παιδική χαρά, οι φίλοι.  Ενώ για όλους τους μαθητές οι διακοπές είναι κάτι που προσμένουν με ανυπομονησία, οι δικοί μας μαθητές περιμένουν με ανυπομονησία το άνοιγμα του σχολείου. Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι η καλαισθησία αυτού του χώρου και η κατά περιόδους ανακαίνισή του.

Τα Σχολεία ανήκουν στο μέλλον, στη μελλοντική γενιά και η καλαισθησία τους διαμορφώνει το αισθητικό κριτήριο των παιδιών. Δυστυχώς λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στο χώρο της εκπαίδευσης, συχνά αυτό το παραβλέπουμε. Οι λεπτομέρειες όμως κάνουν τη διαφορά και σας ευχαριστούμε γιατί μας το θυμίσατε.

Φέτος (σχολικό έτος 2015-16) οι μαθητές μας, τα δικά μας  χελιδόνια, θα βρουν τη φωλιά τους καλαίσθητη και αναμορφωμένη. Η χαρά που δίνουμε σε ένα παιδί, μας την ανταποδίδει πολλαπλή με το χαμόγελό του και την αγκαλιά του.

Όταν έρθουν τα παιδιά και γεμίσουν οι τοίχοι με τα έργα τους θα γίνει ακόμα πιο όμορφο... και τότε θα σας το δείξουμε πάλι.

 

Δείτε σχετικές ιστοσελίδες:

H Asset Ogilvy Public Relations στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περάματος

Η Asset Ogilvy Public Relations προσφέρει μέσω του Δεσμού!

Για άλλη μια φορά το σχολείο θυμίζει εργοτάξιο. Μια αλλαγή πολύ σημαντική  γίνεται στο χώρο του σχολείου μας.  ΑΛΛΑΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ.  Για σας μπορεί να μη σημαίνει τίποτα . Για τους μαθητές μας και για το προσωπικό σημαίνει πολλά και το σημαντικότερο, ιδανικές συνθήκες θέρμανσης και κλιματισμού. Μέχρι σήμερα, όταν φύσαγε έξω ο αέρας, οι κουρτίνες ανέμιζαν σα να ήταν τα παράθυρα ανοικτά, ενώ ήταν κλειστά.  Σε ποσοστό 70% τα κουφώματα των παραθύρων δεν άνοιγαν και όταν καταφέρναμε να τα ανοίξουμε, δεν έκλειναν. Η θερμοκρασία το χειμώνα μλεσα στις αίθουσες  ήταν πολύ χαμηλή και το καλοκαίρι πολύ υψηλή, ενώ οι ανεμιστήρες και τα κλιματιστικά βρίσκονταν σε διαρκή λειτουργία. Τα τρία τελευταία χρόνια παίρναμε προσφορές για την αντικατάστασή τους και το κόστος ήταν απαγορευτικό. Στις 14 Φεβρουαρίου 2017, κάποια εταιρεία, άγνωστη σε μας μέχρι εκείνη τη στιγμή, με τηλεφώνημά της, μας ζήτησε  να καταγράψουμε και να αποστείλουμε με mail, εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, τις ανάγκες του σχολείου. Το πρώτο που σκεφτήκαμε ήταν τα παράθυρα και από την άλλη φοβόμασταν μη θεωρηθούμε παράλογοι. Οι προδιαγραφές για κουφώματα σχολικών κτιρίων, βάσει νομοθετικού πλαισίου, είναι αρκετά απαιτητικές και το κόστος πολύ υψηλό. Ποιος θα ήταν διατεθειμένος να αναλάβει ένα τέτοιο κόστος; Το ίδιο απόγευμα απαντήσαμε ηλεκτρονικά. Εκθέσαμε το πρόβλημα και προτείναμε την αντικατάσταση μόνο των παραθύρων των τάξεων και κυρίως της αίθουσας που φοιτούν οι μικροί μας μαθητές.  Αναφέραμε και άλλες ελλείψεις που θεωρούσαμε σημαντικές, σκεπτόμενοι ότι αν δεν γίνουν τα παράθυρα, τουλάχιστον να εξασφαλίσουμε κάτι για το σχολείο όπως την αναμόρφωση του κήπου και να εξοπλιστεί καλύτερα ο χώρος του γραφείου.   Σε τηλεφωνική επικοινωνία με την κα Κουρτέσση, μας ανέφερε ότι θα εξεταστούν όλα τα αιτήματά μας και κλείσαμε ραντεβού για επίσκεψη στο χώρο του σχολείου.  Δε πιστεύαμε ότι θα παίρναμε θετική απάντηση για αντικατάσταση των κουφωμάτων. Μετά από  επίσκεψη στο χώρο του σχολείου, ο κ. Δρακόπουλος μας διαβεβαίωσε για αντικατάσταση όλων των εξωτερικών κουφωμάτων (παραθύρων και θυρών). Ήταν μεγάλη έκπληξη... Το όνειρο θα γινόταν πραγματικότητα.

