O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
O καιρός σήμερα
next
prev

Ο πιο μικρός μαθητής του σχολείου μας, έκανε εγγραφή στις 22 Σεπτεμβρίου 2016 και είναι μόνο ενός έτους. Πρόκειται για να ένα μικρό χελωνάκι που αποφασίσαμε να δεχτούμε στο σχολείο για να κάνει παρέα στη χελώνα που έχουμε στον κήπο μας.

DSC03825aΤο παρατηρήσαμε , θαυμάσαμε την ομορφιά και τη συμμετρία του καβουκιού του, τα μικρά του ποδαράκια και το κεφαλάκι του. Το πήραμε στην παλάμη μας. Χαϊδέψαμε το καβούκι του. Μάθαμε τι τρώει και αποφασίσαμε να το φροντίζουμε. Ελπίζουμε να είναι χαρούμενο κοντά μας. Όταν μεγαλώσει λίγο ακόμα θα το βγάλουμε στον κήπο. Προς το παρόν ζει σε ένα αρκετά ευρύχωρο δοχείο.

DSC03829aDSC03833aDSC03834a

 

Στις 26 Σεπτεμβρίου έφτασε στο σχολείο ακόμα ένα χελωνάκι. Μας το έφερε ένας μαθητής. Έτσι ο πληθυσμός στον κήπο αυξήθηκε. Έχουμε πια 4 χελώνες.

DSC03848a DSC03849a DSC03850

DSC03606a DSC03607a DSC03612a

Στα πλαίσια των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης "Ταξιδεύοντας με τον τροχό των ζώων" και "Μαθαίνω, τραγουδώ, ζωγραφίζω, αγαπώ και φροντίζω τα ζώα" σε συνδυασμό με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ανακύκλωσης του βιωματικού σχολείου «Η ζωή χωρίς σκουπίδια», οι μαθητές του σχολείου μας, με τη βοήθεια όλων των μελών του προσωπικού, κατασκεύασαν το θαλάσσιο κόσμο του βυθού με ανακυκλώσιμα υλικά.

Θυμηθήκαμε τις εικόνες που είχαμε δει και περιγράψει στη βαλίτσατης Mom, "Με τα μάτια μιας Φώκιας" και διαλέξαμε τα ζώα που θα βάζαμε στο δικό μας βυθό.

(http://dim-eid-peram.att.sch.gr/autosch/web/index.php/drastiriotites/ekpaideftika-programmata/perivallontikis-ekpaidefsis/96-mesa-apo-ta-matia-mias-fokias).

Διαλέξαμε λοιπόν μέδουσες, χταπόδια, ψάρια, αστερίες, όστρακα (κοχύλια).

Τα υλικά μας:

  • Ένα χάρτινο τελάρο από χοντρό χαρτόνι (από τη διανομή του καθημερινού γεύματος των μαθητών),
  • πλαστικά κεσεδάκια από γιαούρτι από τα γεύματα των μαθητών,
  • χάρτινα στελέχη από ρολά χαρτί τουαλέτας και κουζίνας,
  • καπάκια πλαστικών μπουκαλιών,
  • μικρά κομμάτια χαρτί γλασσέ και γκοφρέ, που είχαν περισσέψει από διάφορες κατασκευές που είχαμε κάνει στο παρελθόν
  • χάρτινες συσκευασίες αυγών,
  • τούλι απο μπομπονιέρες,
  • κοχύλια και αστερίες

Τα περισσότερα από τα υλικά αυτά ήταν ήδη συγκεντρωμένα στο δοχείο ανακύκλωσης που έχουμε φτιάξει στο σχολείο. Μας δόθηκε λοιπόν η ευκαιρία  για άλλη μια φορά να συζητήσουμε την έννοια της επαναχρησιμοποίησης συσκευασιών ως την αποτελεσματικότερη μέθοδο ανακύκλωσης.

Οι μαθητές άσκησαν και ανέπτυξαν τη λεπτή τους κινητικότητα, βάφοντας τα χάρτινα στελέχη από ρολά χαρτί τουαλέτας και κουζίνας με διάφορα χρώματα ανάλογα με το ζώο που ήθελαν να δημιουργήσουν και κόβοντας με το ψαλίδι το κάτω μέρος των ρολών ή χαρτιά γκοφρέ ώστε να δημιουργήσουν τα πόδια των χταποδιών ή των μεδουσών ή για να φτιάξουν τα ψάρια.