Μετά από κάποιες επισκέψεις και μετρήσεις ειδικών, φτάσαμε στην υλοποίηση του ονείρου, στις 23 και 24 Σεπτεμβρίου 2017. Σαββατοκύριακο στο σχολείο. Για μένα δεν είναι ούτε το πρώτο, ούτε το τελευταίο

Το σχολείο θυμίζει εργοτάξιο: σκαλωσιές, εργάτες, κουρτίνες-κουρτινόξυλα-τραπέζια-καρέκλες-θρανία...ένας σωρός... Οι τεχνικοί δουλεύουν πυρετωδώς. Πρέπει σε δύο μέρες να έχουν αλλαχθεί όλα τα παράθυρα....

DSC00097aDSC00098aDSC00024aDSC00025a DSC00026aDSC00030aDSC00032a DSC00040a DSC00044a DSC00048a DSC00049a DSC00059a DSC00068a DSC00082a DSC00083aDSC00100a 

 Τα καινούρια κουφώματα πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές σχολικών κτιρίων. 

DSC00046bDSC00086bDSC00104bDSC00115bDSC00121bDSC00123bDSC00125bDSC00127bDSC00129bDSC00131bDSC00132bDSC00133bDSC00134bDSC00136b

Αυτό που εντυπωσίασε περισσότερο ήταν το παράθυρο του λουτρού. Το προηγούμενο είχε σταθερό φεγγίτη. Το νέο παράθυρο έχει ανακλινόμενο και διαθέτει σύστημα ανοίγματος-κλεισίματος από χαμηλά.

DSC00117b DSC00118b

Στις 25 Σεπτεμβρίου οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν. Κοίταζαν και ξανακοίταζαν τα καινούρια παράθυρα και όλα τα νέα συστήματα ανοίγματος και κλεισίματος των παραθύρων. Η δουλειά δεν έχει τελειώσει ακόμα. Θα χρειαστούν ακόμα μερικές μέρες για να αντικατασταθούν οι εξωτερικές πόρτες.

Στο χώρο του σχολείου περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας. Η αισθητική και οι συνθήκες που υπάρχουν σε αυτό είναι πολύ σημαντικές, για την ψυχολογία των μαθητών και του προσωπικού. Ένα μεγάλο ευχαριστώ από πολλές μικρές παιδικές καρδιές σε όλα τα στελέχη της GRIVALIA, στους τεχνίτες της TehnoREX και σε όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτού του έργου. Το κέρδος είναι σημαντικό όχι μόνο για το σχολείο μας αλλά και για το περιβάλλον.

Υπολογίζεται ότι αντικαθιστώντας τα μονά τζάμια με διπλά  επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης κατά 32%. Η χρήση ενός κουφώματος αλουμινίου με θερμοδιακοπή, σε σχέση με το απλό αλουμίνιο, μειώνει έως και 1/3 την απώλεια της θερμότητας από τα κουφώματα και μπορεί να μειώσει έως και 1/5 τα έξοδα θέρμανσης. Χρησιμοποιώντας για μικρό χρονικό διάστημα το κλιματιστικό, θα εξασφαλίζουμε την επιθυμητή θερμοκρασία στις αίθουσες. 

Μικρό το ευχαριστώ για ένα τόσο σημαντικό έργο αλλά όταν λέγεται από στόματα παιδιών γίνεται μεγάλο και φθάνει μέχρι τον ουρανό.

Λένε ότι κάθε δρόμος έχει τη δική του ιστορία. Εμείς θα προσθέταμε ότι και κάθε κήπος έχει τη δική του ιστορία ή τουλάχιστον ο δικός μας έχει.

Το 2009 που έγινε η πρώτη ανακαίνιση του σχολείου με χρήματα  που συγκεντρώθηκαν από συναυλία του Γιάννη Πλούταρχου, μεταξύ άλλων έργων, ο κήπος στρώθηκε με χλοοτάπητα που ποτιζόταν από ρυθμιζόμενο σύστημα αυτόματου ποτίσματος. Το αμέσως επόμενο καλοκαίρι κλάπηκε το σύστημα ποτίσματος και ο χλοοτάπητας καταστράφηκε, αναγκάζοντάς μας σταδιακά να αφαιρούμε το πλέγμα που είχε τοποθετεί στο χώμα για να τον συγκρατεί, καθώς γινόταν συχνά αιτία να σκοντάφτουν οι μαθητές και να πέφτουν.

Οι μόνιμοι, ανθεκτικοί κάτοικοί του, ένα κλήμα, μια ελιά, μια καρυδιά και μια πικροδάφνη.  Η καρυδιά λόγω του ύψους και του όγκου της γινόταν άθελά της , προστατευτικό παραπέτασμα για  κάλυψη επίδοξων ληστών. (Αθέατοι ήταν και αυτοί που εισήλθαν στο σχολείο στις 27 Δεκεμβρίου του 2014 ?).  Επίσης, λόγω και της φθοράς που δημιουργούσε με τις ρίζες της στον τοίχο που περιβάλλει το σχολείο,  αποφασίστηκε από το δήμο το κόψιμο του δέντρου το Φεβρουάριο του 2014, μολονότι τα δύο τελευταία χρόνια μας είχε δώσει αρκετά καρύδια και τα παιδιά απολάμβαναν τη συγκομιδή του καρπού. Όμως λόγοι λειτουργικότητας  επέβαλαν αυτή την ενέργεια.

Κατά το σχολικό έτος 2012-13, κατόπιν επιστολής που στείλαμε στον Βοτανικό Κήπο Ιουλίας και Αλέξανδρου Ν. Διομήδους (Α.Π.37/19-03-2013), παραλάβαμε 21 φυτά, τα οποία φυτέψαμε με τη βοήθεια των κηπουρών του δήμου Περάματος. Τα συγκεκριμένα φυτά, φυτεύτηκαν από τα ίδια τα παιδιά στα πλαίσια προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιήσαμε με τίτλο: «Σκάψιμο, φύτεμα, σκάλισμα, πότισμα» και αξιοποιήθηκαν στα πλαίσια προγράμματος αισθητηριακής ανάπτυξης.

  

   Πιστεύουμε ότι οι μαθητές μας κέρδισαν πολλά από την όλη διαδικασία. Αποφάσισαν να τα προσέχουν και να τα ποτίζουν καθημερινά και να μην αφήνουν κανέναν να τα χαλάσει. Στην ερώτηση εκπαιδευτικού: «Τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν;», απάντησαν: «χώμα, αέρα, ήλιο, νερό και?.», ένας μαθητής πρόσθεσε «αγάπη». Ας κρατήσουμε τα θετικά?