DSC03539a DSC03540a 

DSC03541a DSC03542a

DSC03543a DSC03544a

DSC03546a DSC03547a

DSC03548a DSC03549a

 

Οι αστερίες και τα κοχύλια υπήρχαν ήδη στο σχολείο και έτσι  αυτό που κάναμε ήταν να βάψουμε τους αστερίες.

Υπήρχε καταμερισμός εργασίας. Ο καθένας είχε αναλάβει ένα κομμάτι του έργου. Ένας μαθητής ανέλαβε να βάψει το μεγάλο χάρτινο τελάρο μπλε. Αυτός θα ήταν ο θαλάσσιος βυθός μέσα στον οποίο θα έμπαιναν όλα τα μαλάκια και ψάρια που οι υπόλοιποι μαθητές κατασκεύαζαν.

DSC03550a DSC03559a

DSC03563a DSC03564a

DSC03567a DSC03565a 

DSC03566a

Ενεργοποίησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Αφού ολοκληρώθηκε η κατασκευή, έγινε συζήτηση για τη θάλασσα, για την προστασία του θαλάσσιου ζωικού βασιλείου και για το ποιος ξέρει κολύμπι. Οι καλοκαιρινές διακοπές πλησιάζουν και τα παιδιά τις περιμένουν με πολλή χαρά. Φάνηκε ότι τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα τη θάλασσα και ό,τι σχετίζεται σε αυτήν τους κινεί το ενδιαφέρον.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι τα παιδιά πέρασαν υπέροχα!!!

Η κατασκευή του βυθού, δημιούργησε το πεδίο   μάθησης  για την επίτευξη στόχων που συνδέονται με όλους τους τομείς του ΠΑΠΕΑ (αναλυτικού προγράμματος ειδικής αγωγής). Σημαντικό ήταν επίσης η συμμετοχή όλων των βαθμίδων του σχολείου και η συνεργασία όλων των μελών του προσωπικού. 

DSC03613a

Η ιδέα ξεκίνησε από την προσπάθεια της Ανώτερης Βαθμίδας να συνδυάσει διαφορετικά προγράμματα και να υλοποιήσει ταυτόχρονα στόχους που αφορούν το πρόγραμμα "Ταξιδεύοντας με τον Τροχό των Ζώων" και το πρόγραμμα της "Ανακύκλωσης".  Ονόμασαν το παιχνίδι τους "Το παιχνίδι των ζώων".  Η βάση του παιχνιδιού είναι η χάρτινη βάση μιας ... τούρτας. Πάνω σε αυτήν μπήκαν μικρά κομμάτια από χρησιμοποιημένα χαρτόνια που σε άλλη περίπτωση θα κατέληγαν στα σκουπίδια. Σε μισά φύλλα Α4 που ήταν ήδη γραμμένα από τη μια πλευρά, ζωγράφισαν στην κενή σελίδα τέσσερα διαφορετικά μέρη (λίμνη, θάλασσα, δάσος, ζούγκλα) και τα κόλλησαν στο χαρτόνι το ένα κάτω από το άλλο. Ζωγράφισαν και έκοψαν 4 ζώα που ζουν σε αυτά τα μέρη (1 για τον κάθε τόπο). Βρήκαν ένα ξύλινο ζάρι από κάποιο παλιό παιχνίδι, που δεν υπάρχει πια στο σχολείο και το χρησιμοποιήσαν για το παιχνίδι. Σε καφέ κομμάτια από χαρτόνι, αποτυπώθηκαν οι αριθμοί από το 1 ως το 23. Ρίχνοντας το ζάρι, ο παίκτης προχωρά στους αριθμούς και ο αριθμός που θα φτάσει, του υποδεικνύει τι πρέπει να κάνει π.χ. κάνε το σκύλο, κάνε το γάιδαρο, το λύκο, το γουρούνι ...κ.λ.π. Μετά το 23, υπάρχει η οδηγία: "Διάλεξε το σωστό δρόμο" και ο μαθητής πρέπει ανάλογα με το ζώο που κρατάει να πάει σε ένα από τα 4 μέρη που αναφέραμε και στο οποίο ζει το ζώο.

IMG 20160226 113503a IMG 20160307 113841a

 IMG 20160307 114919aa

 

Καλή διασκέδαση στη δασκάλα και στους μαθητές της Ανώτερης Βαθμίδας!