Τα είχαμε φυτέψει αρχές Απριλίου και για να μην ξεραθούν το καλοκαίρι, με έξοδα του προσωπικού, τοποθετήθηκε αυτόματο ποτιστικό. Το μηχάνημα ήταν συνδεδεμένο σε εσωτερική βρύση, για να αποτρέψουμε την κλοπή και ήταν ρυθμισμένο να ποτίζει κάθε απόγευμα.

Τέλη Αυγούστου 2013, επιστρέφοντας στο σχολείο, διαπιστώνουμε ότι τα φυτά ήταν στην πλειοψηφία τους ξεραμένα. Είχαν κόψει το σωλήνα ποτίσματος στο σημείο που έβγαινε από τον τοίχο για να πάει στον κήπο. Ίσως κάποιος είχε μεγάλη ανάγκη νερού να ξεδιψάσει. Αλλά τα φυτά δίψαγαν. Φροντίσαμε τα εναπομείναντα, τα οποία όντως ήταν και τα πιο ανθεκτικά, 6 θάμνοι.

 

Απρίλιος 2014: Στα πλαίσια των σχολικών μας δραστηριοτήτων δηλώνουμε για πρώτη φορά συμμετοχή στο Πρόγραμμα  Let?s Do It Greece και μεταξύ άλλων βάζουμε στόχο τη φροντίδα του κήπου και το φύτεμα νέων καλλωπιστικών φυτών, τα οποία αγοράστηκαν από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας και ο οποίος συμμετείχε ενεργά στο όλο εγχείρημα. Διαλέξαμε καλλωπιστικά φυτά: ζουμπούλια, φωτιές, γαρυφαλιές, μαργαρίτες...

2014AFISA1 2014Letsdoitgreece2 LETS DO 2014a2013 4a 2014b2014c

 

Δεν επιδιορθώνουμε το ποτιστικό αλλά συνδέουμε ένα λάστιχο ποτίσματος με τη βρύση της τουαλέτας, το οποίο βγαίνει από ένα παράθυρο στον κήπο και ευελπιστούμε ότι όλα θα πάνε καλά, φροντίζοντας καθημερινά για το πότισμα των φυτών . Όμως τα φυτά δεν κατάφεραν να επιβιώσουν για πολύ. Λίγο τα παιδιά που πηδούσαν τα κάγκελα για να παίξουν στην αυλή, λίγο κάποια αδέσποτα ζώα που ζητούσαν καταφύγιο στον κήπο και προστασία, μέσα στο  καλοκαίρι, όλα είχαν γύρει οριστικά το κεφάλι τους και μας είχαν αποχαιρετίσει.  Και τι κάναμε λοιπόν; Ποιο το όφελος από όλη αυτή την ταλαιπωρία; Η Ιθάκη μας έδωσε το μεγάλο ταξίδι? Το όλο εγχείρημα και η συνεργασία ανάμεσα σε όλα τα μέλη του προσωπικού και τους γονείς των μαθητών και κυρίως η συμμετοχή των ίδιων των παιδιών, έξω από σχολικά ωράρια και προγράμματα, μας έφερε πιο κοντά, μάθαμε πράγματα και κυρίως καταλάβαμε ότι συχνά τα πιο ωραία πράγματα διαρκούν λίγο. Η ζωή ενός λουλουδιού μπορεί να είναι ανάσα μιας ημέρας αλλά δεν παύει να αφήνει ομορφιά και μνήμες που μας γεμίζουν εσωτερικά για πολύ περισσότερο. Η ενασχόληση με τον κήπο, με το χώμα, με το φυτό είναι από μόνη της εκπαιδευτική μέθοδος παρέμβασης που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες και οδηγεί το παιδί στην ηρεμία και την αυτοδιαχείριση.

Όλα τα φυτά ξεράθηκαν; Ε? λοιπόν κάποια μανουσάκια κρύφτηκαν μέσα στους βολβούς τους και βγήκαν στον κήπο την επόμενη σχολική χρονιά, στα τέλη του χειμώνα του 2015, βγάζοντας ένα υπέροχο άρωμα.

Απρίλιος 2015:

BANNER2015a Datebanner20150204 095616a 

Δηλώνουμε ξανά συμμετοχή στο πρόγραμμα Let?s Do It Greece και αυτή τη φορά είναι στο πλευρό μας και η Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Jeanne d?Arc, με πρωτεργάτη την υποδιευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου, κα Μαρία Κουτρουμπούση, συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς: τον εικαστικό κ. Νίκο Σβολόπουλο και τους δασκάλους κ. Γιάννη Αποστολάκη και κ. Μάρκο Δάλλα που έθεσαν στην υπηρεσία μας  τις γεωπονικές τους ικανότητες και... μαθητές της Γ΄και Δ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου της Ελληνογαλλικής Σχολής Πειραιά.

 Το αποτέλεσμα εξαιρετικό και κυρίως οι μαθητές μας πέρασαν υπέροχα. Βασικός στόχος, μεταξύ άλλων, η συνεργασία των μαθητών των δύο σχολείων και το άνοιγμα του ειδικού σχολείου στο γενικό.

DSC00801a DSC00806a  

      IMG 20150529 124644a

Οι τοίχοι της αυλής ζωγραφίστηκαν.  Γέμισαν φως και χρώμα, για να φωτίζουν τις συννεφιασμένες φθινοπωρινές και χειμωνιάτικες μέρες της σχολικής μας ζωής.

Ο ποιητής του Αιγαίου και του ήλιου γράφει: «Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.»

Στην αυλή είχαμε το κλήμα του αμπελιού, είχαμε και μια ελιά, χάρη στην οποία η συνάδελφος κα Μπουρού Αργυρώ, κατά το σχολικό έτος 2013-14 σχεδίασε και υλοποίησε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα: «Ένα ευλογημένο δέντρο στην αυλή του σχολείου μας.» Τι έλειπε; Το καράβι, για το οποίο φέτος η προαναφερθείσα συνάδελφος είχε αναλάβει πρόγραμμα με θέμα: «Ταξιδεύοντας σε Θάλασσες, Πελάγη, Ωκεανούς». Δύο βάρκες λοιπόν, που ήξεραν με τι λαχτάρα τις περιμέναμε για να σαλπάρουμε για το όνειρο, άραξαν στον τοίχο του σχολείου βγαίνοντας μέσα από τα κύματα.

Και ο κήπος; Τι απέγιναν τα φυτά  που φυτεύτηκαν; Ένας συνάδελφος είχε προσπαθήσει να επιδιορθώσει ανεπιτυχώς το ποτιστικό, αλλά στα σημεία που είχε κοπεί, ξανακοβόταν. Χρησιμοποιήσαμε λοιπόν πάλι το λάστιχο ποτίσματος, όπως είχαμε κάνει και πέρυσι. Τα περισσότερα από τα φυτά που είχαν τοποθετηθεί κοντά στον τοίχο άντεξαν και μεγαλώνουν ?

Ιούνιος 2015: το σχολείο πρόκειται να κλείσει και είμαστε στο αποκορύφωμα των εργασιών (αποδεικτικά, βαθμολογίες, γιορτή λήξης, εκθέσεις αξιολόγησης, πίνακες και κόντρα πίνακες? με στατιστικά και στοιχεία μαθητικού δυναμικού). Ένα τηλεφώνημα από το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο ΔΕΣΜΟΣ, μας θέτει το ερώτημα  αν χρειαζόμαστε εθελοντική εργασία, με σκοπό τη βελτίωση του σχολικού μας περιβάλλοντος. Ο ΔΕΣΜΟΣ μας φέρνει  σε επαφή με την  επιχείρηση Asset Ogilvy Public Relations, η οποία δραστηριοποιείται από το 1991 στο χώρο της επικοινωνίας και από το 2010 είναι η μεγαλύτερη εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα. Ακολουθεί επικοινωνία με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων κα Αναστασίου Ελένη  και πληροφορούμαστε ότι στα μέσα Ιουλίου ξεκινούν οι εργασίες. 