Όταν η μάθηση γίνεται παιχνίδι, το σχολείο είναι για τους μαθητές το ωραιότερο μέρος του κόσμου !

Η κυρία Ανακύκλωση εκτός από τον αθλητισμό, τα επιτραπέζια παιχνίδια, την εκδοτική δραστηριότητα, τη ζωγραφική και τις κατασκευές αγαπά και το θέατρο. Οι μαθητές της ανώτερης βαθμίδας αποφάσισαν να παίξουν προς τιμή της κυρίας Ανακύκλωσης ένα μικρό θεατρικό έργο, πάντα βέβαια με τη βοήθεια της δασκάλας τους. Το θεατρικό κείμενο που γράφτηκε ήταν το ακόλουθο:

THEATRO ANAKYKLOSH

Για τους ρόλους βρήκαν πέντε κατάλληλες εικόνες και τις πλαστικοποίησαν. Οι εικόνες αυτές λειτούργησαν ως προσωπεία. Αξιοποίησαν επίσης τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες που είχαν συγκεντρώσει στην τάξη τους. Οι κύριοι Κάδος, Σαρδέλας, Κοκακόλας και Γαλατένιος έβαλαν τα δυνατά τους για να σποδώσουν ο καθένας με το δικό του μοναδικό τρόπο το ρόλο του, όσο καλύτερα μπορούσε.

  DSC03383 DSC03384DSC03388 

Πέρασαν ένα ευχάριστο και δημιουργικό δίωρο. Η βιωματική μάθηση σίγουρα άφησε τα χνάρια της στη μνήμη τους.

Μετά το θέατρο ακολούθησε η συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας στο διαδραστικό πίνακα. Ταξίδεψαν με τη βοήθεια της Κάτιας και του Πέρρυ στο Πλανήτη Γη και αξιοποίησαν το περιεχόμενο και τα παιχνίδια του λογισμικού που σχετίζονταν με την ανακύκλωση.

DSC03389 DSC03391 DSC03392

 

DSC02922a

Έχετε ακούσει για τη μεσογειακή φώκια "Monachus monachus"; Είναι ένα σπάνιο ζώο που προτιμά να κρύβεται από τους ανθρώπους. Εμείς δεν την γνωρίζαμε πολύ καλά. Την είχαμε όμως ακουστά. Στο πλαίσιο των δύο περιβαλλοντικών προγραμμάτων που υλοποιούμε φέτος ("Ταξιδεύοντας με τον τροχό των ζώων" και "Μαθαίνω, τραγουδώ, ζωγραφίζω, αγαπώ και φροντίζω τα ζώα") θελήσαμε να τη γνωρίσουμε (όπως και άλλα ζώα του θαλάσσιου περιβάλλοντός μας), με τη βοήθεια της MOm, της Εταιρεία για τη Μελέτη και Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας.  Μέσω του υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Π.Ε. Πειραιά, κου Βούλγαρη, δανειστήκαμε το εκπαιδευτικό βαλιτσάκι της Μεσογειακής Φώκιας, που έχει τον τίτλο: "Η Μεσογειακή φώκια επιστρέφει στον Αργοσαρωνικό. Ας την υποδεχτούμε με μια θάλασσα αγάπης".

DSC02909a

 

Μέσα από παιχνίδια, ήχους, εικόνες, βίντεο, αινίγματα, γλωσσοδέτες και φύλλα εργασίας:

  • ταξιδέψαμε στα νησιά του Αργοσαρωνικού,
  • γνωρίσαμε το παράκτιο και θαλάσσιο φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας,
  • διασκεδάσαμε και
  • ευαιασθητοποιηθήκαμε για την προστασία της μεσογειακής φώκιας, του μοναδικού είδους φώκιας της Μεσογείου και του σπανιότερου είδους φώκιας στον πλανήτη. 

Επιτραπέζιο Παιχνίδι

IMG 20160328 113650aIMG 20160328 113841a

Παζλ

IMG 20160329 105246a IMG 20160329 115542a

IMG 20160329 120638a

IMG 20160329 114541a

Φύλλα Εργασίας και Πληροφοριών

 DSC02910a DSC02915a

DSC02911a DSC02913a

DSC02912aDSC02914a

  DSC02916a DSC02917a

Εικόνες θαλάσσιων οργανισμών

DSC02918a DSC02919a

 DSC02920a DSC02921a

Αρχειοθέτηση