Μέρος του σχεδίου ανακαίνισης είναι και ο κήπος και αυτή τη φορά προγραμματισμένα όλα από ειδικούς. Δε συζητήσαμε καθόλου την πρόταση για ελαστικό τάπητα. Η φύση είναι αναντικατάστατη και πιο κοντά στη φύση των παιδιών. Έπρεπε να  φροντιστεί πιο συστηματικά όλος ο χώρος της μικρής μας αυλής και φυσικά ο κήπος, να παραμείνει κήπος με χώμα, με την όποια ταλαιπωρία συνεπάγεται αυτό. Τα πιο όμορφα πράγματα απαιτούν κόπο και φροντίδα?

Είχαν επισημάνει ότι ένα από τα φρεάτια ήταν ακάλυπτο και γύρω του είχε υψομετρική διαφορά από το δάπεδο. Έπρεπε να τοποθετηθούν πλάκες και να ανέβει σε ύψος. Επίσης υπήρχε ανάλογο κενό ανάμεσα στο δάπεδο της αυλής και στο χώμα του κήπου. Έπρεπε να στρωθεί ο κήπος με χώμα, ώστε να καλυφθούν οι διαφορές και τα παιδιά να παίζουν με ασφάλεια. Λεπτομέρειες, θα μου πείτε? Λεπτομέρειες που κάνουν την ποιότητα και τη διαφορά στην αισθητική του χώρου.

Παρασκευή 17 Ιουλίου, στα πλαίσια της 2ης Ημέρας Εθελοντισμού της Asset Ogilvy Public Relations, μια ομάδα νεαρών ατόμων, 32 άτομα συνολικά, κατακλύζουν το χώρο. 

ASSET OGILVY17 7 2015DSC00948a

Τριάντα-δύο  άτομα ήρθαν σιωπηρά, χωρίς να τύχουν ιδιαίτερης υποδοχής και φιλοξενίας, σε ένα άδειο σχολείο, χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς μαθητές και δούλεψαν για μας, για να βρουν οι μαθητές μας το Σεπτέμβριο το σχολείο τους ομορφότερο, φροντίζοντας εκτός από τη διακόσμηση των τοίχων και τη φύτευση του κήπου με καλλωπιστικά φυτά, ώστε να γεμίσει όλος ο κήπος λουλούδια και αρωματικά φυτά. Δυόσμος, λεβάντα, αρμπαρόριζα (Πελαργόνιον το βαρύοσμον, κατά το επιστημονικότερον), δεντρολίβανο, μαντζουράνα, ιβίσκοι, μαργαρίτες- ανθέμιδες γεμίζουν με χρώμα και άρωμα τον προαύλιο χώρο του σχολείου μας,

H Asset Ogilvy Public Relations στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περάματος

 

 

Αρχειοθέτηση

Πέραμα

4 Σεπτεμβρίου 2015

Η Ειδική Εκπαίδευση

μέσα στη σχολική τάξη

BINTEO HMERIDAS

18 Ιουνίου 2018

"Διαφορετικότητα και Συνεκπαίδευση"

AFISA1

 

 

Επισκεφθείτεsch gr

digital school

edutv

eyliko

etwinning

kpe logo

 

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΕΡΑ

ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

  

 

Let's do it Greece 2016

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά

συντονιζόμαστε

για μια καλύτερη Ελλάδα,

για ένα πιο καλαίσθητο

και ανθρώπινο περιβάλλον

LDIG Banner

Βίντεο Let?s do it Greece 2016

 

DSC00692a

SXEDIAZO GIA OLOUSa

SXEDIAZO GIA OLOUSb

Πέραμα

4 Σεπτεμβρίου 2015

Η Ειδική Εκπαίδευση

μέσα στη σχολική τάξη

BINTEO HMERIDAS

18 Ιουνίου 2018

"Διαφορετικότητα και Συνεκπαίδευση"

AFISA1

 

 

next
prev